Στρατηγικό ρόλο στην ανάπτυξη του European Aviation Network (ΕΑΝ), του δικτύου που θα παρέχει ευρυζωνικό internet σε πτήσεις πάνω από την Ευρώπη, έχει ο ΟΤΕ υπό τη διοίκηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Μιχάλη Τσαμάζ. Η εμπορική διάθεση του EAN θα ξεκινήσει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2018, αλλάζοντας τα δεδομένα στην αεροπορική αγορά και τους πελάτες της.

Ο Όμιλος ΟΤΕ επιλέχθηκε από τον Inmarsat ώστε να αναλάβει την εγκατάσταση και λειτουργία της επίγειας δορυφορικής υποδομής του νέου δικτύου. Ο δορυφορικός σταθμός, που εγκαταστάθηκε στο Κέντρο Δορυφορικών Επικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ στην Νεμέα, αποτελεί  το σημείο διασύνδεσης με τον δορυφόρο του Inmarsat. Ο δορυφόρος επικοινωνεί με τον τερματικό εξοπλισμό των αεροσκαφών (OBE) και εξασφαλίζει την αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών Internet.

Όσον αφορά στην υλοποίηση του επίγειου δικτύου του European Aviation Network, η COSMOTE ανέλαβε την κάλυψη του εναέριου χώρου της Ελλάδας. Παρά τις τεχνικές ιδιαιτερότητες του έργου, με δεδομένο ότι η χώρα μας καλύπτεται κατά 2/3 από θάλασσα, η COSMOTE προχώρησε σε ειδικό σχεδιασμό και εγκατέστησε σταθμούς βάσης προηγμένης τεχνολογίας με ακτίνα κάλυψης 150 χιλιομέτρων στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα, καλύπτοντας -νωρίτερα από το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα- το σύνολο του ελληνικού εναέριου χώρου.

Σημειώνεται ότι την ολοκλήρωση του European Aviation Network ανακοίνωσαν προχθές, σε κοινή συνέντευξη Τύπου, η Deutsche Telekom (βασικός μέτοχος του ΟΤΕ) και ο Inmarsat, μαζί με τη Nokia, ανοίγοντας τον δρόμο για τη χρήση των smartphones και άλλων φορητών συσκευών στα αεροπλάνα, για εκατομμύρια επιβάτες πτήσεων πάνω από την Ευρώπη.

Το EAN είναι το πρώτο στον κόσμο ενοποιημένο δίκτυο, που συνδυάζει τη δορυφορική τεχνολογία S-band και συμπληρωματικά την επίγεια τεχνολογία LTE και αποτελείται από 300 σταθμούς βάσης στο σύνολο των 28 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ολοκλήρωση του δικτύου των σταθμών βάσης ακολούθησε την επιτυχή εκτόξευση του δορυφόρου του Inmarsat το περασμένο καλοκαίρι, ο οποίος έκτοτε έχει δοκιμαστεί εκτενώς και έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία από τον Σεπτέμβριο του 2017.

Η υπηρεσία δοκιμάστηκε σε αρκετές πτήσεις επιβεβαιώνοντας ότι η πραγματική απόδοση του EAN ανταποκρίνεται στον σχεδιαστικό στόχο, επιτυγχάνοντας ασύγκριτα χαμηλή χρονική καθυστέρηση (latency), μικρότερη από 100 ms.

Ο όμιλος International Airlines Group (IAG), στον οποίο ανήκουν  αεροπορικές εταιρείες, όπως η British Airways, η Iberia, η Aer Lingus και η Vueling, είναι ο πιλοτικός πελάτης της νέας υπηρεσίας και έχει ήδη ξεκινήσει την εγκατάσταση του εξοπλισμού του EAN σε αεροσκάφη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αλλάζουν όλα στις τηλεπικοινωνίες: Τα ανοικτά μέτωπα του νέου αφεντικού της ΕΕΤΤ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χ. Μπρουμίδης (Vodafone): Κέρδισε το στοίχημα και ετοιμάζεται για το επόμενο

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μιχάλης Τσαμάζ: Ο ηγέτης που θα βρίσκεται στο τιμόνι του ΟΤΕ για την επόμενη δεκαετία