Σε επίπεδα ρεκόρ διαμορφώθηκαν οι αγοραπωλησίες πλοίων το 2017, με τους Έλληνες εφοπλιστές να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας τόσο των αγοραστών όσο και των πωλητών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons.

Τα προσωρινά στοιχεία του μεγαλύτερου ναυτιλιακού γραφείου παγκοσμίως, δείχνουν ότι σημειώθηκε αύξηση της συνολικής χωρητικότητας των πλοίων που άλλαξαν χέρια, κατά 31% σε σχέση με το 2016.

Τα νέα επίπεδα ρεκόρ, ανεβάζουν τη συνολική χωρητικότητα των πλοίων που μεταβιβάστηκαν πάνω από το τα προηγούμενα υψηλά των 84 εκατ. dwt που είχαν καταγραφεί το 2014. Οι πωλήσεις στην αγορά ξηρού φορτίου ξεπέρασαν το ρεκόρ που σημειώθηκε το 2016.

Κατά το 2017, αγοράστηκαν συνολικά φορτηγά πλοία χωρητικότητας 46,9 εκατ. dwt, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 4%. Οι τιμές των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αυξήθηκαν κατακόρυφα κατά το προηγούμενο έτος, με αυτές για τα capesize πενταετίας να ενισχύονται κατά 38%.

Οι πωλήσεις στα δεξαμενόπλοια αυξήθηκαν κατά 54% σε σχέση με το 2016, ωστόσο, η συναλλακτική δραστηριότητα δεν κατόρθωσε να φτάσει τα επίπεδα ρεκόρ που σημειώθηκαν το 2014.

Όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 2017 πουλήθηκαν και αγοράστηκαν 289 με χωρητικότητα 13,2 εκατ. dwt έναντι 138 πλοίων χωρητικότητας 5,6 εκατ. dwt το προηγούμενο έτος, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Clarksons.

Οι Έλληνες εφοπλιστές, υπήρξαν οι πιο δραστήριοι τόσο στις αγορές όσο και στις πωλήσεις, με την ακαθάριστη χωρητικότητα τους συνολικά να αυξάνεται κατά 2,4 εκατ. τόνους.

Ακολούθησαν οι Κινέζοι πλοιοκτήτες, των οποίων οι στόλοι επίσης αυξήθηκαν, καθώς βρέθηκαν στη δεύτερη θέση της λίστας με τους αγοραστές, ξεπερνώντας τους Αμερικανούς και του Νορβηγούς.

Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες βρέθηκαν δεύτεροι στις πωλήσεις, με αποτέλεσμα ο στόλος τους να καταγράψει καθαρές ζημιές 7,1 εκατ. τόνων. Στην τρίτη θέση σε πωλήσεις βρέθηκαν οι Ιάπωνες εφοπλιστές, που πούλησαν πλοία ακαθάριστης χωρητικότητας 7,2 εκατ. τόνων, έναντι αγορών πλοίων χωρητικότητας 0,6 εκατ. τόνων.

Σημειώνεται ότι οι  Έλληνες εφοπλιστές όπως οι κ. Αγγελικούσης, Τσάκος, Κωνσταντακόπουλος , Μαρινάκης, Μαρτίνος, Παππάς, Παληός , Οικονόμου, Προκοπίου , Βενιαμης, Λασκαριδης και η κ. Αγγελική Φράγκου βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις της ναυτιλίας παγκοσμίως το 2017 και σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue (με την οποία συνεργάζεται το mononews.gr).

Συγκεκριμένα, στο τέλος της παρελθούσας χρήσης η συνολική αξία του ελληνικού στόλου έφτασε τα 97,2 δισ. δολάρια (4573 πλοία). Στη δεύτερη θέση ως προς την αξία του στόλου, βρέθηκε η Ιαπωνία με 88,9 δισ. δολάρια (4352 πλοία) ενώ την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν η Κίνα (81,6 δισ. δολάρια και 5094 πλοία), οι ΗΠΑ (52,1 δισ. αξία και 2798 πλοία) και η Σιγκαπούρη (45,8 δισ. δολάρια και 2903 πλοία).

εφοπλιστές
Από αριστερά: Γιάννης Αγγελικούσης (Angelikousis Group), Αγγελική Φράγκου (Navios Group), Γιώργος Προκοπίου (Dynacom)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Άννα Αγγελικούση: Επιστροφή στις γιάρδες για την Alpha Bulkers

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χρ. Οικονόμου: Νέο πλοίο και ισχυρό deal για την MS Cardiff Gas

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ευ. Πιστιόλης: Οι πρώτες business του εφοπλιστή για το 2018