ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η stalker πλατινομαλλούσα
Το τελευταίο διάστημα οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων εμφανίζονται ιδιαίτερα δραστήριοι σε νέες παραγγελίες, την ώρα που αρκετοί άλλοι συνάδελφοι τους σπεύδουν να στείλουν τα παλαιάς κατασκευής πλοία τους για διάλυση.
Σύμφωνα με τους αναλυτές από τις αρχές του έτους περίπου 17 πλοία VLCC έχουν πουληθεί για scrap, ενώ ανάλογος σχεδόν είναι και ο αριθμός νέων παραγγελιών που έχουν γίνει γνωστές.
Πρόσφατη είναι η περίπτωση της ναυτιλιακής Κyklades Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Αλαφούζου, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες προχώρησε στην παραγγελία δύο VLCCs, χωρητικότητας 319.000 dwt, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν στα τέλη του 2019 ή στις αρχές του 2020, ενώ δεν είναι σαφές αν στη συμφωνία περιλαμβάνονται οψιόν και για άλλα πλοία.
Την ίδια ώρα, εταιρίες όπως η TEN, του Ν. Τσάκου, η International Seaways και η New Shipping πούλησαν προς διάλυση παλαιά πλοία τους.
“Είναι σίγουρα μία ασυνήθιστη εικόνα, να βλέπουμε στον ίδιο κλάδο ταυτόχρονα υψηλό όγκο παραγγελιών πλοίων και διάλυσης πλοίων, όπως συμβαίνει τους τελευταίους μήνες στα δεξαμενόπλοια”, αναφέρει μεσίτης της Intermodal.
Ο Γιώργος Λαζαρίδης, επικεφαλής έρευνας αγοράς και αποτιμήσεων στην Allied Shipbroking, εξηγεί ότι οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων που επιθυμούν να ανανεώσουν τους στόλους τους, γνωρίζουν ότι είναι δύσκολο να βρουν καλύτερη ευκαιρία για παραγγελίες νέων VLCC από ότι στην παρούσα φάση, με τις τρέχουσες τιμές.
Το γεγονός βέβαια ότι υπογράφουν συμβάσεις για νεότευκτα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι περιμένουν τα ναύλα να φτάσουν στα 100.000 δολάρια ημερησίως βραχυπρόθεσμα. Υπάρχουν σημάδια ότι οι συνθήκες θα βελτιωθούν, όπως πρόκειται για ένα τομέα που είναι γνωστός για την αυξημένη μεταβλητότητα του.
Την ίδια ώρα, η υψηλή τιμή για τις διαλύσεις ενθαρρύνει τους πλοιοκτήτες να προχωρήσουν σε τέτοιες κινήσεις και στην ανανέωση του στόλου τους, με τα ναύλα μεταφοράς να διαμορφώνονται σε πολυετή χαμηλά.
Σύμφωνα με την Howe Robinson, την περασμένη Παρασκευή τα ναύλα στα VLCC κατά μέσο όρο ήταν μόλις 11.291 δολάρια την ημέρα, ενώ για τα μοντέρνα οικολογικά πλοία στα 15.753 δολ. ημερησίως.
Στο μεταξύ, η μέση ηλικία των VLCC που διαλύθηκαν φέτος ήταν 18,5 χρόνια, αρκετά κάτω από τα 21,5 χρόνια που ήταν το 2017, σημειώνουν αναλυτές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ευ. Πιστιόλης: Με δάνειο 36 εκατ. ευρώ χρηματοδοτεί δύο νεότευκτα τάνκερ η Top Ships
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένας ακόμη Έλληνας εφοπλιστής στρέφεται στην αγορά LNG. Ποιοι και γιατί «ποντάρουν» στον κλάδο;
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καραγεωργίου: Ναύλωση πλοίου σε τιμή-έκπληξη για τη ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Skroutz: Προσφεύγει νομικά κατά Facebook και Instagram
- Μητσοτάκης από Βρυξέλλες: Η Ευρώπη να διαθέσει περισσότερους ευρωπαϊκούς πόρους για την άμυνα
- Ζιζέλ Πελικό: Ένοχος για όλους τους βιασμούς ο σύζυγός της – Καταδικάστηκε με την ανωτάτη των ποινών
- MIG: Ολοκληρώθηκε η πώληση ακινήτου στην Σερβία έναντι 1,55 εκατ. ευρώ