ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Όπως αναφέρει το πρακτορείο, η γεωγραφική θέση και το φορολογικό σύστημα της Κύπρου έχουν κάνει τη χώρα «μαγνήτη» για τις ναυτιλιακές εταιρείες – προσελκύοντας εταιρείες από τη Νορβηγία, την Ελλάδα, το Ντουμπάι, αλλά και τη Νότια Κορέα -, γεγονός που οδήγησε και στη δημιουργία του σχετικού υπουργείου. Και η Νατάσα Πηλείδου, η οποία είναι επικεφαλής του υπουργείου, λέει ότι έχει μεγάλα σχέδια.
«Παρότι είμαστε μια μικρή χώρα, είμαστε ήδη σημαντικός παίκτης της διεθνούς Ναυτιλίας, αλλά θέλουμε να γίνουμε ακόμη μεγαλύτερος και καλύτερος», δηλώνει σε συνέντευξή της στο πρακτορείο η 37χρονη κ. Πηλείδου.
Όπως σημειώνεται στο σχετικό δημοσίευμα, η Κύπρος είναι το τρίτο σε μέγεθος κέντρο διαχείρισης πλοίων στον κόσμο και η συμβολή της στον παγκόσμιο, διαχειριζόμενο από τρίτους, στόλο είναι 20%. Τα πλοία με σημαία Κύπρου αποτελούν τον 11ο μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως, ενώ η Ναυτιλία συνεισφέρει γύρω στο 7% του ΑΕΠ της χώρας.
Τα τελευταία χρόνια, έχει αυξηθεί ο αριθμός των ναυτιλιακών και των σχετικών με τον κλάδο εταιρειών που ανοίγουν γραφεία στην Κύπρο, με το κίνητρο, για πολλές από αυτές, να είναι το φορολογικό σύστημα που ισχύει στη χώρα και επιτρέπει στους πλοιοκτήτες, στους διαχειριστές και στους ναυλωτές να πληρώνουν φόρο βάσει του τονάζ αντί των εσόδων που αποφέρει, λέει η κ. Πηλείδου. Το μέτρο ισχύει επίσης και για τους ιδιοκτήτες πλοίων ξένης σημαίας και ναυλωμένων πλοίων.
Ο αριθμός των εταιρειών που χρησιμοποιούν το σύστημα αυξήθηκε στις 168 το 2017, από 53 το 2010, όταν και ψηφίστηκε η σχετική νομοθεσία, λέει η κ. Πηλείδου. Ορισμένες βρετανικές ναυτιλιακές εταιρείες βλέπουν την Κύπρο ως πιθανή βάση, είτε επειδή θέλουν να έχουν παρουσία στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου είτε λόγω του Brexit, με μία να έχει πάρει ήδη την απόφαση και άλλη μία να είναι πολύ κοντά στο να το αποφασίσει, προσθέτει.
Σύμφωνα με την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου, τα έσοδα από υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων αυξήθηκαν σε 476 εκατ. ευρώ το δεύτερο εξάμηνο του 2017, ποσό που αντιστοιχεί σε 4,8% του ΑΕΠ, από 458 εκατ. ευρώ το δεύτερο εξάμηνο του 2016.
Μεταξύ των εταιρειών διαχείρισης πλοίων που έχουν την έδρα τους στην Κύπρο είναι η Columbia Marlow, μία από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως, η Bernhard Schulte Ship management Cyprus Ltd και η Interorient Navigation Co Ltd. Οι άνω των 150 εταιρειών που έχουν την έδρα τους στην Κύπρο έχουν υπό τον έλεγχό τους 2.300 εμπορικά πλοία με ολική χωρητικότητα 50 εκατ. gt και απασχολούν 4.500 άτομα προσωπικό και 55.000 ναυτικούς, σύμφωνα με τον Κυπριακό Οργανισμό Προώθησης Επενδύσεων.
Η Κύπρος έχει τις δυνατότητες να εξελιχθεί σε σημαντική βάση της ανατολικής Μεσογείου για τις ναυτιλιακές εταιρείες που εξυπηρετούν τη βιομηχανία του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, μετά τα κοιτάσματα φυσικού αερίου που βρέθηκαν στην ίδια την Κύπρο και στις γειτονικές Αίγυπτο και Ισραήλ, λέει ακόμη η κ. Πηλείδου.
«Θέλουμε να εδραιώσουμε τη θέση της Κύπρου ως ναυτιλιακού κέντρου παγκοσμίου κλάσης», τονίζει, συμπληρώνοντας ότι στόχος της Κύπρου είναι να φτάσει να καλύπτει όλες τις βοηθητικές υπηρεσίες που χρειάζονται οι ναυτιλιακές, όπως συστήματα πληροφορικής, ασφάλειες πλοίων, χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, υπηρεσίες διαχείρισης και ναύλωσης, για να προσελκύσει ακόμη περισσότερες εταιρείες και να ενισχύσει τον στόλο, με απώτερο στόχο να γίνει ένα από τα 10 μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα στον κόσμο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- FinTech: Σε φάση έντονης ανάπτυξης στην Ελλάδα – Οι κύριοι παράγοντες
- Κωνσταντίνος Φουντάς: Το νέο «αφεντικό» του Cern μιλά για το σωματίδιο του Θεού, τον πυρηνικό πόλεμο, τα πανεπιστήμια
- Πώς τα ελληνικά πανεπιστήμια μπαίνουν στο ραντάρ των διεθνών φοιτητών
- Κυριάκος Μητσοτάκης στο TikTok για Gigabit Voucher: 379.000 νοικοκυριά και ΜμΕ θα αποκτήσουν συνδέσεις υπερυψηλών ταχυτήτων