ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς και η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού είχε ζητήσει από το Υπουργείο Μεταφορών την προληπτική γνωστοποίηση του κειμένου σχεδίου νόμου, ώστε να διαπιστωθεί η απουσία αντίθεσής του στο ευρωπαϊκό δίκαιο.
Συγεκριμένα η Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς (DG Growth) ζήτησε, στις 12 Φεβρουαρίου 2018, στην προληπτική γνωστοποίηση στο πλαίσιο της Οδηγίας 2015/1535, η οποία και συνεπάγεται αρχική υποχρεωτική περίοδο αναμονής (stand still) τριών μηνών από την γνωστοποίηση. Λίγες ημέρες πριν, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) είχε με την σειρά της ζητήσει την επίσημη υποβολή του σχετικού σχεδίου στις υπηρεσίες της, για την προληπτική διάγνωση της συμβατότητας με τις ευρωπαϊκές διατάξεις ανταγωνισμού.
Η ελληνική κυβέρνηση δεν ανταποκρίθηκε και στα δύο ως άνω αιτήματα με αποτέλεσμα η υπερψήφιση του νομοσχεδίου χωρίς την προηγούμενη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ιδίως όταν η τελευταία το έχει ζητήσει, να ενέχει νομικούς και πολιτικούς κινδύνους. Ως τέτοιοι αναφέρονται, η μη ισχύς του νόμου λόγω εφαρμογής της Οδηγίας 2015/1535, η εμπλοκή της DG Comp μέσω διαδικασίας ελέγχου των σχετικών αποφάσεων και η αναγωγή του θέματος στο πλαίσιο της τέταρτης αξιολόγησης της Ελληνικής Οικονομίας που τώρα εξελίσσεται.
«Μπλόκο» της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής στον νέο Κ.Ο.Κ
Την ίδια ώρα «μπλόκο» στον νέο Κώδικα Οδική Κυκλοφορίας του Υπουργείου Μεταφορών επιχειρεί να βάλει η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής. Η Επιτροπή με έκθεσή της εγείρει θέμα αντισυνταγματικότητας στην σύνδεση των προστίμων με τα εισοδήματα των πολιτών.
Συγκεκριμένα, στην έκθεσή για τον νέο κ.ο.κ τονίζεται ότι «η θέσπιση ποινών βάσει εισοδηματικών κριτηρίων δεν έχει εσωτερική συνάφεια µε την εκάστοτε τελεσθείσα παράβαση και, συνεπώς, τίθεται ζήτηµα τήρησης της αρχής της αναλογικότητας».