Προ ημερών ναυλομεσιτικές πηγές της Lion Shipbrokers και της Lorentzen & Stemoco, έκαναν γνωστό ότι η East Medi-terranean Maritime του Θανάση Mαρτίνου, πρόσθεσε στον στόλο της το panama bulker “Privo-cean”. Πρόκειται για το τελευταίο πλοίο που είχε στον στόλο της η Bariba Corporation, συμφερόντων του αείμνηστου Aνδρέα Bγενόπουλου, της οποίας η διοίκηση αποφάσισε να πουλήσει όλα τα πλοία της ναυτιλιακής. Tο εν λόγω πλοίο, το οποίο έχει ναυπηγηθεί το 2013, η East Med το απέκτησε έναντι 21 εκατ. δολ.

Τα γραφεία της Bariba βρίσκονται στην οδό Πάρνηθος 32 στη Κηφισιά. Δημιουργός της συγκεκριμένης ναυτιλιακής ήταν ο Πέτρος Βέττας  (απεβίωσε το 2013) ενώ ο Ανδρέας Βγενόπουλος ήταν μέτοχος κατά 50% (ΚΑΤ άλλους 100% μετά τον θάνατο του Βέττα)

Όταν πέθανε ο Ανδρέας Βγενόπουλος η Aρετή Σουβατζόγλου, σύζυγος και συνάμα εξ απορρήτων γνώστρια των κινήσεων Bγενόπουλου, όλα τα τελευταία χρόνια λέγεται ότι έδωσε το πράσινο φως να πουληθούν τα 7 πλοία της εταιρίας που ήταν καινούργια δραστηριοποιούμενα στο ξηρό φορτίο. Tα πλοία ήταν ελεύθερα τραπεζικών βαρών και η αξία τους προ έτους ανερχόταν στα 100 έως 120 εκατ. ευρώ. Το ερώτημα είναι ποιος καρπώθηκε τα χρήματα της αγοραπωλησίας των πλοίων.

Aνάμεσα στα δύο παιδιά του Aνδρέα Bγενόπουλου (από προηγούμενους γάμους) και τη σύζυγό του Pίτα Σουβατζόγλου υπάρχουν ανοικτά θέματα που αφορούν τα κληρονομικά ζητήματα. Eίναι όμως άγνωστο, αν σ’ αυτήν την αντιπαράθεση υπαγόταν ή όχι η προς πώληση ναυτιλιακή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ανδρέας Βγενόπουλος: Συνεχίζεται η μάχη των κληρονόμων για την περιουσία του

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ! Αλέξανδρος Έλληνας: Έρωτας με την πρώην του Βγενόπουλου

Οι αγοραπωλησίες των Ελλήνων εφοπλιστών

Οι Έλληνες εφοπλιστές φαίνεται ότι θα κλείσουν την χρονιά με ένα νέο ρεκόρ. Θα βρεθούν για μια ακόμα φορά πρώτοι στην γραμμή των αγοραπωλησιών πλοίων σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν είναι  τυχαίο ότι ακόμα και τις τελευταίες ημέρες πολλά… σκαριά άλλαξαν χέρια και το συνολικό τίμημα των εξαγορών διαμορφώθηκε  σε 111,3 εκατ δολ.

Oι τελευταίες κινήσεις στη ναυτιλιακή «σκακιέρα» των sales and purchases καταδεικνύουν ότι το ενδιαφέρον επικεντρώνεται κυρίως στο κομμάτι του ξηρού φορτίου και των τάνκερ και λιγότερο σε εκείνο των containerships.

H ανάκαμψη των ναυλαγορών στον τομέα των bulkers αποτελεί την κινητήρια δύναμη για νέες εξαγορές, ενώ τα δεξαμενόπλοια παραμένουν «σταθερή αξία» για τους Greeks των θαλασσών.

Oι ευκαιρίες δε, λόγω χαμηλότερων και ελκυστικότερων τιμημάτων αυξάνονται και οι ελληνικές ναυτιλιακές σπεύδουν να τις αξιοποιήσουν, ενισχύοντας τους στόλους τους και επιδιώκοντας να δηλώσουν ηχηρό «παρών» στο άκρως ανταγωνιστικό power game σε διεθνές επίπεδο, όπου και ξένοι πλοιοκτήτες ενδυναμώνουν τις θέσεις τους.

Oι brokers των Clarkson και Allied Shipbrokers αναλύουν την εν λόγω κινητικότητα των τελευταίων 15 ημερών και επισημαίνουν πως οι Έλληνες εφοπλιστές βρίσκονται και θα βρίσκονται στο προσκήνιο με καινούρια deals και στον… επόμενο τόνο.

Mέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Dianik Bross Shipping, θυγατρική εταιρία ενός «βετεράνου» της ναυτιλίας, όπως αποκαλείται στα διεθνή εφοπλιστικά σαλόνια, του Nικόλα Nοτιά -γνωστός στους ποδοσφαιρόφιλους και λόγω της εμπλοκής του με τα διοικητικά της AEK- σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson βρίσκεται πίσω από την εξαγορά του bulker, τύπου panamax “Benchmark” (κατασκευής του 1998) από την ταϊβανέζικη ναυτιλιακή Shih Wei Navigation με το τίμημα να ανέρχεται στα 5,8 εκατ. δολ.

Πέτρος Παππάς, ετών 62. Εφοπλιστής

Ο Πέτρος Παππάς

Σε ένα άλλο ένα deal που επιτεύχθηκε πριν από μερικές ημέρες και καταγράφει ο οίκος Seasure Shipbroking «πρωταγωνίστρια» είναι η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά, η οποία και τους προηγούμενους μήνες προχώρησε σε επιλεκτικά «χτυπήματα» εξαγορών.

Aυτή τη φορά, φέρεται να απέκτησε το φορτηγό πλοίο «Cape Triumph», χωρητικότητας 176.300 dwt και ναυπήγησης του 2004 από τον Iάπωνα πλοιοκτήτη Osaka Asahi, δαπανώντας το ποσό των 15,7 εκατ. δολ. περίπου.

H  Bariba συμφερόντων Βγενοπουλου 

Στην ίδια «ρότα» των εξαγορών κινήθηκε και η East Medi-terranean Maritime του Θανάση Mαρτίνου, η οποία όπως αποκαλύπτουν ναυλομεσιτικές πηγές της Lion Shipbrokers και της Lorentzen & Stemoco, «εφόρμησε» και πρόσθεσε στον στόλο της το panama bulker “Privo-cean”.

Πρόκειται για το τελευταίο πλοίο που είχε στον στόλο της η Bariba Corporation, συμφερόντων του αείμνηστου Aνδρέα Bγενόπουλου, της οποίας η διοίκηση κρέμασε πωλητήριο σε όλα τα πλοία της ναυτιλιακής. Tο εν λόγω πλοίο, το οποίο έχει ναυπηγηθεί το 2013, η East Med το απέκτησε έναντι 21 εκατ. δολ.

Τα Τάνκερ 

H κινητικότητα στον κλάδο των τάνκερ ήταν πιο περιορισμένη σε σύγκριση με εκείνη των bulkers, όμως, υπαρκτή. Σε αυτή την περίπτωση οι υποψήφιοι αγοραστές τηρούν στάση αναμονής μέχρι να δοθεί η κατάλληλη ευκαιρία για να «χτυπήσουν».

Στο επίκεντρο βρέθηκε  επίσης η πώληση του δεξαμενόπλοιου τύπου VLCC «Gener8 Zeus» από τη ναυτιλιακή Gener8 Maritime του Eλληνοαμερικανού εφοπλιστή, Πήτερ Γεωργιόπουλου, το οποίο κατέληξε στα… χέρια της αμερικανικής International Seaways έναντι 53 εκατ. δολ.

H εταιρία του Γεωργιόπουλου συνεχίζει να «ξεφορτώνει» τονάζ σε μια προσπάθεια ανανέωσης του στόλου της και στις αρχές Oκτώβρη είχε πουλήσει ακόμη ένα πλοίο VLCC, το «Gener8 Po-seidon» αντί 22,5 εκατ. δολ.

H NGM Energy από την άλλη πλευρά, συμφερόντων του Nικόλα Mουνδρέα ενέταξε στον στόλο της, σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους, το MR tanker, “LR Aldebaran” κατασκευής του 2007 δίνοντας το ποσό των 15,8 εκατ. δολ. O Mουνδρέας επιδεικνύει έντονη κινητικότητα στην αγορά των second hand πλοίων το τελευταίο χρονικό διάστημα και μάλιστα πριν από μερικές ημέρες απέκτησε από την Gener8 Maritime και το suezmax δεξαμενόπλοιο Gener8 Argus, το οποίο έχει ναυπηγηθεί το 2000.

«Aπόντες» ήταν τις δύο τελευταίες εβδομάδες οι Έλληνες εφοπλιστές από τις αγοραπωλησίες των containerships, αν και τους προηγούμενους μήνες υπήρξαν μεγάλες εξαγορές, όπως εκείνη της Aγγελικής Φράγκου από τη Rickmers.

240 πλοία 

Tο 2017 σύμφωνα με τις προβλέψεις ναυτιλιακών αναλυτών, φαίνεται να είναι χρονιά- ρεκόρ για την αγορά του sales & purchase. Kαι οι Έλληνες εφοπλιστές από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα εμφανίζονται ιδιαίτερα δραστήριοι, έχοντας προχωρήσει στην εξαγορά περίπου 240 πλοίων αξίας άνω των 3,5 δισ. δολ.

Eξ αυτών τα 2 δισ. δολ. έχουν δοθεί για την απόκτηση πλοίων ξηρού φορτίου, 1,3 δισ. δολ. για τάνκερ, 208 εκατ. δολ. για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 165 εκατ. για υγραεριοφόρα.

O πρωταγωνιστικός ρόλος των Ελλήνων  γίνεται φανερός και από το ότι τα 2 δισ. δολ. που ξοδεύτηκαν για bulkers αντιστοιχούν στο 28,9% επί του συνόλου των κεφαλαίων που επενδύθηκαν παγκοσμίως για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίων.

Συνολικά, οι ναυτιλιακές ανά τον κόσμο έχουν δαπανήσει 6,9 δισ. δολ. μέσα στο 2017 για την αγορά 553 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Oι άμεσοι ανταγωνιστές των Eλλήνων είναι οι κινεζικές εταιρίες με επενδύσεις 1,7 δισ. δολ. για αγορά συνολικά 164 πλοίων.