ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ανοδικά παρά τις αντίξοες συνθήκες κινείται η ελληνική εταιρεία παγωτού Kayak, η οποία ενίσχυσε σημαντικά την παρουσία και τα μερίδια της στη διάρκεια της κρίσης. Πέρυσι μάλιστα έκλεισε τη χρονιά με αύξηση πωλήσεων 15%, την ώρα που η κατανάλωση πιέζονταν και μεγάλη πολυεθνική του κλάδου έβαζε λουκέτο στη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής παγωτού. Ανάλογη ανάπτυξη περιμένει και φέτος.
«Η επιτυχία μας δεν έγκειται σε κάποιο μυστικό. Είναι προσπάθειες ετών που ευοδώθηκαν», σημειώνει στο mononews.gr ο επικεφαλής και ιδρυτής της εταιρείας, Άκης Σταυρίδης.
«Από τη δημιουργία του kayak», όπως λέει ο ίδιος, στόχος ήταν να προσφέρουμε ένα ποιοτικό παγωτό… και είμαστε πολύ περήφανοι που το πετύχαμε. Tο kayak είναι συνώνυμο με την ποιότητα στο μυαλό του καταναλωτικού κοινού».
H εταιρεία βέβαια προσαρμόστηκε στη νέα πραγματικότητα, διατηρώντας μέσα από μειώσεις μια δίκαιη όπως την χαρακτηρίζει ο κ. Σταυρίδης σχέση ανάμεσα στην ποιότητα και στη τιμή των προϊόντων της, παρά την αύξηση του ΦΠΑ και του κόστους των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των γλυκών, όπως το ελληνικό γάλα, η βανίλια Μαδαγασκάρης και το βούτυρο.
Ώθηση στην ανάπτυξη των πωλήσεων έδωσε και η εξαγωγική δραστηριότητα, η οποία μεγαλώνει χρόνο με τον χρόνο. Μετά την επιτυχημένη είσοδο στην αγορά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, η εταιρεία άνοιξε την πολλά υποσχόμενη αγορά της Κίνας ενώ συνεχίζει να αναζητά νέες ευκαιρίες στις ΗΠΑ, με αιχμή το Greek frozen yogurt.
Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία μετά την είσοδο στην Δυτική Ακτή και συγκεκριμένα στο Σαν Φρανσίσκο βρίσκεται σε συζητήσεις με δυο αμερικάνικες εταιρείες, οι οποίες ενδιαφέρονται να προωθήσουν τα προϊόντα της σε περιοχές της Ανατολικής Ακτής.
Αυτή τη φορά η προσέγγιση θα είναι διαφορετική καθώς ελήφθη η απόφαση να αλλάξει η σύνθεση του προϊόντος και να γίνει σε πιο «πλούσιο» σε λιπαρά ενώ θα αναμορφωθεί και η συσκευασία του, σε μια προσπάθεια να ανακτήσει η κατηγορία του Greek frozen yogurt την δυναμική της.
«Ξεκίνησε με φανατικούς υποστηρικτές, αλλά στη συνέχεια το κοινό στράφηκε ξανά στο παγωτό», υπογραμμίζει ο κ. Σταυρίδης.
Το Costa Navarino και τα Public
Σχέδια ανάπτυξης υπάρχουν και για την ελληνική αγορά, η οποία φαίνεται να ανακάμπτει λόγω και του τουρισμού. Η έμφαση θα δοθεί στην χονδρική πώληση, η οποία αποτελεί και την μεγαλύτερη πηγή εσόδων. Στο πλαίσιο αυτό, αναζητούνται νέες συνεργασίες με διανομείς σε σημεία της χώρας που δεν έχει ακόμη παρουσία ενώ εξετάζεται η λειτουργία δυο έως πέντε νέων σημείων λιανικής πώλησης (boutiques Kayak) σε τουριστικές κυρίως περιοχές και σε κλειστές αγορές.
Σύμφωνα με τον κ. Σταυρίδη, έχουν υπογραφεί ήδη συμβόλαια για το άνοιγμα δυο νέων αυτόνομων καταστημάτων σε Τζια και Κεφαλονιά ενώ υπάρχουν συζητήσεις για τη λειτουργία σημείων μέσα σε μεγάλα ξενοδοχεία της χώρας αλλά και ενός ακόμη σημείου εντός του καταστήματος Public στο Σύνταγμα.
Η εταιρεία λειτουργεί ήδη ένα μεγάλο κατάστημα στην Γλυφάδα, το οποίο αποτελεί και τη ναυαρχίδα του δικτύου της, ένα στο πολυτελές ξενοδοχείο Κόστα Ναβαρίνο και ένα στην Μύκονο, ενώ έχει άλλα δυο στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και στο The Athens Mall στο Μαρούσι, με τη μορφή του franchise.
Όπως λέει ο κ. Σταυρίδης, παρότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση από επίδοξους franchisees, η εταιρεία παραμένει επιφυλακτική στην εξάπλωση του δικτύου λιανικής για δυο λόγους: ο πρώτος αφορά στο ότι οι Έλληνες franchisee είναι απείθαρχοι και ο δεύτερος σχετίζεται με την στρατηγική απόφαση της εταιρείας να μην ανταγωνιστεί τους πελάτες της, τους οποίους προμηθεύει μέσω χονδρικής.
«Μονόδρομος η ανάπτυξη»
Η ανάπτυξη, σύμφωνα με τον κ. Σταυρίδη, είναι μονόδρομος προκειμένου να σταθεί κάποιος σήμερα στην αγορά. «Εάν δεν μεγαλώσεις πας πίσω», σημειώνει για να προσθέσει πως
«η εταιρεία του φροντίζει να επανεπενδύει τα κεφάλαιά της…. ».
Προς αυτή την κατεύθυνση, ο κ. Σταυρίδης επισημαίνει πως σκοπεύει να ενισχύσει τη μονάδα παραγωγής με νέα μηχανήματα παραγωγής και τυποποίησης παγωτού, και για αυτό μελετά όλες τις δυνατότητες χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ.
Αποκαλύπτει επίσης πως στο παρελθόν είχε ενδιαφερθεί για την εξαγορά της Παγωτά Δωδώνη, λέγοντας πως είχε ζητήσει τα σχετικά στοιχεία από την Εθνική Τράπεζα ενώ από την άλλη πλευρά δεν απορρίπτει την πιθανότητα να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για συνεργασία εάν υπάρξει κάποια ενδιαφέρουσα πρόταση, αφού όπως λέει έχει δεχθεί πολλές κρούσεις στο πρόσφατο παρελθόν από διάφορες εταιρείες τροφίμων της χώρας, αλλά και κάποια funds.
Από την άλλη πλευρά, δεν κρύβει τον προβληματισμό του για την υψηλή φορολογία, η οποία ψαλιδίζει την κερδοφορία και στερεί πολύτιμους πόρους από την ρευστότητα των επιχειρήσεων που θέλουν να επενδύσουν.
Η Kayak είναι οικογενειακή επιχείρηση και δραστηριοποιείται στο χώρο του παγωτού από το 1993. Για την παρασκευή των προϊόντων της, χρησιμοποιεί μόνο φρέσκο ελληνικό γάλα, φρέσκια κρέμα γάλακτος και αληθινά φρούτα και μάλιστα έχει διακριθεί σε διεθνής διαγωνισμούς για τη γεύση, την ποιότητα μας αλλά και το design των συσκευασιών της.
Σήμερα, απασχολεί 45 άτομα και λειτουργεί 5 καταστήματα λιανικής (3 ιδιόκτητα και 2 franchise). Παράγει 162 τόνους παγωτού σε 186 γεύσεις ενώ τα παγωτά βρίσκονται σε 2.620 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα και σε κάποιες χώρες του εξωτερικού. Το 2017, οι πωλήσεις της έφθασαν τα 6 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 4,5 εκατ. Ευρώ από τη χονδρική και 1,5 εκατ. Ευρώ από την λιανική.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Νηρέας – Σελόντα: Το «κούρεμα» διχάζει τις τράπεζες
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΘΕΣγάλα: Ενισχύει την γκάμα με κατσικίσιο γάλα και «νηστίσιμα»
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Lidl Hellas: Τι σχεδιάζει για το 2018–Πώς θα μειώσει το χρόνο εξυπηρέτησης των καταναλωτών