ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ξηρού φορτίου έχουν διπλασιαστεί από τον Μάρτιο του 2017 και τετραπλασιαστεί εντός του πρώτου τριμήνου του έτους, όμως το γεγονός αυτό αποδίδεται περισσότερο στις πολύ λίγες περσινές παραγγελίες, παρά σε μία φετινή “έκρηξη” παραγγελιών.
Οι αναλυτές της Golden Destiny διαπιστώνουν μία στασιμότητα όσον αφορά τις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία στην Κίνα, ενώ επισημαίνουν ως ανησυχητικό στοιχείο τη μείωση των φορτίων σιτηρών από τη Λατινική Αμερική κατά 50% σε ετήσια βάση, που συνιστά ένδειξη ότι η φετινή σοδειά δεν είναι τόσο καλή όσο η περσινή. Επιπλέον, “οι αμερικανικοί δασμοί στις εισαγωγές χάλυβα και οι αναμενόμενοι δασμοί από την Κίνα στη σόγια έχουν επηρεάσει το κλίμα στην αγορά, κρατώντας την σε χαμηλά επίπεδα”, σύμφωνα με την ίδια ανάλυση.
Όσον αφορά στα τάνκερ, ο αριθμός των πλοίων που έχουν αλλάξει χέρια υποχώρησε τον Μάρτιο κατά 41% σε μηνιαία βάση και κατά 51% σε ετήσια βάση, την ώρα που η αύξηση των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων ανέρχεται στο 85% σε μηνιαία βάση και στο 95% σε ετήσια βάση. Αυτό, σύμφωνα με τους αναλυτές, σημαίνει δύο πράγματα: “Πρώτον, ότι οι συμμετέχοντες στην αγορά αναμένουν ότι η αγορά θα ανακάμψει σχετικά σύντομα, και δεύτερος, ότι τα συμβόλαια που προσφέρουν οι γιάρδες για πλοία υψηλών προδιαγραφών είναι πολύ ανταγωνιστικά, και κάποια από αυτά έρχονται με κλεισμένες μακροχρόνιες ναυλώσεις”.
Σημαντικά αυξημένες είναι και οι διαλύσεις τάνκερ, κατά 22% σε σχέση με τον Φεβρουάριο, κυρίως στον κλάδο των VLCCs, αλλά και στα aframaxes.
Τέλος, όσον αφορά στα containerships, τον Μάρτιο σημειώθηκε πτώση των νέων παραγγελιών κατά 58%, με τους αναλυτές να παρατηρούν ότι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκαν τον Μάρτιο πλοία χωρητικότητας κάτω των 900 teu που θα κατασκευαστούν σε κινεζικά ναυπηγεία.
“Η επιβράδυνση των παραγγελιών αναμφίβολα έχει βοηθήσει τον κλάδο των containers να ανακάμψει τους τελευταίους μήνες. Ωστόσο, το ερωτηματικό παραμένει ως προς το πώς θα απασχοληθούν πλοία 14.000 teu μετά την παράδοση του ULCV στη σημαντική διαδρομή Ευρώπης-Ασίας”, αναφέρεται στην ανάλυση.