Σε σημαντικές αλλαγές στο Facebook, σε βάρος των ενημερώσεων που λαμβάνουν οι χρήστες από επιχειρήσεις και media, προχωρά η εταιρεία στην οποία ανήκει το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, με στόχο να φέρει πιο κοντά, όπως υποστηρίζει, φίλους και συγγενείς – μια μετάβαση που είναι πιθανό να σημαίνει ότι ο κόσμος θα αρχίσει να περνά λιγότερο χρόνο στο Facebook.

Σε ανάρτησή του, την Πέμπτη, ο CEO του Facebook, Mark Zuckerberg, ανέφερε ότι τα στοιχεία δείχνουν πως το δημόσιο περιεχόμενο «εκτοπίζει τις προσωπικές στιγμές που μας κάνουν να συνδεόμαστε περισσότερο ο ένας με τον άλλο» και στόχος του Facebook θα είναι  να βοηθήσει τους περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια χρήστες του να βρίσκουν περιεχόμενο που θα οδηγεί σε ουσιαστικότερες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.

«Με αυτές τις αλλαγές, εκτιμώ ότι ο χρόνος που περνάει ο κόσμος στο Facebook θα μειωθεί», έγραψε ο Zuckerberg, συμπληρώνοντας: «Εκτιμώ επίσης πως ο χρόνος που θα περνάτε στο Facebook θα έχει μεγαλύτερη αξία. Και αν κάνουμε εμείς αυτό που πρέπει, πιστεύω ότι μακροπρόθεσμα θα είναι καλό και για την κοινότητα και τις επιχειρήσεις μας».

Mark Zuckerberg

Την περασμένη εβδομάδα, ο Zuckerberg ανέφερε ότι η απόφασή του για το 2018 ήταν να «διορθώσει» το κοινωνικό δίκτυο που δημιούργησε. Μια δέσμευση που ήρθε μετά την έντονη κριτική που δέχθηκε το Facebook κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς και τις κατηγορίες ότι συμβάλλει στη διαμόρφωση κλίματος ακραίας πολιτικής πόλωσης, στη διάδοση ψευδών ειδήσεων (fake news) και στην κλιμάκωση της ανησυχίας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Σημειώνεται πως το Facebook κατάφερε να αυξάνει τα έσοδά του ενσωματώνοντας όλο και περισσότερες διαφημίσεις στη ροή του, συνεργαζόμενο με εταιρείες media στη διανομή των άρθρων τους και συμπεριλαμβάνοντας περισσότερες αναρτήσεις με βίντεο, οι οποίες έφερναν υψηλότερα έσοδα από διαφημίσεις. Σύμφωνα με πηγή που έχει γνώση του θέματος, οι τελευταίες αλλαγές δεν επηρεάζουν τις διαφημίσεις, αλλά μόνο το περιεχόμενο που αφορά επιχειρήσεις και media και το οποίο «ανεβαίνει» από σελίδες και άλλα άτομα.

Πλέον, ο αλγόριθμος του Facebook θα δίνει προτεραιότητα σε αναρτήσεις που πυροδοτούν συζητήσεις ή εμπνέουν τους ανθρώπους να μοιράζονται και να αντιδρούν, όπως για παράδειγμα αναρτήσεις από φίλους που ζητούν συμβουλές, προτάσεις για ένα ταξίδι ή ένα άρθρο που προκαλεί αντιδράσεις.

Την ίδια ώρα, όμως, πολλά brands και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης «ανεβάζουν» άρθρα και βίντεο από τις σελίδες τους για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών – αναρτήσεις που δεν θεωρούνται «ουσιαστικές αλληλεπιδράσεις». Η υποβάθμιση των αναρτήσεων αυτών ενδέχεται να βάλει σε κίνδυνο τα έσοδα, παρατηρεί ο James Cakmak, αναλυτής στη Monness Crespi Hardt & Co.

«Οι ευκαιρίες προβολής στο Facebook θα μειωθούν», επισημαίνει. Αλλά, όπως λέει, αν το περιεχόμενο γίνει πιο επιλεκτικό, τότε ο αντίκτυπος της προβολής θα είναι μεγαλύτερος…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Η μητρική του οίκου Gucci αποφάσισε ότι τα Puma δεν είναι του στυλ της

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έκλεψε 100 εκατ. από τους πελάτες του και ζει στη χλιδή της γαλλικής Ριβιέρας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: H&M: Ποιο κορυφαίο fund επενδύει στον όμιλο και γιατί