Αυξημένο ενδιαφέρον δείχνουν οι Ασιάτες εφοπλιστές για πλοία τύπου panamax παλαιάς κατασκευής που πωλούν ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ναυλομεσιτών, περίπου περίπου 25 ελληνικά πλοία κατασκευής μεταξύ 1999 έως 2002 έχουν πουληθεί κατά το τελευταίο 12μηνο σε αγοραστές από την Άπω Ανατολή, κυρίως Κινέζους.

Ωστόσο, τα σενάρια που αναφέρουν ότι οι αρχές του Πεκίνου εξετάζουν το ενδεχόμενο να μειώσουν το όριο ηλικίας των πλοίων που χρησιμοποιούνται από τις κρατικές εισαγωγικές επιχειρήσεις, στα 15 χρόνια, έχουν θορυβήσει τους υποψήφιους αγοραστές.

Ναυλομεσίτες που επικαλείται το tradewinds αναφέρουν ότι ήδη την περασμένη εβδομάδα το αγοραστικό ενδιαφέρον από την Κίνα περιορίστηκε. Ωστόσο, άλλοι αποδίδουν την επιβράδυνση του ρυθμού εξαγορών απλά και μόνο στο γεγονός ότι έχουν αγοράσει πάρα πολλά πλοία.

Poseidon Shipping

Το πλοίο της Poseidon Shipping Eleftheria κατασκευής 2001 και χωρητικότητας 76,000-dwt, σύμφωνα με πληροφορίες έχει πουληθεί σε Κινέζο εφοπλιστή στην τιμή των 9,4 εκατ. δολ. Το πλοίο έχει περάσει από ειδική επιθεώρηση το 2017 και η επόμενη θα διενεργηθεί τον Απρίλιο 2022.

Τον Ιούλιο του 2015 η εταιρία είχε πουλήσει το αδελφό πλοίο Mahitis έναντι 8,7 εκατ. δολ. στην Korea Line Corp. Σημειώνεται ότι η παραγγελία για τα δύο πλοία είχε γίνει το 1999, στην τιμή των 21 εκατ. δολ. έκαστο και αποδείχθηκαν άκρως κερδοφόρα για τη ναυτιλιακή κατά τα χρόνια της άνθησης της αγοράς.

Almi Marine

Η ναυτιλιακή Almi Marine, προχώρησε στις αρχές του έτους στην πώληση του παλαιότερου πλοίου της, Akili, κατασκευής 2001 και χωρητικότητας 52,300-dwtμ σε Κινέζους αγοραστές έναντι 9 εκατ. δολ.

Πρόκειται για την πρώτη πώληση που πραγματοποίησε η εταιρία από τον Αύγουστο του 2015, σύμφωνα με το VesselsValue. Μετά την πώληση του Akili, η Almi Marine, διαθέτει πλέον στο στόλο της επτά πλοία, ενώ δεν έχει προχωρήσει σε νέες παραγγελίες.

Vrontados Shipping

H ναυτιλιακή Vrontados Shipping συμφερόντων της οικογένειας Λω στο πλαίσιο των κινήσεων αναδιάρθρωσης του στόλου της θα προχωρήσει στην πώληση του παλαιότερου πλοίου της Dimitris L (κατασκευής 2001), χωρητικότητας 73,000-dwt.

Το πλοίο θα είναι διαθέσιμο για επιθεώρηση στην Κίνα τον επόμενο μήνα και σύμφωνα με την πλατφόρμα τιμών πλοίων VesselsValue, η τιμή του μπορεί να ξεπεράσει τα 8 εκατ. δολ.

Amalthia Marine

Πρόκειται για μία ακόμη εταιρία που σύμφωνα με πληροφορίες, πούλησε πλοίο κατασκευής 1997, σε Ασιάτες αγοραστές.

Το πλοίο τύπου panamax Myrmidon, χωρητικότητας 73,000-dwt εξαγοράστηκε έναντι 7,2 εκατ. δολ., ενώ η Amalthia Marine το είχε αγοράσει σε δημοπρασία το Μάιο του 2013 στην τιμή των 7,5 εκατ. δολ.

bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Έλληνας εφοπλιστής πίσω από την εξαγορά πλοίου της Noble Group

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Η ΤΕΝ έφτασε στα 65 πλοία και συνεχίζει… Ο επόμενος στόχος

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Η Εθνική Τράπεζα ετοιμάζεται να βγάλει στο σφυρί παροπλισμένο τάνκερ που είχε ναυλώσει η NewLead