Τις απόψεις του για την πορεία της ναυλαγοράς το 2018, του κλάδους που θα ξεχωρίσουν αλλά και τα επόμενα σχέδια της VesselsValue, επισημαίνει, μεταξύ άλλων, στο mononews, o Richard Rivlin CEO της παγκόσμιας πλατφόρμας δεδομένων VesselsValue, που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων.

Σχολιάζοντας τις τάσεις που επικρατούν στην παγκόσμια ναυτιλία το νέο έτος, επισημαίνει ότι η εικόνα της ναυλαγοράς θα είναι μικτή. Ειδικότερα, εκτιμά ότι στον κλάδο ξηρού φορτίου, η επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης του στόλου λόγω της διάλυσης των παλαιότερων πλοίων, συνέβαλε στην αυξημένη μεταβλητότητα των τιμών των ναύλων.

Στη spot αγορά οι αποδόσεις κυμαίνονται στα υψηλότερα επίπεδα της πενταετίας και η τάση δείχνει ότι θα ξεπεράσουν φέτος και τα επίπεδα του 2017.

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, η κατάσταση είναι πιο δύσκολη, σύμφωνα με τον κ. Rivlin, καθώς η ενίσχυση του στόλου στις αγορές VLCC ήταν πολύ μεγαλύτερη από την απροσδόκητα ισχυρή αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης. Το 2018 θα είναι μία χρονιά που αναμένται αύξηση της ανακύκλωσης των παλαιότερων πλοίων, ενώ παράλληλα είναι η κατάλληλη στιγμή για επενδύσεις σε νεότερης ηλικίας πλοία, προκειμένου οι ναυτιλιακές να είναι έτοιμες να εκμεταλλευτούν την ανάκαμψη των τιμών στα τέλη του 2019.

Στα offshore αναμένεται ανάκαμψη, καθώς η παραγωγή σε πολλά πετρελαϊκά έργα έχει  αρχίσει να μειώνεται από το 2015. Ο αριθμός των πλοίων που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο κλάδο παραμένει υψηλός, ωστόσο ένας σημαντικός αριθμός από αυτά είναι αρκετά παλαιά και θα τεθούν εκτός λειτουργίας.

Κινητικότητα παρατηρείται στα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου. Τα ναύλα στα πλοία μεταφοράς LNG αποτέλεσαν μεγάλη έκπληξη μετά την σημαντική αύξηση που σημείωσαν το χειμώνα του 2017, ωστόσο, υπάρχει διστακτικότητα για τις περιόδους που θα ακολουθήσουν λόγω του μεγάλου μεγέθους του στόλου. Οι αγορές LPG παραμένουν σε ύφεση.

Στην παρούσα φάση, σύμφωνα με τον κ. Rivlin, η αγορά των τάνκερ θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει δυσκολίες και τα κέρδη των εταιριών θα παραμείνουν πιεσμένα, ωστόσο, αυτή είναι η κατάλληλη περίοδος εισόδου στο συγκεκριμένο κλάδο, για όσους σκέφτονται μακροπρόθεσμα.

Από την άλλη πλευρά, η αγορά ξηρού φορτίου θα παραμείνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και είναι ιδανική για όσους παρακολουθούν και ενδιαφέρονται για βραχυπρόθεσμα κέρδη.

Οι Έλληνες εφοπλιστές

Σχολιάζοντας τις κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών επισημαίνει ότι πρώτα θα πρέπει να εξετάζουν τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων πριν προχωρήσουν σε παραγγελίες νεότευκτων. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις κατά τις οποίες οι νέες παραγγελίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ενός μακροπρόθεσμου επιχειρηματικού σχεδιασμού ή όταν αφορούν εξειδικευμένα πλοία που δεν είναι διαθέσιμα σε κατάλληλη ηλικία στην αγορά.

Αναφορικά με τις πιο “δραστήριες” ναυτιλιακές στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων κατά το 2017, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα που επιμελήθηκε η VesselValue, από ελληνικής πλευράς, περιλαμβάνονται δύο εταιρίες του ομίλου Navios της Αγγελικής Φράγκου, αλλά και η Dryships, συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου.

VesselsValue

Aντίστοιχα, στη λίστα με τις εταιρίες που πραγματοποίησαν τις περισσότερες παραγγελίες νεότευκτων, περιλαμβάνεται η Chartworld Shipping, του Έλληνα εφοπλιστή, Λου Κολλάκη.

VesselsValue

Σύμφωνα με τον κ. Rivlin στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών έχει αξία 99,6 δισ. δολ., την ώρα που η αξία του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται σε 756 δισ. δολ. Αυό σημαίνει ότι το μερίδιο τους στην παγκόσμια αγορά ανέρχεται σε 13,2%.

Richard Rivlin. CEO VesselsValue

Τα επόμενα σχέδια της VesselsValue

Aν και έχουν περάσει λίγα από την ίδρυση της το Μάιο του 2011, η VesselsValue αποτελεί μία δυναμική εταιρία που ανανεώνει συνεχώς τα στοιχεία και τις υπηρεσίες της. Πλοιοκτήτες, ναυλομεσίτες και οικονομικές υπηρεσίες αποτελούν τους πιο σημαντικούς της πελάτες ενώ η ζήτηση για πρόσβαση στη μεγάλλη βάση δεδομένων της αυξάνεται συνεχώς.

Από την πλευρά της η VesselsValue είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε αυτή την αυξανόμενη ζήτηση, προσφέροντας υπηρεσίες αποτίμησης της αγοράς, ανάλυση εμπορικών ροών, ολοκληρωμένες βάσεις δεδομένων για το στόλο και τις συναλλαγές και άλλα εξειδικευμένα στοιχεία, τονίζει ο κ. Rivlin.

Αναφορικά με τα επόμενα σχέδια της εταιρίας, αποκαλύπτει ότι η παροχή δεδομένων θα εμπλουτιστεί περαιτέρω, αφού θα επεκτείνει τις αξιολογήσεις και στα superyachts καθώς και στις εμπορικές ροές για πλοία μεταφοράς αερίου. Τα νέα δεδομένα θα είναι διαθέσιμα τις επόμενες εβδομάδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Aγγ. Φράγκου: Αυτός είναι ο επενδυτής που «ποντάρει» στη Navios Acquisition

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Χατζηπατέρας: Η νέα κίνηση της Dorian LPG

 ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο νέος παίκτης στην ελληνική αγορά του dry bulk που πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα