ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Έπειτα από τέσσερις δεκαετίες επιχειρηματικής δράσης στη… θάλασσα και στην ξηρά, οι αδελφοί Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης έχουν καταφέρει να βρίσκονται τώρα στο top επίπεδο και να συγκαταλέγονται στους έλληνες billionaires με διεθνές εκτόπισμα. Ήδη, η αξία των πλοίων που κατέχει η εφοπλιστική εταιρία Lavinia Corporation σύμφωνα με την VesselsValue αποτιμάται στα 900 εκατ. ενώ αν ανοίξει ολόκληρη η επιχειρηματική τους «βεντάλια», τα μεγέθη ξεπερνούν κατά πολύ τα ζηλευτά επίπεδα του ενός δις ευρώ. Άλλωστε, μόνο οι συμμετοχές του στιβαρού ομίλου των αδελφών Λασκαρίδη στη «Λάμψα» (με ποσοστό 68,3%) που έχει το εμβληματικό ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετάνια, καθώς επίσης και στην «Αεροπορία Αιγαίου» (με 17,12%) μεταφράζονται αυτήν την στιγμή σε… μετοχικό πλούτο 357 εκατ. ευρώ.
Των Δημήτρη Κόκκορη-Ορέστη Ζερβονικολάκη
Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου η επιχειρηματική οικογένεια Λασκαρίδη, προχωρά σε ένα επενδυτικό «κρεσέντο» καθώς έχει ρίξει πάνω από 200 εκατ. σε νέα, φιλόδοξα project. Σχεδόν τα μισά από αυτά αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες τις οποίες και χειρίζεται ο 70χρονος Πάνος Λασκαρίδης. Τα υπόλοιπα κεφάλαια κατευθύνονται για επενδύσεις στην Ελλάδα, με προορισμό τον τουριστικό- ψυχαγωγικό τομέα, τον οποίο χειρίζεται ο 65χρονος αδελφός του Θανάσης Λασκαρίδης.
Τουλάχιστον σε ό,τι σχετίζεται με τις επενδυτικές κινήσεις επί ελληνικού εδάφους, ο όμιλος αναδεικνύεται ως μία από τις μεγαλύτερες δυνάμεις που ποντάρουν στην ελπιδοφόρα «επόμενη μέρα» για τη χώρα και την οικονομία.
Πλέον, ο όμιλος Λασκαρίδη είναι εκείνος που κατέχει δεσπόζουσα θέση στο… ξενοδοχειακό μπαλκόνι της Αθήνας, που είναι η Πλατεία Συντάγματος. Αυτό έγινε με την εξαγορά του King George έναντι 43 εκατ. ευρώ. Μονάδα που την λειτουργούσε μέχρι τώρα με μακροχρόνιο συμβόλαιο ενοικίασης από τη Eurobank και είναι εφαπτόμενη με το Μεγάλη Βρετάνια, για το οποίο ο όμιλος Λασκαρίδη έχει επενδύσει διαχρονικά 180 εκατ. ευρώ. Στην παρούσα φάση θα χρησιμοποιηθούν άλλα 15 εκατ. ευρώ για εργασίες ανακαίνισης των δύο ξενοδοχείων. Με τα ξενοδοχεία ασχολείται η Χλόη Λασκαριδη κορη του Θανάση.
Επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ θα γίνουν εντός διετίας και στο 9όροφο κτιριακό συγκρότημα που βρίσκεται στη διασταύρωση της Πανεπιστημίου με την οδό Κριεζώτου, όπου παλαιότερα λειτουργούσε το ξενοδοχείο King Palace. H εταιρία «Λάμψα» υπερίσχυσε στο διαγωνισμό και νοίκιασε το κτίριο για 30 χρόνια με ετήσιο μίσθωμα 1,2 εκατ. ευρώ.
Με τις δύο αυτές κινήσεις, ο όμιλος Λασκαρίδη ολοκλήρωσε την ξενοδοχειακή του επέκταση στο κέντρο της Αθήνας, καθώς δεν φέρεται διατεθειμένος να «χτυπήσει» σε άλλο στόχο που είναι πιο μακριά από την Πλατεία Συντάγματος. Τουλάχιστον με τα μέχρι στιγμής δεδομένα.
Μόλις προ ημερών η επιχειρηματική οικογένεια Λασκαρίδη εξαγόρασε τη συμμετοχή που είχε ο «Ελλάκτωρας» στο καζίνο της Πάρνηθας, έναντι 13,5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο,το μισό αυτής της συμμετοχής που αποκτήθηκε μέσω κυπριακής εταιρίας θα δοθεί στη «Ιντραλότ» του Σωκράτη Κόκκαλη. Ο όμιλος «Ελλακτωρ» πούλησε το 30% της Athens Resort Casino η οποία ελέγχει και διαχειρίζεται το 51% του καζίνο της Πάρνηθας. Έτσι στην εταιρία Λασκαρίδη-Κόκκαλη θα περάσει αυτό το «πακέτο» που αντιστοιχεί στο 15,3% του καζίνο. Αν μη τι άλλο η πλευρά Λασκαρίδη επενδύει αλλά και χτίζει συμμαχίες με πολύπλευρο ενδιαφέρον.
Η οικογένεια Λασκαρίδη, με παράδοση στη ναυτιλία, συνεχίζει να είναι μία από τις πιο επιτυχημένες στο κλάδο, με τις ναυτιλιακές εταιρείες Lavinia Corp και Laskaridis Shipping να πετυχαίνουν εντυπωσιακά deals, τον κ. Πάνο Λασκαρίδη να αναλαμβάνει πρόεδρος Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών και να περιλαμβάνεται στη λίστα της Lloyd’s με τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και παράλληλα η αξία της Lavinia Corp να αγγίζει το 1 δισ. δολάρια.
Δυναμικό come back με νέες παραγγελίες
Όπως έχει γράψει το mononews.gr το 2018 ξεκίνησε δυναμικά για την πανίσχυρη οικογένεια Λασκαρίδη, αφού μέσω της ναυτιλιακής της εταιρείας Lavinia Bulk αποφάσισαν να επενδύσουν 100 εκατομμύρια δολάρια για την παραγγελία τριών νέων φορτηγών πλοίων τύπου kamsarmax. Η παραγγελία έγινε στα κινέζικα ναυπηγεία Penglai Zhongbai Jinglu και περιλαμβάνει και option για την κατασκευή και τέταρτου kamsarmax, πράγμα που σημαίνει πως η τελική επένδυση μπορεί να φτάσει τα 130 εκατομμύρια δολάρια.
Η ναυτιλιακή της οικογένειας Λασκαρίδη έχει ιδιαίτερη σχέση με τα συγκεκριμένα, καθώς εκεί έχει τοποθετήσει συνολικά, από το 2012 και μετά, 25 παραγγελίες για την κατασκευή φορτηγών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, η χωρητικότητα των οποίων κυμαίνεται από 63.000-dwt έως και 81.000-dwt.
Η τιμή κάθε νεότευκτου kamsarmax bulker κινείται μεταξύ 25 και 26 εκατομμυρίων δολαρίων συμφωνώντας με τα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με αναλυτές είναι αρκετά πιθανό αυτή η συμφωνία να είναι μία από τις τελευταίες ευκαιρίες για την κατασκευή του φτηνότερου τεχνικού προτύπου εκπομπών NOx Tier II. Τα φορτηγά πλοία αναμένεται να παραδοθούν στη ναυτιλιακή το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Η ναυτιλιακή Lavinia διαχειρίζεται στόλο με 40 σύγχρονα φορτηγά πλοία σε μία από τις πιο δύσκολες αγορές των τελευταίων δεκαετιών, ωστόσο εμφανίζεται πρόθυμη να παραγγείλει και νέα πλοία, γεγονός που καταδεικνύει ότι προσδοκά βελτίωση της αγοράς ξηρού φορτίου το επόμενο διάστημα.
Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών ο Πάνος Λασκαρίδης
H οικογένεια Λασκαρίδη, πέρα από τα πολύ δυνατά deal που κλείνει για την κατασκευή νεότευκτων, διακρίνεται και σε άλλους τομείς, όπως αυτός της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών. Συγκεκριμένα στις 13 Δεκεμβρίου 2017, ο κ. Πάνος Λασκαρίδης παρέλαβε την προεδρία της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA) από τον Niels Smedegaard, CEO της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών και της ναυτιλιακής DFDS, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης.
Ο Πάνος Λασκαρίδης, μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και διευθύνων σύμβουλος των ναυτιλιακών Laskaridis Shipping Co. Ltd. και Lavinia Corp, είχε δηλώσει αμέσως μετά την παραλαβή των νέων του καθηκόντων: «Είμαι πολύ χαρούμενος για αυτήν την εμπιστοσύνη και δεσμεύομαι να αγωνιστώ για την επικέντρωση της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής ατζέντας σε ζητήματα πλοιοκτητών, για τη συνεργασία με τους μετόχους προς μία αποδοτική, ανταγωνιστική εφοπλιστική κοινότητα με το βλέμμα στο μέλλον».
Η θητεία του Π. Λασκαρίδη θα διαρκέσει έως και τον Ιανουάριο του 2020. Σημειώνεται πως ο κ. Λασκαρίδης κατείχε μέχρι πρότινος τη θέση του αντιπροέδρου της ECSA, την οποία πλέον αναλαμβάνει από τον Ιανουάριο ο Σουηδός Claes Berglund.
Π. Λασκαρίδης: Στην ετήσια λίστα της Lloyd’s
Άλλη μία τεράστια επιτυχία για την οικογένεια Λασκαρίδη ήταν η ανάδειξη του κ. Πάνου Λασκαρίδη ως ενός από τους 100 πιο επιδραστικούς ανθρώπου της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, ο Έλληνας εφοπλιστής ήταν ένας από τους 14 Έλληνες που περιλάμβανε η συγκεκριμένη λίστα, καταλαμβάνοντας την 95η θέση. Στη λίστα αυτή, ο Έλληνας εφοπλιστής κ. Πάνος Λασκαρίδης, ο οποίος είναι πρόεδρος της ECSA, μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και CEO των Laskaridis Shipping Co. Ltd. και Lavinia Corp., βρέθηκε στην 95η θέση.
Αγγίζει τα 900 εκατ. δολάρια η αξία της Lavinia Corporation
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της online πλατφόρμας ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue, η αξία του στόλου της ναυτιλιακής εταιρείας της οικογένειας Λασκαρίδη, η οποία δραστηριοποιείται στη μεταφορά του χύδην ξηρού φορτίου, αγγίζει τα 900 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό την κατατάσσει πέμπτη στη σχετική λίστα της VesselsValue, με τις πιο ισχυρές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες στον χώρο του ξηρού φορτίου.
Ιδιοκτήτες ναυπηγείων ο Πάνος και ο Θανάσης Λασκαρίδης
Πίσω στο μακρινό 1989, τα αδέρφια Λασκαρίδη αποφάσισαν να κάνουν μία πρωτοποριακή, για την εποχή, επένδυση. Τότε ο Πάνος και ο Θανάση Λασκαρίδης, μέσω της Lavinia Corp, αποφάσισαν να αγοράσουν τα ναυπηγεία Astican του Λας Πάλμας, στην Ισπανία, καθιστώντας τα τα πρώτα ναυπηγεία της χώρας που ιδιωτικοποιήθηκαν. Με τα αδέρφια Λασκαρίδη στο τιμόνι τους, τα ναυπηγεία από το 1991, όταν και επέστρεψαν στην κερδοφορία, δεν γνώρισαν ποτέ τη λέξη ζημιά. Το 2015 ήταν μία χρονιά-ορόσημο για τις γιάρδες, αφού τα έσοδα τους άγγιξαν τα 100 εκατομμύρια δολάρια.
Η οικογένεια Λασκαρίδη μεταμόρφωσε τα ναυπηγεία Astican από μικρές γιάρδες που εξυπηρετούσαν τις ανάγκες ντόπιων ψαράδων σε ναυπηγεία που επισκευάζουν φορτηγά-ψυγεία και σήμερα ασχολούνται επίσης με πλοία LPG, Ro/Ro, καθώς και σχεδόν με κάθε τύπου πλοίο.
Σημειώνεται πως τα ναυπηγεία Astican δεν είναι τα μόνα που έχει στην ιδιοκτησία της η Lavinia στην Ισπανία: το 1999 η εταιρεία των αδελφών Λασκαρίδη απέκτησε και τα ναυπηγεία Astander, στην πόλη Σανταντέρ της βόρειας Ισπανίας.
Η εμβληματική Μαριλένα Λασκαρίδη
Τον Αύγουστο του 2015 μια είδηση βύθισε στο πένθος τους ανθρώπους του πολιτισμού και του εφοπλισμού. Η Μαριλένα Λασκαρίδη, σύζυγος του Πάνου Λασκαρίδη και αντιπρόεδρος του Ιδρύματος «Αικατερίνη Λασκαρίδη», έφυγε αιφνίδια από τη ζωή, στην Υδρα. Μια προσωπικότητα λαμπερή και πνευματικά ανήσυχη, χαρακτήρας ανυπόκριτα ταπεινός, με αυξημένο ένστικτο φροντίδας προς όλους όσοι είχαν ανάγκη, ενσάρκωνε ένα πρότυπο που φαίνεται να εκλείπει στις ημέρες μας, σαν να μην υπάρχει πλέον το καλούπι που το πρωτοδημιούργησε.
Στεκόταν σε κάθε περίσταση με χάρη, αξιοπρέπεια, με ζεστασιά και κυρίως με έναν θετικό τρόπο σκέψης και δράσης που την έκανε να ξεχωρίζει και να γίνεται αμέσως αγαπητή.
Όπως είχε γράψει τότε η Καθημερινή από το γραφείο της στη σοφίτα του Ιδρύματος, στον Πειραιά, άκουγε κανείς τις φωνές των μαθητών που πλημμύριζαν καθημερινά το κτίριο στη συμβολή Πραξιτέλους και Μπουμπουλίνας, για να πάρουν μέρος στα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Περισσότερα από 20.000 παιδιά κάθε έτος, από κάθε βαθμίδα και από όλες τις νομαρχιακές περιφέρειες της χώρας επωφελούνταν από τις υποδειγματικές δράσεις που σχεδίαζε και επέβλεπε η ίδια μαζί με την Καλή Κυπαρίσση, την υπεύθυνη για την εύρυθμη λειτουργία του φορέα.
Με ακαταπόνητη ενέργεια έστησε την πλουσιότατη δανειστική βιβλιοθήκη, οργάνωνε διαλέξεις και επιμελούνταν τις εκδόσεις, νοιαζόταν για κάθε τι, μικρό ή μεγάλο.
Η ενασχόλησή της με τον πολιτισμό ήταν η ίδια της η ζωή, ένα έργο που επιτελούσε με μεγάλη αγάπη, βλέποντας την κοινωνία σαν μια διευρυμένη οικογένεια.
Με την ίδια στοργή που φρόντιζε τους δικούς της, έσκυβε στα παιδιά που συναντούσε στις πιο απομακρυσμένες γωνιές της Ελλάδας, σε σχολεία μονοθέσια και σε χωριά ξεχασμένα, όταν πρωτοστατούσε στις ετήσιες επισκέψεις του Ιδρύματος στις παραμεθόριες περιοχές, μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε μετά τις μεγάλες πυρκαγιές στην Πελοπόννησο το 2007 και συνεχίστηκε μέχρι φέτος, όπου κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας σε Έβρο και Σαμοθράκη διοργανώθηκαν προγράμματα που αφορούσαν 12.000 μαθητές σε σχεδόν 100 σχολεία.
Περπάτησε με άξια βήματα στα χνάρια της πεθεράς της, της Αικατερίνης Λασκαρίδη – από τις πρώτες Ελληνίδες που διακρίθηκαν στον χώρο της κοινωνικής προσφοράς, ιδρύοντας το πνευματικό φυτώριο της ΧΕΝ Νέου Φαλήρου, την πρώτη βιβλιοθήκη της οδού Σμολένσκι και εξακτινώνοντας τις δράσεις σε πολλούς τομείς, οι οποίες πάντα αναφέρονταν στη στήλη του «Τήλεφου», όλα αυτά τα χρόνια.
Με πατέρα Σκωτσέζο και μητέρα από την οικογένεια Ζάππα, η αείμνηστη συνδύαζε την ελληνική θέρμη με την αγγλοσαξονική αποτελεσματικότητα. Είχε σπουδές στο μάρκετινγκ, στη διαφήμιση και στην κειμενογράφηση.
Γνώρισε τον Πάνο Λασκαρίδη σε νεαρή ηλικία, όταν εκείνος υπηρετούσε ακόμη τη στρατιωτική του θητεία. Μαζί δημιούργησαν μια εξαιρετική οικογένεια: την πρωτότοκη Κατερίνα, που σπούδασε ψυχολογία, τη δευτερότοκη Σουζάνα, που ασχολείται με τις οικογενειακές επιχειρήσεις, την τριτότοκη Χριστίνα, που έχει λαμπρές οικονομικές σπουδές, και τον βενιαμίν Παναγιώτη.
Υπήρξε εξαιρετικά τρυφερή γιαγιά με τους τρεις εγγονούς της. Η μητρική της αύρα ήταν φανερή σε κάθε έκφανση της καθημερινότητάς της: όταν ο σύζυγός της είχε παραχωρήσει το σκάφος «Γλάρος» στις ενάλιες έρευνες των Αντικυθήρων πέρυσι, ήταν εκείνη που εμψύχωνε ολόκληρη την καταδυτική ομάδα.
Το ίδιο έκανε και την περίοδο κατά την οποία φτιαχνόταν η ιστορική βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Λασκαρίδη στο Παλαιό Γαλλικό Ινστιτούτο Πειραιώς, όπου κάθε μέρα βρισκόταν στο πλευρό των ανθρώπων που εργάζονταν εκεί.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Και ο Κόκκαλης στο deal εξαγοράς του Καζίνο της Πάρνηθας
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι τράπεζες θα πάρουν τα 13,5 εκατ. ευρώ του «Ελλάκτωρα» από την πώληση του ποσοστού στο καζίνο Πάρνηθας!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις
- «Κοκκινίζουν» οι μετοχές πληροφορικής – Ποιες εταιρείες έχουν μεγάλες απώλειες
- Μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη: Η στρατηγική για το 2025 και τα άλυτα προβλήματα