Με στόλο 65 πλοίων, τον μεγαλύτερο στην ιστορία της, η ναυτιλιακή Τsakos Energy Navigation (TΕΝ), συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Τσάκου, γιορτάζει φέτος τα 25 χρόνια από την ίδρυση της και δηλώνει έτοιμη να επωφεληθεί από το ανοδικό “γύρισμα” της αγοράς.

Τον Οκτώβριο 2017, η ΤΕΝ παρέλαβε το πλοίο τύπου aframax Bergen TS, ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα των 15 νεότευκτων που είχε παραγγείλει. Το Bergen TS ναυλώθηκε άμεσα με μακροχρόνια σύμβαση, όπως είχε γίνει και με τα άλλα πλοία που παρέλαβε η εταιρία.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του conference call με τους αναλυτές ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Ν. Τσάκος, επισήμανε ότι ο επόμενος κλάδος στον οποίο η ΤΕΝ σχεδιάζει να ισχυροποιήσει τη θέση της είναι αυτός της μεταφοράς LNG. Οι τιμές στα συγκεκριμένα νεότευκτα, όπως τόνισε, είναι ελκυστικές, ωστόσο, διευκρίνησε ότι θα πρέπει πρώτα να υπάρξει ενδιαφέρον για ναυλώσεις και μετά να προχωρήσει σε νέες παραγγελίες.

Στην παρούσα φάση, η ΤΕΝ διαθέτει δύο πλοία μεταφοράς LNG, το Neo Energy (κατασκευής 2007) και το Maria Energy (κατασκευής 2016).

Απόσυρση παλαιών πλοίων

Στο μεταξύ, ο κ. Ν. Τσάκος, ο οποίος είναι παράλληλα και Πρόεδρος της Interanko (Διεθνής Ένωση Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων), δήλωσε ότι το τρέχον έτος σκοπεύει να πουλήσει για scrap το παλαιότερο πλοίο του στόλου του, το Millennium, κατασκευής 1998. Παράλληλα θα προχωρήσει και στην πώληση του suezmax Silia T, κατασκευής 2002, σε τιμή που εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στα 20 εκατ. δολ.

Σημειώνεται ότι για τα δύο αυτά πλοία η εταιρία επιβαρύνθηκε πέρυσι με έξοδα απομείωσης 8,9 εκατ. δολ.

Τα ακαθάριστα έσοδα της εταιρίας ανήλθαν το 2017 στα 529,2 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση κατά 9,8% σε σχέση με το 2016, λόγω της διεύρυνσης  του στόλου της με επτά νέα πλοία που έχουν κλείσει μακροχρόνια συμβόλαια ναύλωσης. Τα καθαρά έσοδα, εξαιρουμένων μη ταμειακών στοιχείων, ανήλθαν στα 20,4 εκατ. δολ.

Στο τέταρτο τρίμηνο του 2017, τα έσοδα ανήλθαν στα 134,5 εκατ. δολ. αυξημένα κατά 2,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016. Τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 2,7 εκατ. δολ. εξαιρουμένων μη ταμειακών στοιχείων (έξοδα απομείωσης από ζημιές και απώλειες από πώληση πλοίων).

Παράλληλα, κατά το τελευταίο τρίμηνο της παρελθούσας χρήσης, τα ακαθάριστα έσοδα από χρονοναυλώσεις ανήλθαν στα 90,5 εκατ. δολ., ποσό αρκετό για να καλύψει τα λειτουργικά, τα γενικά έξοδα και τα έξοδα χρηματοδότησης του συνόλου του στόλου.

 Έσοδα 1,3 δισ. δολ. 

Το 2018 η ΤΕΝ διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο στην 25χρονη ιστορία της, 77% του οποίου είναι ναυλωμένο με συμβόλαια μέσου χρόνου 2,7 ετών, ενώ τα minimum έσοδα που αναμένεται να εισρεύσουν στα ταμεία της από αυτά ανέρχονται στα 1,3 δισ. δολ. 

“Καθώς  η εταιρία εισέρχεται στο 25ο έτος της, είμαστε υπερήφανοι που εμφανίζουμε κέρδη σε ένα τόσο δύσκολο περιβάλλον. Η δοκιμασμένη στρατηγική της ΤΕΝ να παρέχει προστασία από τους κινδύνους, διασφαλίζοντας παράλληλα την ευελιξία να εκμεταλλεύεται τις ανοδικές τιμές, έχει αποδειχθεί για μία ακόμη φορά αποτελεσματική. Οι αγορές έχουν βρεθεί σταδιακά σε θέση ανάκαμψης και η ΤΕΝ είναι στην κατάλληλη φάση για να αποκομίσει κέρδη όταν αυτό συμβεί” επισήμανε ο κ. Νικόλας Τσάκος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ναυτιλιακής.

Νίκος Τσάκος ναυτιλία
Νίκος Τσάκος, εφοπλιστής Tsakos Energy Navigation (TEN)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αγγελική Φράγκου: Στα ταμεία της Navios Containers 30 εκατ. δολ. Τα επόμενα σχέδια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Παραγγελίες για 100 τάνκερ από τους εφοπλιστές. Ποιος Έλληνας πρωταγωνιστεί στις συμφωνίες

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Αθ. Φειδάκης: Βγαίνει από τη ζώνη του λυκόφωτος η Globus Maritime