ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κύκλοι του επενδυτικού σχήματος South East Gateway Thessaloniki, που αποκτά τον έλεγχο του ΟΛΘ αναφέρουν ότι η χρηματοδότηση της κοινοπραξίας προέρχεται από αμιγώς ιδιωτικά κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Σημειώνεται ότι οι λιμενικές υποδομές της Θεσσαλονίκης δεν πωλούνται, αλλά έχουν παραχωρηθεί – μισθωθεί στον ΟΛΘ, έως το 2051. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, η επένδυση εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 1,1 δισ. ευρώ.
Η συμφωνία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το τίμημα των 231.926.000 ευρώ που θα καταβάλει ο επενδυτής, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΘ) αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των 170 εκατ. ευρώ. Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις έως τη λήξη της παραχώρησης το 2051.
Εφόσον ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες, η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών (ΣΑΜ) για το 67% του ΟΛΘ, θα υπογραφεί την προσεχή Πέμπτη, 21 Δεκεμβρίου. Μετά την υπογραφή της και την έγκρισή της από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού, θα ακολουθήσει η κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης από τη Βουλή, ώστε στη συνέχεια να πραγματοποιηθεί και το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σοβαρές ζημιές στο δήμο Τρικκαίων από δυνατούς ανέμους
- Ανδρουλάκης: Προσπαθούν να μας εμφανίσουν ως δήθεν λαϊκιστές αυτοί που έχουν καταδικάσει τη χώρα στη φθορά- Τι απαντά η κυβέρνηση
- Live: Η ίδρυση του νέου κόμματος του Στέφανου Κασσελάκη – «Αρχές μας η συμμετοχική δημοκρατία και η κοινωνική κινητικότητα»
- Σούπερ μάρκετ: Πότε έρχονται τα εορταστικά καλάθια – Μειώσεις τιμών από 5% έως 24%