ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Η επικρατούσα θρησκεία ερμηνεύεται από τους Συνταγματολόγους εδώ και 100 χρόνια ήδη από τον μακαρίτη το Σαρρή ότι δεν αποτελεί αντίληψη διάκρισης εις βάρος άλλων θρησκειών αλλά διαπίστωση ότι η πλειοψηφία πιστεύει στην Ορθοδοξία» υποστήριξε ο κ. Φίλης και συνέχισε εξηγώντας ότι «η πλειοψηφία των Ελλήνων πιστεύει στην Ορθοδοξία, το σχολείο όμως δεν είναι κατηχητικό. Υπάρχει η Εκκλησία για αυτό. Στο σχολείο τα παιδιά πρέπει να μάθουν για τη θρησκευτική συνείδηση».
Για παράδειγμα, όταν τα παιδιά μαθαίνουν μόνο για τα δόγματα της Ορθοδοξίας αυτό είναι ένα στοιχείο κατήχησης ανέφερε σχετικά ο κ. Φίλης.
«Το Σύνταγμα δεν μιλάει για ορθοδοξία σε σχέση με τους σκοπούς της εκπαίδευσης. Μιλάει για τη θρησκευτική αγωγή των παιδιών, το οποίο είναι κάτι ευρύτερο. Τα παιδιά πρέπει να ξέρουν γιατί γίνονται για παράδειγμα οι θρησκευτικοί πόλεμοι, ή ακούνε για τα ζητήματα του περιβάλλοντος, πρέπει να ξέρουν τι λένε οι θρησκείες για αυτό. Να απαντάει δηλαδή η θρησκεία στα σύγχρονα προβλήματα».
Το μάθημα σήμερα είναι πλουραλιστικό ανοικτό και στις άλλες θρησκείες
Μιλώντας για το σημερινό χαρακτήρα του μαθήματος ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε ότι «το μάθημα σήμερα έχει πλουραλιστικό χαρακτήρα με έμφαση στην Ορθοδοξία αλλά και με άνοιγμα στις άλλες θρησκείες. Όλοι διδάσκονται το μάθημα των Θρησκευτικών σήμερα και επιπλέον τα στοιχεία για την δική τους θρησκεία».
Το νέο μάθημα των Θρησκευτικών έχει μεγάλη ανταπόκριση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές δήλωσε ο κ. Φίλης τονίζοντας ότι «οι εκπαιδευτικοί έχουν αγκαλιάσει το νέο μάθημα των Θρησκευτικών, ένα μάθημα ανοικτό που μορφώνει τα παιδιά για το σύνολο του θρησκευτικού φαινομένου με έμφαση βέβαια στην Ορθοδοξία.» «Το μάθημα γίνεται ελκτικό και επειδή μιλάει για τα σύγχρονα προβλήματα υπάρχει περισσότερη συμμετοχή των μαθητών» εξήγησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
«Παρέλαβα μια διαδικασία πειραματικής διδασκαλίας νέων προγραμμάτων σπουδών για τα Θρησκευτικά που είχε ξεκινήσει ήδη μια πενταετία πριν. Μετά από διάλογο με την Εκκλησία για το δογματικό μέρος διότι για το παιδαγωγικό ευθύνη έχει η Πολιτεία, το ΙΕΠ είχε συνομιλήσει και με θεολογικούς παράγοντες και ελήφθη η απόφαση εφαρμογής. Αυτά που συμφωνήσαμε μετά από εξαντλητικό διάλογο νομοθετήσαμε αυτά αποτελούν και τη βάση των νέων προγραμμάτων κατά 99%.»