ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με το «athenstransport» ο νέος σταθμός στην γραμμή 4 (τμήμα: Άλσος Βεϊκου – Γουδή) με προσωρινή ονομασία «Ελικώνος» στην Κυψέλη αποτελεί μια δικαίωση στο αίτημα των κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι εξ αρχής ζητούσαν κατασκευή του, μιας και η απόσταση των στάσεων Γαλάτσι-Κυψέλη ήταν μεγαλύτερη του ενάμιση χιλιομέτρου και η γραμμή διέρχεται μέσα σε μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας.
Αρχικά η «Αττικό Μετρό» δικαιολογούσε τη μεγάλη απόσταση μεταξύ των σταθμών Γαλάτσι – Κυψέλη με το επιχείρημα ότι δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος ενδιάμεσα. Οι κάτοικοι της Κυψέλης είχαν προτείνει τη διασταύρωση Πάρνηθος και Αγίας Γλυκερίας κοντά στον λόφο Ελικώνος ώς πιθανή θέση.
Η «Αττικό Μετρό» αμφισβήτησε το πόσο εφικτό είναι να συμβεί αυτό, αφού ο σταθμός θα έπρεπε να κατασκευαστεί σε βάθος 50 μέτρων λόγω του υπεδάφους της περιοχής, η οποία βρίσκεται σε ύψωμα, ενώ τον περασμένο Φεβρουάριο γνωστοποίησε πως μια διαδικασία μελέτης για κατασκευή σταθμού σε εκείνο το σημείο θα καθυστερούσε αρκετά την εξέλιξη του διαγωνισμού. Τελικά τον Οκτώβριο μετά από παρέμβαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ζητήθηκε να εξεταστεί θετικά το αίτημα των κατοίκων της Κυψέλης για προσθήκη ενός σταθμού. Και τελικά έγινε δεκτό το αίτημα τους.
Εξελίξεις όσον αφορά τη γραμμή 4 του Μετρό υπάρχουν και σε άλλη στάση, αφού έγινε δεκτό το αίτημα του δήμου Καισαριανής για μεταφορά του σταθμού Νήαρ Ηστ από το κέντρο της πόλης σε χώρο κοντά στην Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου. Στην Καισαριανή ο δήμος ζητούσε την απομάκρυνση του σταθμού που θα βρισκόταν κοντά στο γήπεδο του Νήαρ Ηστ ώστε να μην δημιουργηθεί κυκλοφοριακή επιβάρυνση και να μην χαθούν θέσεις πάρκινγκ κατά τη διάρκεια της των έργων για κατασκευή του.
Η πρόταση του Δήμου ήταν ένας χώρος δίπλα στην Πανεπιστημιούπολη, πρόταση που υπερψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο. Η αντιπολίτευση από την άλλη πλευρά ζήτησε δημοψήφισμα ώστε να αποφασίσουν οι κάτοικοι της περιοχής που θέλουν τον σταθμό. Έτσι λοιπόν στον νέο χάρτη της γραμμής 4, έχει προστεθεί η στάση «Ελικώνος» στο τμήμα ανάμεσα σε Κυψέλη και Γαλάτσι, ενώ η στάση Νήαρ Ηστ έχει αντικατασταθεί από έναν σταθμό με όνομα «Πανεπιστημιούπολη».
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 θα καλύπτει απόσταση 13 χιλιομέτρων και υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί κάθε μέρα 340 χιλιάδες επιβάτες. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι θα είναι οι πρώτοι συρμοί στην Ελλάδα που δεν θα έχουν οδηγό.
Τέλος, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η γραμμή θα κατασκευαστεί σε 8 χρόνια. Κάτι που σημαίνει πως αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις θα είναι έτοιμη το νωρίτερο το 2027.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αυστρία: Το ακροδεξιό FPÖ κερδίζει τις εκλογές στη Στυρία
- Ιράν: “Το Ιράν ετοιμάζεται να απαντήσει στο Ισραήλ”
- Κώστας Τσουκαλάς: Οι ισχυρισμοί του κ. Μαρινάκη, προσπάθεια για χειραγώγηση της κοινής γνώμης
- Παύλος Μαρινάκης: Λίγο παραπάνω από 24 ώρες άντεξε η πρόταση του κ. Ανδρουλάκη για μείωση του ΦΠΑ