Αίσθηση προκάλεσαν στην αγορά τα σενάρια που θέλουν τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο να έχει προχωρήσει στην παραγγελία πλοίων kamsarmax στην Κίνα, πραγματοποιώντας την πρώτη του κίνηση στην αγορά νεότευκτων ξηρού φορτίου μετά από μία και πλέον δεκαετία.

Έλληνες ναυλομεσίτες, που επικαλείται το tradewinds, υποστηρίζουν ότι ο όμιλος Tσάκου έχει υπογράψει επιστολή προθέσεων για την κατασκευή δύο πλοίων, με προοπτική κατασκευής δύο επιπλέον, στα ναυπηγεία Jiangsu Yangzijiang.

Πρόκειται για πλοία χωρητικότητας 82.000 dwt, που θα κατασκευαστούν με πρότυπα tier II, με την τιμή τους να κυμαίνεται στα 25,5 εκατ. δολ. έκαστο.

Στο μεταξύ, άλλες πηγές αναφέρουν ότι η συμφωνία αφορά την κατασκευή έξι πλοίων με τις προαναφερθείσες προδιαγραφές.

Σημειώνεται ότι έχουν περάσει πάνω από 10 χρόνια από τότε που ο όμιλος Τσάκου παρήγγειλε νεότευκτα μεταφοράς ξηρού φορτίου. Τα τελευταία στοιχεία κάνουν λόγο για το 2007, όταν η ναυτιλιακή είχε υπογράψει για δύο capesizes σε ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας.

Τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου αποτελούν περιορισμένο τμήμα του συνολικού στόλου του ομίλου εταιριών Τσάκος. Συγκεκριμένα, ο στόλος του αποτελείται από 90 πλοία, τάνκερ,  μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μεταφοράς ξηρού φορτίου, με χωρητικότητα 9,5 εκατ. dwt.

Στον τομέα ξηρού φορτίου δραστηριοποιείται με τρία capesizes και τέσσερα panamaxes.

Παναγιώτης Τσάκος
Ο Παναγιώτης Τσάκος, επικεφαλής του ομίλου Tsakos Group

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: B. Mαρινάκης: Γιατί οι αναλυτές συστήνουν buy για τις μετοχές της CPP

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Richard Rivlin (VesselsValue): Οι κλάδοι της ναυτιλίας που θα πρωταγωνιστήσουν το 2018

 ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο νέος παίκτης στην ελληνική αγορά του dry bulk που πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα