ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Σημαντικό βήμα» υπέρ της διαφάνειας χαρακτήρισε τη ρύθμιση για τη λειτουργία της διαφημιστικής αγοράς στον χώρο των ΜΜΕ ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκος Παππάς, την οποία έφερε τη Μεγάλη Δευτέρα στη Βουλή.
Ο κ. Παππάς εισηγούμενος τη σχετική τροπολογία στην Ολομέλεια ανέφερε μεταξύ άλλων ότι δημιουργεί τις συνθήκες και προς όφελος των εργαζομένων, αλλά και του κοινού, το οποίο, έπειτα από χρόνια, θα μπορεί να απολαύσει πρωτογενές οπτικοακουστικό περιεχόμενο. “Υπάρχουν πολλές δυνατότητες” στον τομέα, είπε ο υπουργός και κάλεσε τους ενδιαφερόμενους να τις αξιοποιήσουν για το καλό όλων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, όταν ανέλαβε η κυβέρνηση το 2015 το τηλεοπτικό τοπίο ήταν “όχι απλώς αρρύθμιστο, αλλά τοπίο το οποίο είχε ιδιωτικά κανάλια χωρίς άδεια και έναν ανύπαρκτο δημόσιο τηλεοπτικό φορέα, ενώ ο χώρος της τηλεοπτικής διαφήμισης ήταν γεμάτος γκρίζες ζώνες”.
“Με την τροπολογία αυτή, κάνουμε ένα πολύ σημαντικό βήμα ώστε να εμπεδωθούν κανόνες διαφάνειας. Η κατάσταση, η οποία παραλάβαμε, ήταν παράγωγο μιας ηθελημένης αδιαφορίας. Είχαμε φαινόμενα, που διαφημιστικές εταιρείες διεκδικούσαν να πληρωθούν από τηλεοπτικούς σταθμούς κι όχι από τους διαφημιζόμενους κάτι που συνεπάγετο συμπίεση των οικονομικών των τηλεοπτικών σταθμών” ανέφερε ο υπουργός και πρόσθεσε πως αυτή η ηθελημένη αδιαφορία, δημιούργησε κανάλια με σύνολο χρεών 1,5 δισ. ευρώ και με καθυστερούμενους μισθούς εργαζόμενους.
Η ρύθμιση
Με βάση την τροπολογία -η οποία ψηφίζεται σήμερα στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας για την ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας στο ελληνικό δίκαιο- όλες οι παράμετροι μιας συναλλαγής διαφημιστικής ενέργειας, πρέπει να είναι γνωστές και στο Μέσο και στον διαφημιζόμενο και στον διαφημιστή. Δηλαδή, δεν θα έχει τη δυνατότητα ένας εκ των τριών να αποκρύπτει οποιοδήποτε στοιχείο της συναλλαγής που τους αφορά.
Για την εξόφληση του Μέσου, εφόσον μεσολαβεί διαφημιστική εταιρεία, υπεύθυνος είναι τόσο ο διαφημιζόμενος όσο και ο διαφημιστής. Αυτό δεν ισχύει για τον διαφημιζόμενο, εάν ο διαφημιζόμενος έχει ήδη προχωρήσει στην εξόφληση προς τον διαφημιστή. Τυχόν εκπτώσεις του κύκλου εργασιών παρέχονται μόνον εάν έχει προηγηθεί σύμβαση μεταξύ Μέσου και διαφημιζόμενου.
Δεν υπάρχει πλέον το καθεστώς των ορφανών πιστωτικών τιμολογίων, μέσα από τα οποία γίνονταν οι λεγόμενες “επιστροφές” και αναπτύσσονταν φαινόμενα τα οποία δεν διευκόλυναν τους φορολογικούς ελέγχους. Το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του διαφημιζόμενου. Αν μεσολαβεί ο διαφημιστής, το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του διαφημιστή, αλλά αντίγραφό του αποστέλλεται και στον διαφημιζόμενο.
Οι διαφημιστικές δαπάνες εκπίπτουν από το φορολογητέο ως επιχειρηματικές δαπάνες, μόνο όταν τηρούνται όλοι οι κανόνες. Επίσης, μειώνονται οι επιστροφές από το 9,9% (που ισχύει από το 1995) στο 4%.
Ακόμη, υπάρχουν ρυθμίσεις για τη δημιουργία της λεγόμενης “ηλεκτρονικής πλατφόρμας” για την πώληση του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου, η οποία θα αναπτυχθεί από την Ένωση Τηλεοπτικών Σταθμών, τον Σύνδεσμο Διαφημιζόμενων και την Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών και στο ηλεκτρονικό σύστημα συμμετέχουν ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί πανελλαδικής εμβέλειας, ενώ μπορούν να συμμετέχουν και περιφερειακοί συνδρομητικοί σταθμοί, αλλά και η ΕΡΤ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα