Έχουν περάσει σχεδόν 60 χρόνια -56 για την ακρίβεια- από τότε που η αξέχαστη Όντρεϊ Χέπμπορν πρωταγωνίστησε στην ταινία που έμελλε να γίνει σταθμός στην καριέρα της. Από τότε που ως Χόλυ Γκολάιτλι, με την απαράμιλλη κομψότητά της, το αυθάδικο μουτράκι της και τον αδάμαστο -δήθεν- χαρακτήρα της ξημέρωνε, μετά τα ολονύκτια πάρτι, πίνοντας τον πρώτο καφέ της ημέρας όρθια μπροστά στη βιτρίνα του θρυλικού Tiffany’s… Σχεδόν 60 χρόνια που η βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Τρούμαν Καπότε εμβληματική ταινία εξακολουθεί να προβάλλεται στους κινηματογράφους όλου του κόσμου, συνεχίζοντας να πασπαλίζει τη ζωή των θεατών με άπιαστη διαμαντόσκονη…

Ίσως έπρεπε να περάσουν τόσα χρόνια για να γίνει η φαντασίωση πραγματικότητα. Γιατί εδώ και λίγες ημέρες, και συγκεκριμένα από τις 10 Νοεμβρίου, το πρόγευμα στο Tiffany’s δεν είναι πλέον μια όμορφη κινηματογραφική εικόνα, αλλά ένα νέο επιχειρηματικό εγχείρημα στο ίδιο ακριβώς σημείο που η ατίθαση δεσποινίδα Γκολάιτλι έπινε τον καφέ της ονειροπολώντας.

Η είδηση έγινε φυσικά τίτλος σε όλα τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης. Από το New Yorker, μέχρι και το παραδοσιακά πιο… αυστηρό στη θεματολογία Reuters, αφιερώνουν όλα άρθρα στο φιλόδοξο εγχείρημα: στο καφέ που άνοιξε στον άρτι ανακαινισμένο 4ο όροφο του εμβληματικού καταστήματος Tiffany & Co. στην Πέμπτη Λεωφόρο.

Σχεδιασμένος από τον Ριντ Κράκοφ, τον νέο chief creative officer, ο νέος χώρος προσφέρει πλέον σε όλους τη δυνατότητα να απολαύσουν ένα πρόγευμα στο Tiffany’s, σε ένα μοναδικό περιβάλλον όπου επικρατεί η χαρακτηριστική τιρκουάζ απόχρωση σήμα κατατεθέν του brand.

Το Blue Box Café, όπως ονομάζεται, σερβίρει αμερικανικά κλασικά πιάτα που αλλάζουν ανάλογα με την εποχή. Μπορείς να παραγγείλεις πρωινό αλά Όντρεϊ, με καφέ και κρουασάν, από 29 δολάρια, να απολαύσεις ένα ιδιαίτερο μεσημεριανό γεύμα με 39 δολάρια, ενώ υπάρχει και υπηρεσία tea time με εκλεκτές ποικιλίες τσαγιού, γλυκίσματα και finger food στα 49 δολάρια.

Γιατί τώρα;

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η συγκεκριμένη κίνηση του Tiffany δεν έχει τόσο κινηματογραφικό χαρακτήρα, αλλά βασίζεται μάλλον σε πιο… γήινες ανάγκες, όπως η ανάγκη προσαρμογής της επιχείρησης στο πνεύμα των καιρών: Οι γάμοι όσο πάνε και μειώνονται, τα τεχνητά διαμάντια κάνουν θραύση και η τάση μεταξύ των millennials είναι να ξοδεύουν χρήματα για εμπειρίες και όχι για αντικείμενα.

Να σημειωθεί επίσης ότι το Tiffany είδε προσφάτως να αλλάζει συνολικά η διεύθυνση και το διοικητικό του συμβούλιο, εν μέσω πιέσεων από το ακτιβιστικό fund – μέτοχο Jana Partners, με τα ηνία της εταιρείας να περνούν, τον Οκτώβριο, στον νέο CEO Αλεσάντρο Μπολιόλο, πρώην CEO της εταιρείας ένδυσης και αξεσουάρ Diesel, ενώ νέος πρόεδρος του ΔΣ ανέλαβε ο προερχόμενος από τον οίκο Ralph Lauren Ρότζερ Φάραχ.

Σύμφωνα με τον Ριντ Κράκοφ, πάντως, τον άνθρωπο που υπογράφει δημιουργικά το εγχείρημα, ο χώρος είναι έχει πειραματικό και εμπειρικό χαρακτήρα, λειτουργώντας σαν «βιτρίνα» του νέου Tiffany.

Όπως και να ’χει, τις πρώτες ημέρες της λειτουργίας του ο κόσμος σχημάτιζε ουρές για να μπορέσει να μπει στον μαγικό χώρο του Tiffany. Ίσως για να διαπιστώσει αν είχε δίκιο η Χέπμπορν όταν έλεγε ότι «τίποτε πολύ κακό δεν μπορεί να σου συμβεί εκεί…».

Trivia:

  • H Όντρεϊ Χέπμπορν μπορεί να μην κατάφερε τελικά να πάρει το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία, αλλά το μικρό μαύρο Givenchy φόρεμα που φορούσε στην αρχή της έμεινε στην ιστορία ως το διασημότερο ίσως μικρό μαύρο φόρεμα όλων των εποχών, δημιουργώντας μια τάση που αντέχει μέχρι σήμερα.
  • Το 2016, στην προβολή της ταινίας στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, οι διοργανωτές είχαν την ευφάνταστη ιδέα να προσφέρουν στους θεατές ζεστό καφέ και ντόνατς για να προσεγγίσουν λίγο περισσότερο την ατμόσφαιρα της ταινίας, προσφέροντας σε όλους μια αξέχαστη κινηματογραφική βραδιά.