ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με την απόκτηση ενός πλοίου ιταλικών συμφερόντων που βγήκε σε δημοπρασία στη Τζαμάικα συνδέουν ναυλομεσιτικές πηγές τον Έλληνα εφοπλιστή Λεωνίδα Κορμπέτη, φουντώνοντας τις φήμες για επιστροφή του στην αγορά.
Σύμφωνα με το Splash247, η Clarkson Research “στέλνει” το πλοίο Trading Fabrizia, χωρητικότητας 34.500 dwt, το οποίο πωλήθηκε έναντι 10,3 εκατ. δολαρίων, στην εταιρεία Kargo Carriers, συμφερόντων του Λεωνίδα Κορμπέτη, ενώ η Advanced Shipping & Trading αναφέρει ότι το πλοίο αποκτήθηκε από άλλη εταιρεία συμφερόντων του, την Odysea Carriers.
Σημειώνεται ότι και οι δύο εταιρείες έχουν πουλήσει όλα τα πλοία τους εδώ και χρόνια, όμως φαίνεται πως ο Λεωνίδας Κορμπέτης ετοιμάζεται για την επιστροφή του στον χώρο.
Ο εφοπλιστής το 2016 είχε παροπλίσει όλα τα πλοία της Odysea, ευθύς αμέσως μόλις τα πρώτα σημάδια της κρίσης έκαναν την εμφάνισή τους στην αγορά του ξηρού φορτίου. Μάλιστα, από τα τρία πλοία που διέθετε, σύμφωνα με το TradeWinds, η ναυτιλιακή είχε επιλέξει να παροπλίσει τα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου Okialos (χωρητικότητας 69.149-dwt και κατασκευής 1994) και Polyneos (χωρητικότητας 72.080-dwt και κατασκευής 1997) στο αγκυροβόλιο της Ελευσίνας, που βρίσκεται κοντά στο λιμάνι του Πειραιά. Το τρίτο, το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax Argo (χωρητικότητας 76.728-dwt και κατασκευής 2005), που ανήκε στην άλλη του ναυτιλιακή, τηνKargo Carriers, το εξαγόρασε η Empire Bulkers του Σταμάτη Μόλαρη τον Μάιο του 2016 και το μετονόμασε σε Rosali.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα δύο, το Okialos εξαγοράστηκε τον Οκτώβριο του 2016 και πωλήθηκε για scrap τον επόμενο μήνα, ενώ το Polyneos επισχέθηκε από την Eurobank, μια από τις πιστώτριες τράπεζες τις εταιρείας, η οποία κατόπιν το απέκτησε σε δημοπρασία τον Αύγουστο, προκειμένου να καλύψει τις οφειλές. Έπειτα, η τράπεζα πούλησε το πλοίο σε μια ελληνική εταιρεία, τη Dianik Bross Shipping Corp., η οποία και το μετονόμασε σε Anna M.
Η Odysea είχε παρουσία στην αγορά πολλά χρόνια πριν την ίδρυσή της, το 2006, με το όνομα Eurocarriers. Η Eurocarriers ιδρύθηκε από κοινού από τον Λεωνίδα Κορμπέτη και τον Μιχάλη Μποδούρογλου το 1991. Όμως η εταιρεία εκείνη είχε άδοξο τέλος μετά την αποτυχημένη προσπάθεια εισαγωγής της στην αμερικανική χρηματαγορά το 2005. Το σχέδιο ήταν μια IPO (Initial Public Offering) ύψους 130 εκατ. δολαρίων που ναυάγησε, με αποτέλεσμα, ένα χρόνο αργότερα το 2006, Κορμπέτης και Μποδούρογλου να πάρουν επαγγελματικό «διαζύγιο» και να ακολουθήσει ο καθένας το δικό του επιχειρηματικό μονοπάτι.
Ο μεν κ. Κορμπέτης προχώρησε στην ίδρυση της Odysea Carriers 11 χρόνια πριν, αγοράζοντας φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην κατασκευής της δεκαετίας του ’80 και κατόπιν ίδρυσε και την Kargo Carriers – και οι δυο εταιρείες μοιράζονται τα ίδια γραφεία στον Πειραιά.
Ο δε κ. Μποδούρογλου, επέλεξε να ιδρύσει το 2006 τη ναυτιλιακή Paragon Shipping, με την οποία δραστηριοποιήθηκε έκτοτε στο ξηρό φορτίο και τέσσερα χρόνια αργότερα το 2010 και την Box Ships, ναυτιλιακή που εξειδικεύονταν στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων. Ο εφοπλιστής εισήγαγε και τις δυο εταιρείες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ωστόσο, πλέον οι τίτλοι και των δύο διαπραγματεύονται στην εξωχρηματιστηριακή αγορά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πάνος & Θανάσης Λασκαρίδης: Γιατί επένδυσαν 200 εκατ. ευρώ σε ξηρά και θάλασσα το τελευταίο τρίμηνο
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: 180 εκατομμύρια για τέσσερα νεότευκτα από την Berge Bulk
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Θ. Μαρτίνος: Νέο super deal για τον «ασταμάτητο» εφοπλιστή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας