ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ρουσφέτι ζει! Ακόμα και σε εποχές όπως η σημερινή, όπου υποτίθεται πως η “κάνουλα” του Δημοσίου έχει κλείσει, φαίνεται ότι για κάποιους παραμένει ανοιχτή, και μερικοί βουλευτές δείχνουν πρόθυμοι να “ταΐσουν” με αυτήν την εκλογική τους πελατεία.
Εν προκειμένω, αναφερόμαστε στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσα (πρώην υπουργός Ναυτιλίας, αν θυμάστε), Γ. Γεννιά, Κ. Δουζίνα, Ε. Σταματάκη, Η. Καματερό και Ν. Συρμαλένιο, οι οποίοι εκλέγονται στις περιφέρειες Πειραιώς, Κυκλάδων και Δωδεκανήσων. Και με τροπολογία που υπογράφουν (με επικεφαλής τον Θοδωρή Δρίτσα) ζητούν… τι νομίζετε; Να γίνουν προσλήψεις υπαλλήλων στον ΟΛΠ, τον οποίο πλέον διαχειρίζεται η Cosco!
Πρόκειται για πρόσωπα (κανείς δεν ξέρει πόσοι είναι: πέντε; Δεκαπέντε; Μπορεί και να ξεπερνούν τους πενήντα), οι διορισμοί των οποίων εκκρεμούν από παλιά, και ειδικότερα από τις χρονιές 2009, 2011, και 2014, δηλαδή πολύ πριν ο ΟΛΠ περάσει στα χέρια της Cosco, το 2016.
Όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στο κείμενο της τροπολογίας: “Εάν στο φορέα διορισμού ή πρόσληψης δεν υφίστανται θέσεις αντίστοιχες της σχέσης εργασίας, του κλάδου ή της ειδικότητας με τις αρχικώς προκηρυχθείσες θέσεις, οι διοριστέοι διορίζονται σε προσωποπαγείς θέσεις με την ίδια εργασιακή σχέση, του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας ή παρεμφερούς κλάδου ή βάσει των τυπικών τους προσόντων, που συνιστώνται με την απόφαση διορισμού ή πρόσληψής τους και με παράλληλη δέσμευση κενής οργανικής θέσης της ίδιας κατηγορίας, εφόσον υπάρχει, για όσο χρόνο υφίσταται, η προσωποπαγής θέση”.
Είναι βέβαια κάτι παραπάνω από προφανές ότι η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και Cosco αποκλείεται να περιλαμβάνει κάποια τέτοια πρόβλεψη, και επομένως η κινεζική εταιρεία δεν έχει καμία δέσμευση να προσλάβει άτομα των οποίων οι διορισμοί εκκρεμούν εδώ και χρόνια, χωρίς δική της υπαιτιότητα. Το ερώτημα είναι τώρα αν την τροπολογία, η οποία έχει κατατεθεί στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, θα την κάνει δεκτή ο αρμόδιος υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής, ανοίγοντας το δρόμο και για άλλες τέτοιες “περίεργες” προσλήψεις σε κρατικές επιχειρήσεις που έχουν ιδιωτικοποιηθεί ή που οδεύουν προς ιδιωτικοποίηση, ή θα την απορρίψει, για λόγους μάλλον προφανείς…
Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει σε εκκρεμότητα το ζήτημα των μετατάξεων από τον ΟΛΠ (αλλά και από τον ΟΛΘ), καθώς όσοι εργαζόμενοι δε θέλουν να συνεχίσουν να εργάζονται στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας έχουν τη δυνατότητα, βάσει του νόμου, να μεταπηδήσουν σε άλλες υπηρεσίες του ευρύτερου δημοσίου τομέα – μήπως η τροπολογία των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ αποσκοπεί στο να… βουλώσει τα κενά που θα μείνουν από αυτήν τη διαδικασία; Ειδικά όταν υπάρχουν πληροφορίες που θέλουν έναν στους τέσσερις εργαζομένους στον ΟΛΠ να ενδιαφέρεται για μία τέτοια μετάταξη…