ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ανάμεικτες ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων υγρού φορτίου την εβδομάδα 15-19 Ιανουαρίου 2018.
Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, απογοητευτικά κινήθηκε το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η αγορά στα πλοία τύπου VLCC, παρά το αισιόδοξο κλίμα που παρατηρήθηκε στο ξεκίνημα της εβδομάδας.
Συγκεκριμένα, ενώ οι βασικοί παράγοντες της αγοράς συνηγορούσαν προς όφελος των ναυλωτών οι τιμές των ναύλων σε διαδρομές από τον Περσικό κόλπο προς την Ασία σε νεώτερης χρονολογίας πλοία παρουσίασαν άνοδο της τάξεως των περίπου 10 μονάδων (WS). Στην συνέχεια όμως ο ενθουσιασμός εξανεμίστηκε, καθώς οι απαιτήσεις περιοριοριορίστηκαν και οι τιμές των ναύλων υποχώρησαν με τους ναυλωτές να βρίσκονται και πάλι στο τιμόνι της αγοράς.

SUEZMAXES
Στα SUEZMAXES σημειώθηκε περιορισμένος αριθμός απαιτήσεων την εβδομάδα που πέρασε ενώ παράλληλα ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων ήταν μεγάλος δίνοντας έτσι στους ναυλωτές αρκετές επιλογές,με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από την δυτική Αφρική προς την Βόρεια Θάλασσα να υποχωρήσει σε WS 55.
Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου με περιορισμένη κινητικότητα ενώ αντίθετα στην αγορά του Περσικού κόλπου υπήρξαν κάποια σημάδια δραστηριότητας.
AFRAMAXES
Στη συγκεκριμένη κατηγορία η υπερπροσφορά διαθέσιμων πλοίων που παρατηρήθηκε στην περιοχή της Μεσογείου είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων σε ταξίδια της Μαύρης Θάλασσας να υποχωρήσουν μέχρι και WS 85.
Παρόλα αυτά, μετά από μερικές δραστήριες μέρες οι πλοιοκτήτες έδειξαν κάποια αντίσταση και έτσι οι τιμές ενισχύθηκαν σε WS 92.5-95.
Στο μεταξύ, στις περιοχές της Βόρεια Θάλασσας/Βαλτικής στο ξεκίνημα της εβδομάδας η αγορά ήταν δραστήρια με τις τιμές των ναύλων να ενισχύονται, παρόλα αυτά αργότερα η κινητικότητα περιορίστηκε.
LR/MR
Στην αγορά των Handysize, δυτικά του Σουέζ, στο ξεκίνημα της εβδομάδας υπήρξε αδράνεια με επάρκεια διαθέσιμων πλοίων κάτι το οποίο οδήγησε σε αναδιάρθρωση των τιμών των ναύλων.
Παρόλα αυτά, οι νέες απαιτήσεις που παρατηρήθηκαν στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας προς τα τέλη του μήνα επανέφεραν την τιμή στην διαδρομή από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο σε WS 185.
Στην αγορά των MR η τιμή στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς τις αμερικανικές ακτές με το ξεκίνημα της εβδομάδας ενισχύθηκε και έφτασε σε WS 147.5 ενώ παράλληλα, στην αγορά των LR1 η εβδομάδα κύλησε σε ήρεμους ρυθμούς, με περισσότερα διαθέσιμα πλοία, ωθώντας έτσι την τιμή στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς την Δυτική Αφρική πτωτικά σε WS 115.
Επίσης, στα LR2 αναφέρθηκαν μερικές συμφωνίες προς την Ασία, όμως με επάρκεια διαθέσιμων πλοίων που παρατηρήθηκε, η κατ’αποκοπή (lumpsum) τιμή στην διαδρομή από την Μεσόγειο προς την Ιαπωνία υποχώρησε στα 2 εκατ. δολ.
Τώρα, στην αγορά των LR, ανατολικά του Σουέζ, την εβδομάδα που πέρασε η κατάσταση ήταν κάπως απογοητευτική ενώ αντίθετα στα MR η εικόνα ήταν καλύτερη με τα περισσότερα πλοία διαθέσιμα σε σύντομο χρονικό διάστημα να έχουν ναυλωθεί, εξέλιξη που οδήγησε τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα και με την τιμή στην διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ανατολική Αφρική να ενισχύεται από WS 105 σε WS 145.
Dirty products
Τέλος, στα Dirty products, η αγορά στο ξεκίνημα της εβδομάδας παρουσίασε ύφεση, ενώ στην συνέχεια οι απαιτήσεις αυξήθηκαν και παρατηρήθηκε προσωρική ανάκαμψη που όμως δεν κράτησε για πολύ.
Επιπροσθέτως, η αγορά της Καραιβικής παρέμεινε σταθερή ενώ ο περιορισμένος αριθμός απαιτήσεων στην Ευρώπη είχε ως αποτέλεσμα αρκετά πλοία να μην μπουν σε πειρασμό να ταξιδέψουν υπό έρμα προς αυτή την κατεύθυνση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: K. Kωνσταντακόπουλος: Δύο νέα πλοία για το στόλο της Costamare
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Νέα χρονοναύλωση για bulker της Diana Shipping
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Απτόητοι οι Έλληνες εφοπλιστές – Θετικό το 2017 για την ναυτιλία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
