ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι περισσότερες φετινές αγορές και παραγγελίες πλοίων αφορούν στον τομέα του ξηρού φορτίου, λόγω της εκρηκτικής ανάκαμψης της αγοράς που εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί, και έπονται τα δεξαμενόπλοια, τα containerships και τα πλοία LNG.
Όσον αφορά στα νεότευκτα, η εταιρεία που κυριάρχησε φέτος ήταν η Maran Tankers του Γιάννη Αγγελικούση, η οποία παρήγγειλε επτά τάνκερ συνολικής αξίας 560 εκατομμυρίων δολαρίων. Από κοντά και η Chartworld Shipping του Λου Κολλάκη, που παρήγγειλε 16 πλοία συνολικής αξίας 455 εκατ. δολαρίων, ενώ τέσσερα πλοία αξίας 340 εκατ. δολαρίων παρήγγειλε η Capital Maritime and Trading του Βαγγέλη Μαρινάκη.
Τέσσερα πλοία παρήγγειλε και η Enesel, συμφερόντων των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού, συνολικής αξίας 332 εκατ. δολαρίων, όπως και η TMS Tankers του Γιώργου Οικονόμου, που παρήγγειλε πλοία αξίας 300 εκατ. δολαρίων.
Στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, την πρωτιά μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών κατακτά φέτος ο Γιώργος Οικονόμου, με την DryShips να αγοράζει 12 φορτηγά πλοία συνολικής αξίας 367 εκατομμυρίων δολαρίων, με την Olympic Shipping Management του Ιδρύματος Ωνάση να ακολουθεί με τις εξαγορές τεσσάρων τάνκερ έναντι 274 εκατ. δολαρίων.
Δέκα πλοία αξίας 171 εκατ. δολαρίων απέκτησε εξάλλου η Navios Maritime Containers της Αγγελική Φράγκου, πέντε πλοία αξίας 165 εκατ. δολαρίων αγόρασε η Capital Maritime and Trading του Βαγγέλη Μαρινάκη, ενώ η Allseas Maritime του Μιχάλη Μποδούρογλου αγόρασε δύο πλοία αξίας 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιοι είναι οι πιο ισχυροί Έλληνες εφοπλιστές – Δείτε όλη την λίστα των Lloyds
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ναυτιλία: Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές τον Νοέμβριο
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Έξαρση νέων παραγγελιών. Γιατί οι εφοπλιστές στρέφονται στα νεότευκτα πλοία;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βρετανία: Θα συλλάβουμε τον Νετανιάχου αν έρθει στη χώρα – Ίδια στάση και η Ιρλανδία
- Prodea: Στο 4,98% υποχώρησε η συμμετοχή της Ascetico
- Bosch: Περικοπές 5.500 θέσεων εργασίας εν μέσω κρίσης στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
- Ευρώ: Σε χαμηλό 2ετίας εν αναμονή μιας «επιθετικής» μείωσης των επιτοκίων