Η ναυτιλιακή Avin International, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, προχωρά στην εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων της χρεοκοπημένης εταιρίας Toisa, του εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, αναφέρουν πηγές.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο μήνα, ανατέθηκε στην Clarksons να πουλήσει τα φορτηγά πλοία και τα τάνκερ του στόλου της ναυτιλιακής Toisa, η οποία πέρυσι είχε υπαχθεί σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της για χρέη άνω του 1 δισ. δολ. Δικαστήριο της Νέας Υόρκης έδωσε το «πράσινο φως» για την πώληση των 20 εμπορικών πλοίων και των έξι νεότευκτων της εταιρίας.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Avin θα καταβάλλει 46 εκατ. δολ. για να αποκτήσει τα δύο πλοία και υποστηρίζουν ότι η ναυτιλιακή έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση της  συγκεκριμένης αγοράς.

Τα δεξαμενόπλοια που θα αποκτήσει είναι το χωρητικότητας 112.700-dwt, United Journey, (κατασκευής 2010) και το United Seas (κατασκευής 2008).

Oι απόψεις των ναυλομεσιτών για το τίμημα διίστανται. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι τα νεότερης ηλικίας πλοία της toisa πωλούνται στα 26 εκατ. δολ. και τα υπόλοιπα η τιμή διαμορφώνεται στα 20 εκατ. δολ. Άλλοι τοποθετούν το τίμημα στα 25 εκατ. δολ. και 21 εκατ. δολ. αντίστοιχα.

Η Avin από πέρυσι το καλοκαίρι έχει πραγματοποιήσεις αρκετές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της. Υπένθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2017 προχώρησε στην εξαγορά των δύο αδελφών δεξαμενόπλοιων τύπου MR2 Oriental Ruby και Oriental Emerald (αμφότερα χωρητικότητας 50.400-dwt και κατασκευής 2005) που ανήκαν στη νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Hyundai Merchant Marine (HMM).

Παράλληλα, εξαγόρασε δύο aframaxes από την Blue Lines Shipping, η οποία έχει την έδρα της στο Ντουμπάι. H Avin spent about $55m in the process. Για τις παραπάνω εξαγορές εκτιμάται ότι η εταιρία διέθεσε περίπου 55 εκατ. δολ.

Κατά τη διάρκεια του 2017 η ναυτιλιακή πούλησε για scrap πέντε από τα παλαιότερα σε ηλικία πλοία της, αποκομίζοντας περίπου 29 εκατ. δολ.

Επίσης, το Φεβρουάριο 2018 η εταιρία εξαγόρασε το πλοίο Marika, κατασκευής 2004 και χωρητικότητας 166,000 dwt, από την επίσης ελληνική ναυτιλιακή, Ancora Investment Trust.

Βαρδής Βαρδινογιάννης
Βαρδής Βαρδινογιάννης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Παναγιωτίδης: Η Castor σχεδιάζει το Spotify της ναυτιλίας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλοίο ελληνικής ναυτιλιακής βγαίνει στο σφυρί για χρέη

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ισμήνη Παναγιωτίδη: Νέα super αγορά από την Pavimar