ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Κληρώνει» σήμερα η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των τριών βασικών καθέτων της, με τους ενδιαφερόμενους για την ανάληψη της διαχείρισης του οδικού άξονα, για περίοδο έως και 40 ετών, να πρέπει να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους καταθέτοντας το σχετικό φάκελο μέχρι σήμερα το απόγευμα στις 5 μ.μ. Το ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσει τα εταιρικά σχήματα που εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η έναρξη της β’ φάσης του διαγωνισμού και η υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Το ενδιαφέρον για την Εγνατία Οδό αναμένεται μεγάλο με Γάλλους, Καναδούς και Έλληνες κατασκευαστές να δηλώνουν το «παρών». Ήδη στην κατασκευαστική αγορά ακούγεται ότι θα ενδιαφερθούν σχεδόν όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της Ελλάδας, όπως ΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, J&P Άβαξ και Intrakat, αλλά και του εξωτερικού, όπως η Vinci. Πέρα από τους συμμετέχοντες, ξεχωριστή σημασία έχει η σύνθεση των κοινοπραξιών καθώς στον «χορό» φαίνεται να μπαίνουν και νέα ονόματα, μεγάλων ομίλων ελληνικών και ξένων, όπως ο όμιλος Μυτιληναίου, ο καναδικός όμιλος PSP με τη θυγατρική του Roadis, η εταιρεία Intertoll Europe που προστέθηκε την τελευταία στιγμή και που έχει λειτουργήσει ως σύμβουλος της κοινοπραξίας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί) και ένας ακόμη γαλλικός τεχνικός όμιλος, ο Egis.
Μετά τα πολλά προβλήματα στα οποία σκόνταφτε ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, που θα διενεργηθεί σε δύο φάσεις, φαίνεται ότι τελικώς θα μπορέσει να προχωρήσει καθώς μάλιστα οι δανειστές πιέζουν μέχρι τον Αύγουστο του 2018 να έχει επιλεγεί και ο ανάδοχος.
Εκτιμάται ότι από την έναρξη του διαγωνισμού, με την εκδήλωση ενδιαφέροντος, θα απαιτηθούν περίπου δύο μήνες για την ανάδειξη των υποψηφίων που προεπιλέγονται και περνάνε στη δεύτερη φάση που θα καταλήξει με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών. Εάν ο χρόνος ως τον Αύγουστο, δεν σταθεί αρκετός για την επιλογή, θεωρείται ότι μέχρι τέλος Οκτωβρίου, ο διαγωνισμός θα μπορέσει να ολοκληρωθεί.