Με νέα concept καταστημάτων προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τις νέες καταναλωτικές τάσεις που έχουν κάνει την εμφάνισή τους και να διασφαλίσει το μέλλον της η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού Ikea.

Μπροστά στη ραγδαία ανάπτυξη που γνωρίζει αυτήν την περίοδο το ηλεκτρονικό εμπόριο και με δεδομένο ότι σε πολλές πόλεις του κόσμου το νεαρό καταναλωτικό κοινό, το οποίο αποτελεί και την κύρια πελατειακή ομάδα της αλυσίδας, δείχνει σαφή προτίμηση στα αστικά κέντρα και στις μετακινήσεις χωρίς αυτοκίνητο, η αλυσίδα έχει αρχίσει να αναπτύσσει μικρότερα καταστήματα και να επεκτείνεται πιο δυναμικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η σουηδική αλυσίδα, η οποία είναι «No 1» παγκοσμίως στη λιανική πώληση επίπλων, με πωλήσεις 38,3 δισ. ευρώ και περισσότερα από 400 καταστήματα σε 49 χώρες, έχει ανοίξει, από το 2015, 24 καταστήματα μικρής κλίμακας, προκειμένου να καταφέρει να «διεισδύσει» στα αστικά κέντρα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τελευταίο κατάστημα Ikea στο Λονδίνο, το οποίο στεγάζεται σε ένα εμπορικό κέντρο, και το εμβαδόν του οποίου είναι μόλις 900 τμ, έναντι των 25.000 τμ που καλύπτει ένα μέσο κλασικό κατάστημα Ikea.
Για να περιοριστεί ο χώρος, το κατάστημα έχει λίγα στημένα δωμάτια με έπιπλα και αξεσουάρ, αλλά δεν δίνει τη δυνατότητα άμεσης αγοράς και παραλαβής στους πελάτες, παρά για ελάχιστα πράγματα. Αντ’ αυτού, υπάρχουν υπολογιστές με οθόνες αφής, από τους οποίους μπορούν να παραγγείλουν ό,τι θέλουν και να κανονίσουν τα της παράδοσης/παραλαβής.
Πηγή: Ikea
Πηγή: Ikea