ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή προχώρησε σε συμφωνία με την Pacific International Lines (PIL) για επέκταση της ναύλωσης του πλοίου Agamemnon (χωρητικότητας 108,892 dwt / 8,266 TEU, κατασκευής 2007, στο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering) για χρονική διάρκεια 11 έως 13 μηνών, με αυξημένα ακαθάριστα ναύλα ύψους 20.000 δολ. ημερησίως. Σημειώνεται ότι στην παρούσα φάση το πλοίο είναι ναυλωμένο για ένα έτος μέχρι το Μάϊο 2018, έναντι ακαθάριστων ημερήσιων ναύλων 8.250 δολ.
Η δεύτερη συμφωνία αφορά το πλοίο Archimidis (χωρητικότητας 108,892 dwt / 8,266 TEU, κατασκευής 2006, στο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering), το οποίο ναύλωσε η Mediterranean Shipping Company για δύο χρόνια, με 18.000 δολ. ημερήσια ακαθάριστα ναύλα. Η συμφωνία θα ισχύσει από το τέλος Μαίου 2018. Το συγκεκριμένο πλοίο ήταν ναυλωμένο για ένα χρόνο στην PIL έναντι 8.250 δολ. ημερησίως.
Παράλληλα, η εταιρία συμφώνησε με την Stena Bulk AB για τη ναύλωση του πλοίου Active (χωρητικότητας 50,136 dwt, κατασκευής 2015, στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries), για χρονική περίοδο από δύο έως 12 μήνες με τιμές ναύλων μεταξύ 15.000 και 16.000 δολ. ημερησίως. Το πλοίο είναι ναυλωμένο βραχυπρόθεσμα στην Louis Dreyfus Company Suisse S.A. έναντι ακαθάριστων ναύλων 13.000 δολ.
Αποτελέσματα πρώτου τριμήνου 2018
Τα έσοδα της CPP κατά το πρώτο τρίμηνο 2018 ανήλθαν σε 65,5 εκατ. δολ. παρουσιάζοντας αύξηση 8,6% σε σχέση με τα 60,3 εκατ. δολ. που εμφάνισε το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017. Η αύξηση των συνολικών εσόδων αποδίδεται από την εταιρία στην απόκτηση του πλοίου Aristaios τον Ιανουάριο 2018 και στον μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιών που πραγματοποίησαν τα πλοία της σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο 2017.
Οι θετικοί αυτοί παράγοντες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τις χαμηλότερες μέσες τιμές ναύλων που αποκόμισαν ορισμένα από τα πλοία της CPP, συμπεριλαμβανομένου του Αristotelis, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η εταιρία, προχώρησε στην πώληση του πλοίου Aristotelis το Δεκέμβριο 2017 και για μεγάλο διάστημα επιβαρύνθηκε μέχρι να το παραδώσει στο νέο ιδιοκτήτη. Η πώληση ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο 2018.
Ωστόσο, τα κέρδη της εταιρίας διαμορφώθηκαν στα 5,3 εκατ. δολ. το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2018 έναντι 12,3 εκατ. δολ. το ίδιο τρίμηνο του 2017.
Οι εκτιμήσεις της διοίκησης
Ο κ. Τζέρρυ Καλογηράτος, CEO της CPP, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα επισήμανε: “Παρά τη συνολική αδυναμία της αγοράς των τάνκερ και ιδιαίτερα των suezmax, η οποία βρέθηκε στα χαμηλά δεκαετίας κατά το πρώτο τρίμηνο, καθώς και τον αντίκτυπο των αυξημένων εξόδων που συνδέονται με ορισμένα από τα πλοία μας και επηρέασαν τα αποτελέσματά μας για αυτή την περίοδο, η πορεία μας παραμένει σταθερή: η εναπομένουσα κάλυψη ναύλωσής μας για τα επόμενα πέντε χρόνια, ο υγιής ισολογισμός μας χωρίς ουσιώδεις βραχυπρόθεσμες ληξιπρόθεσμες οφειλές και η δομή του στόλου μας, μας τοποθετούν στην κατάλληλη θέση για μία πιθανή ανάκαμψη της αγοράς των τάνκερ μεσομακροπρόθεσμα.”
Παράλληλα τόνισε: “Είμαστε ευχαριστημένοι που επεκτείναμε το στόλο μας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 με την απόκτηση του Aristaios, ενός σύγχρονου, οικολογικού πλοίου aframax, που έχει συμφωνία για τέσσερα ακόμη χρόνια ναύλωσης με έναν αξιόπιστο ναυλωτή, ενώ παράλληλα έχουμε εξασφαλίσει τη ναύλωση για δύο ακόμη πλοία containers με ουσιαστικά βελτιωμένα ναύλα.”
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Προκοπίου: Γιατί η Moody’s υποβαθμίζει το outlook της Dynagas
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αλαφούζος: Δυναμικό come back στα μεγάλα τάνκερ
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ισμήνη Παναγιωτίδη: Νέα super αγορά από την Pavimar
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ