Αισιόδοξο ήταν το κλίμα της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 26 Φεβρουαρίου – 2 Μαρτίουn 2018.

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στην κατηγορία των Post-Panamaxes οι τιμές των ναύλων στα πλοία χωρητικότητας 8500 TEU συνέχισαν να ενισχύονται και διαμορφώθηκαν στα υψηλά επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως ενώ στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 5500-6500 TEU επίσης βελτιώθηκαν όχι όμως όσο στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία.

Παρά το γεγονός ότι σε σύντομο χρονικό ορίζοντα παρατηρείται μικρός όγκος απαιτήσεων, στα πλοία χωρητικότητας 5500-9000 TEU διαθέσιμα την περίοδο τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου ο αριθμός των απαιτήσεων δείχνει ενθαρρυντικός.

Στα Panamaxes , την εβδομάδα που πέρασε γενικά το κλίμα ήταν αισιόδοξο καθώς παρατηρήθηκαν αρκετές απαιτήσεις για την περίοδο Μάρτιος/Απρίλιος.
Παρόλα αυτά από την άλλη το ίδιο διάστημα ένας αριθμός πλοίων αναμένεται να ολοκληρώσει υπάρχουσες συμφωνίες οπότε δεν μένει παρά να δει κανείς πόσα από αυτά στο τέλος θα επεκταθούν.

Πάντως, η γενικότερη αίσθηση είναι ότι πιθανόν τα επίπεδα της ζήτησης να υπερκαλύψουν εκείνα της προσφοράς.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Επίσης, ενδεικτική ναύλωση της εβδομάδας ήταν σε ένα πλοίο τύπου Hyundai 5000 που κατάφερε να ολοκληρώσει συμφωνία στα $ 12,000 ημερησίως για ένα κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού για περίπου 42 ημέρες ενώ παράλληλα στην Ασία ένας αριθμός πλοίων ναυλώθηκε κοντά στα ίδια επίπεδα με εκείνα των αντίστοιχων τελευταίων συμφωνιών η και λίγο παραπάνω.

Στο μεταξύ στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU οι τιμές των ναύλων παγκοσμίως παρέμειναν στα μεσαία επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως, όπως ενδεικτικά απεικονίζουν οι ναυλώσεις δυο πλοίων στον Ατλαντικό, ενός Shanghai 3600 με εξοπλισμό φόρτωσης για περίοδο 10-12 μήνες στα $ 9,500 ημερησίως και ενός Shanghai 3500 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης σε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας για 6-8 μήνες στα ίδια επίπεδα.

Επίσης, αναφορές έγιναν για άλλη μια ναύλωση στον Περσικό Κόλπο ενός πλοίου τύπου Shanghai 3500 κάτι που δείχνει ότι η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ παγκοσμίως μάλλον έχει φτάσει κοντά στο σημείο μηδέν με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες πλέον να στοχεύουν τα επίπεδα άνω των $ 10,000 ημερησίως.

Παράλληλα, στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU, η κινητικότητας της αγοράς του Ατλαντικού όπως επίσης και της Άπω Ανατολής διατηρήθηκε σε σταθερά επίπεδα με αποτέλεσμα η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να παραμείνει περιορισμένη.

Συγκεκριμένα, στην Άπω Ανατολή αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο τύπου Aker 2700 που κατάφερε να συμφωνήσει επέκταση υπάρχουσας ναύλωσης για περίοδο 3-4 μηνών στα $ 9,750 ημερησίως και σε πλοίο τύπου Wenchong 2800 όπου οι πληροφορίες θέλουν να έχει ναυλωθεί στα $ 9,250 ημερησίως για περίοδο 6 μηνών στις περιοχές της νοτιοανατολικής Ασίας-Νέας Ζηλανδίας, ναύλοι που και στις δυο περιπτώσεις δείχνουν βελτιωμένοι σε σχέση με τις τελευταίες αντίστοιχες συμφωνίες.

Την ίδια ώρα, αναφορά έγινε σε πλοίο τύπου Mipo που ναυλώθηκε για περίοδο 9-12 μηνών στα $ 9,000 ημερησίως ενώ σύμφωνα με τους αναλυτές, καθώς συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις σε άλλα πλοία χωρητικότητας 2800 TEU που σύντομα ολοκληρώνουν υπάρχουσες συμφωνίες δεν μένει παρά να δει κανείς αν αυτή η κατηγορία τελικά θα καταφέρει να ωθήσει τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα, κάτι που είναι πεπεισμένοι ότι θα συμβεί.

Ως αναφορά τα πλοία χωρητικότητας των 2500 TEU, η θετική εξέλιξη στις τιμές των ναύλων συνεχίστηκε και την εβδομάδα που πέρασε κάτι το οποίο δεν εξέπληξε κανέναν, ειδικά στον Ατλαντικό όπου για παράδειγμα αναφέρθηκε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας για απασχόληση στην περιοχή της Καραϊβικής-ανατολικών ακτών της Αμερικής σε πλοίο τύπου MTW 2500 για περίοδο 6-8 μηνών στα $ 10,000 ημερησίως.

Επιπροσθέτως, αναφορικά με τις αγορές της Μεσογείου και της Ασίας αν και δεν δείχνουν ακόμη τόσο δυνατές η αίσθηση είναι θετική καθώς η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων τους επόμενους μήνες φαίνεται αρκετά περιορισμένη.

Στα πλοία χωρητικότητας των 1700 TEU τώρα, στην Άπω Ανατολή αναφέρθηκε η πρώτη ναύλωση στα επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως σε πλοίο τύπου Aker 1700 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για περίοδο 2-3 μηνών, ενθαρρυντική ένδειξη της πορείας της αγοράς ειδικά επειδή έγινε αμέσως μετά το τέλος των διακοπών της Κινέζικής Πρωτοχρονιάς.

Στα νέας χρονολογίας, eco τύπου πλοία οι τιμές των ναύλων συνέχισαν να κινούνται κοντά στα $ 12,000 ημερησίως η και λίγο παραπάνω ανάλογα με τις προδιαγραφές ενώ παράλληλα στην αγορά της Καραϊβικής δεν υπήρξαν αναφορές σε ναυλώσεις παρά μόνο σε ένα μικρότερης χωρητικότητας πλοίο των 1200 TEU που ναυλώθηκε για περίοδο 12 μηνών με την ZIM στα μεσαία επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως, ναύλος που χαρακτηρίστηκε υγιής.

Στα πλοία χωρητικότητας 1100 TEU, δεν υπήρξαν πολλές αναφορές.
Στην Ασία αναφέρθηκε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας σε πλοίο τύπου Hakata 1100 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για περίοδο τριών μηνών στα $ 8,750 ημερησίως, ναύλος που θεωρήθηκε ικανοποιητικός καθώς ήταν στα πλαίσια της βελτιωμένης εικόνας της αγοράς των τελευταίων εβδομάδων.

Στα πρότυπου τύπου πλοία CV 1100 οι ναύλοι έσπασαν το φράγμα των $ 7,000 ημερησίως ενώ οι αναλυτές αναμένουν να δουν αν οι πλοιοκτήτες θα καταφέρουν να συντηρήσουν τα επίπεδα αυτά.

Τέλος, στην κατηγορία των μικρότερων χωρητικότητας πλοίων των 700 TEU οι τιμές των ναύλων στην Ασία παρέμειναν αμετάβλητες στα επίπεδα των $ 5,250 ημερησίως ενώ παράλληλα αξίζει να σημειωθεί η ναύλωση ενός πλοίου τύπου CV 700 για περίοδο 40-90 ημερών στην Μεσόγειο στα $ 6,500 ημερησίως, ναύλος που χαρακτηρίστηκε πολύ δυνατός.

ναύλοι ναυλαγορά ναυτιλία
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “YM Los Angeles” της Diana Containerships είναι χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής του έτους 2006

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Χ. Οικονόμου: Οι επόμενες κινήσεις της TMS Cardiff Gas

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σε Έλληνα εφοπλιστή το ποσοστό που κατείχε η HSH Nordbank στην FSL Trust

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ναυμαχία στο Αιγαίο: Ηλιόπουλος και Δεπάστας εναντίον Golden Star Ferries