ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, το θετικό κλίμα της αγοράς συνεχίστηκε με τις τιμές των ναύλων να ενισχύονται και στα πλοία χωρητικότητας 8000/8500 TEU κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $ 20,000 ημερησίως.
Παράλληλα η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ παρουσίασε περαιτέρω στενότητα ενώ υπήρξαν ακόμη ακάλυπτες απαιτήσεις.
Στα μοντέρνα πλοία μικρότερης χωρητικότητας οι διαπραγματεύσεις κινήθηκαν σε επίπεδα πάνω από εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών, ενώ ζήτηση φαίνεται ακόμη να έχουν τα παλαιότερης χρονολογίας τύπου Post-Panamax πλοία χωρητικότητας 5500-7000 TEU με πληροφορίες σε πλοίο χωρητικότητας 6900 TEU που θέλουν να έχει ναυλωθεί κοντά στα $ 19,000 ημερησίως.
Panamaxes
Στην Ασία η αγορά ήταν αρκετά δραστήρια την εβδομάδα που πέρασε με αναφορά σε αρκετές ναυλώσεις. Παρόλα αυτά, οι τιμές των ναύλων δεν βελτιώθηκαν στον ίδιο βαθμό όσο στις άλλες κατηγορίες πλοίων καθώς όλες οι ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν κάτω από τα επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως, φράγμα που αναμένεται οι πλοιοκτήτες να προσπαθήσουν να σπάσουν.
Από την άλλη, στην αγορά του Ατλαντικού η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων ώθησε τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα με αναφορά για παράδειγμα σε πλοίο τύπου Hyundai 5000 που ναυλώθηκε για περίοδο 3-4 μήνες στα $ 12,000 ημερησίως, ναύλος αυξημένος κατά $ 1,500 ημερησίως συγκριτικά με την τελευταία αντίστοιχη συμφωνία.
Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, η ανοδική πορεία της αγοράς αντικατοπτρίστηκε από την ναύλωση ενός πλοίου τύπου STX 3500 για περίοδο 5-6 μηνών στην Άπω Ανατολή στα $ 10,250 ημερησίως.
Επιπροσθέτως, αξίζει να σημειωθεί ότι η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων που παρατηρήθηκε υποδεικνύει ότι η ανοδική πορεία της αγοράς μάλλον βρίσκεται σε μονόδρομο ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του ότι οι άλλες κοντινότερες κατηγορίες ήδη ναυλώνονται σε επίπεδα πάνω από εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών.
Στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU, το φράγμα των $ 10,000 ημερησίως κατάφερε να σπάσει στην αγορά του Ατλαντικού πλοίο τύπου Mipo 2800 άνευ εξοπλισμό φόρτωσης που ναυλώθηκε στην Ευρώπη για περίοδο 5-7 μήνες στα $ 10,250 ημερησίως, κάτι που αναμένεται σύντομα να συμβεί και στην Άπω Ανατολή καθώς η ζήτηση σε τονάζ ανά τον κόσμο δείχνει πλέον να ξεπερνά την προσφορά των αντίστοιχων απαιτήσεων.
Στα πλοία χωρητικότητας των 2500 TEU, η εικόνα της αγοράς στην Άπω Ανατολή ήταν εξίσου θετική με αναφορά σε πλοίο τύπου Daewoo 2400 με εξοπλισμό φόρτωσης το οποίο ναυλώθηκε για περίοδο 2-4 μήνες με Κορεάτες operators στα $ 11,750 ημερησίως συν έξτρα ballast bonus.
Επίσης, πληροφορίες θέλουν να έχει συμφωνηθεί επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας σε δυο πλοία τύπου Sdari 2100 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης στην νοτιοανατολική Ασία για περίοδο 5-7 μήνες στα $ 14,700 ημερησίως, ναύλος που θεωρήθηκε πολύ δυνατός καθώς σε αυτά τα επίπεδα κινήθηκαν οι τελευταίες αντίστοιχες συμφωνίες σε πλοία με εξοπλισμό φόρτωσης.
Στα πλοία χωρητικότητας των 1700 TEU, η βελτίωση στις τιμές των ναύλων συνεχίστηκε όπως αντικατοπτρίζει η επέκταση συμφωνίας σε πλοίο τύπου Topaz 1700 στην Ασία για περαιτέρω 5-6 μήνες στα $ 14,250 ημερησίως, ναύλος που συγκριτικά με τον τελευταίο αντίστοιχο ήταν αυξημένος κατά περίπου $ 1,000 ημερησίως.
Από την άλλη στον Ατλαντικό δεν έγιναν ιδιαίτερες αναφορές κυρίως λόγω έλλειψης διαθέσιμων πλοίων ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 1300 TEU έγινε αναφορά σε ice classed πλοίο τύπου Weihai που συμφώνησε σε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας στα $ 10,500 ημερησίως, ναύλος που θεωρήθηκε υγιής.
Επίσης, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100 TEU, η ανοδική πορεία της αγοράς συνεχίστηκε όπως αντικατοπτρίζεται από τη ναύλωση πλοίου τύπου CV 1100 με εξοπλισμό φόρτωσης για περίοδο 4 μηνών στην Άπω Ανατολή στα $ 7,600 ημερησίως, ναύλος ο οποίος ήταν υψηλότερος κατά περίπου $ 500 ημερησίως σε σχέση με την τελευταία αντίστοιχη συμφωνία που έγινε με παρόμοιου τύπου πλοίο πριν λίγες εβδομάδες.
Τέλος, στην κατηγορία των μικρότερων χωρητικότητας πλοίων των 700 TEU, αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο τύπου Zheijang 700 για περίοδο 6 μηνών στην Ασία στα $ 5,900 ημερησίως, ναύλος που χαρακτηρίστηκε δυνατός αν και η ναύλωση περιλάμβανε ταξίδι και στην Αμερική οπότε το bonus που επιτεύχθηκε ήταν εν μέρει και λόγω αυτής της απασχόλησης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Έλληνας εφοπλιστής πίσω από την εξαγορά πλοίου της Noble Group
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Η ΤΕΝ έφτασε στα 65 πλοία και συνεχίζει… Ο επόμενος στόχος
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Φράγκου: Αυτό είναι το kamsarmax που αγόρασε η Navios Partners
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Goldman Sachs: Οι προβλέψεις για τράπεζες και Γενικό Δείκτη το 2025
- Ζοζέπ Μπορέλ: Οι κυβερνήσεις της ΕΕ δεν μπορούν να επιλέγουν αν θα εφαρμόζουν ή όχι τα διεθνή εντάλματα σύλληψης
- Λίβανος: Στόχος του Ισραήλ είναι η δημιουργία μιας ακατοίκητης νεκρής ζώνης στην λιβανοϊσραηλινή μεθόριο
- Αττική Οδός: Κίνηση μετά από τροχαίο – Μεγάλες καθυστερήσεις στο ρεύμα προς Ελευσίνα