ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με μεγαλύτερη αισιοδοξία ατενίζουν πλέον το μέλλον τους στην ελληνική αγορά ορισμένες από τις μεγαλύτερες ξένες αλυσίδες εστίασης.
Ύστερα από το σοκ που βίωσαν πριν από περίπου τρία χρόνια, όταν η χώρα έφθασε ένα βήμα πριν από την ολική καταστροφή, σήμερα αισθάνονται δικαιωμένες με την απόφασή τους να παραμείνουν και να επενδύσουν στην ανάπτυξη των εργασιών τους. Η οικονομία ξαναβρίσκει τους ρυθμούς της ενώ η σημαντική άνοδος της τουριστικής κίνησης δίνει «βαθιά ανάσα» στην αγορά. Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι δηλώνουν στα Hard Rock Café, τα οποία επέστρεψαν στην Ελλάδα λίγο πριν την κορύφωση της κρίσης, το καλοκαίρι του 2015 ανοίγοντας κατάστημα στο Μοναστηράκι.
Μιλώντας πρόσφατα στο mononews.gr o υπεύθυνος της αμερικάνικης αλυσίδας για την χώρα μας, Σταμάτης Τσαμτσουκάκης ανέφερε ότι η εταιρεία αυξάνει με διψήφιους ρυθμούς τις πωλήσεις της, εκμεταλλευόμενη την αλματώδη ανάπτυξη που παρουσιάζει η τουριστική κίνηση στην Αθήνα. Υπολογίζεται πως πάνω από το 80% των εσόδων προέρχονται από τους τουρίστες και μόλις το 20% από την εσωτερική αγορά. Τα κεντρικά του ομίλου, όπως είπε ο κ. Τσαμτσουκάκης είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένα με τις επιδόσεις της εταιρείας στην χώρα μας, παρά τις αντιξοότητες που εξακολουθούν να υπάρχουν και δήλωσε αισιόδοξος για τη συνέχεια. Ο ίδιος δεν έκρυψε πως υπάρχουν σχέδια για δημιουργία ενός ακόμη καταστήματος στην χώρα, ειδικά σε κάποιο από τα δημοφιλή τουριστικά νησιά του Αιγαίου (όπως πχ. Μύκονος, Σαντορίνη, Ρόδος, κα.), ωστόσο έσπευσε να τονίσει πως δεν έχουν ληφθεί ακόμη συγκεκριμένες αποφάσεις (πιθανότητα αυτό να γίνει μέχρι το καλοκαίρι). Στα πλάνα του αμερικανικού ομίλου εξακολουθεί να υπάρχει και το ενδεχόμενο κατασκευής ξενοδοχείου Hard Rock στην Ελλάδα, αφού η εταιρεία κατέχει ή διαχειρίζεται 25 ξενοδοχεία και 11 καζίνο σε όλο τον κόσμο.
Σχέδια ανάπτυξης έχουν και τα Mc Ddonald’s. Η διάσημη αλυσίδα γρήγορου φαγητού συνεχίζει τις επενδύσεις και όπως δήλωσε πρόσφατα κορυφαίο στέλεχός της, σκοπεύει να επενδύσει περίπου 10 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου της. Στόχος είναι να δημιουργήσει ένα δίκτυο από 33 σημεία έως το τέλος του 2019, ενώ δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο κάποια από αυτά να λειτουργήσει σε εποχική βάση, όπως γίνεται ήδη σε διάφορες τουριστικές περιοχές. Στις ανακαινίσεις των υφιστάμενων σημείων αλλά και στην υιοθέτηση της νέας στρατηγικής που εστιάζει στο πιο «επίσημο φαγητό» ρίχνουν το βάρος τους τα Friday’s. Δεν αποκλείεται πάντως η λειτουργία νέων σημείων, εφ’ όσον παρουσιαστεί η κατάλληλη ευκαιρία ενώ ανοιχτό είναι και το ενδεχόμενο εισόδου στην κατ’ οίκον διανομή φαγητού (delivery),- ένα project που εξετάζει ήδη ο μητρικός όμιλος σε διεθνές επίπεδο- λόγω της δυναμικής που εμφανίζει. Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση επ’ αυτού.
Βαρίδι η φορολογία
Τα πλάνα επέκτασης, κατά γενική ομολογία, θα ήταν πιο δυναμικά εάν δεν υπήρχε η τόσο μεγάλη φορολογία που ταλανίζει τον κλάδο της εστίασης. η αύξηση του ΦΠΑ στο 23% από το 13%, σε συνδυασμό με την άνοδο του λειτουργικού κόστους (πρώτες ύλες, ενέργεια, κα.) και την φοροδιαφυγή δεν αφήνουν πολλά περιθώρια, παρότι η κατάσταση στην αγορά αρχίζει να σταθεροποιείται (με εξαίρεση τις τουριστικές περιοχές που τα πράγματα πάνε πολύ καλύτερα). Στη φοροδιαφυγή στέκεται και ο κ. Τσαμτσουκάκης, λέγοντας πως πλήττει τους συνεπείς που είναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους. «Εμείς κόβουμε αποδείξεις για τα πάντα… Είμαστε απόλυτα συνεπής στις υποχρεώσεις μας, ωστόσο δεν συμβαίνει το ίδιο για αρκετούς στην αγορά», ανέφερε χαρακτηριστικά. Η πάταξη του φαινομένου, πέρα από την αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού σημειώνει θα έχει πολλαπλά οφέλη για όλους, αφού θα βοηθήσει στην αποκλιμάκωση των υψηλών συντελεστών που υπάρχουν σήμερα και θα δημιουργήσει τον χώρο, για μείωση των τιμών. Η υψηλή φορολογία και η φοροδιαφυγή λέγεται πως είναι και ο βασικός λόγος που η Burger King αναβάλει διαρκώς την έλευση της στην Ελλάδα, παρότι έχει δηλώσει ότι η ελληνική αγορά είναι μέσα στον σχεδιασμό της.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Hard Rock Cafe: Ικανοποίηση από την επιστροφή στην Ελλάδα – Τα επόμενα βήματα ανάπτυξης