Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε. 

Και τρίτο ταχύπλοο για την Golden Star Ferries

Ακόμη ένα Ε/Γ ταχύπλοο φαίνεται πως θα προσθέσουν στον στόλο της Golden Star Ferries, οι αδελφοί Στεφάνου. Ο λόγος για το catamaran Karolin (κατασκευής 2000 στην Αυστραλία, με μήκος 45,3 μέτρων και πλάτους 12 μέτρων). Το ταχύπλοο μπορεί να αναπτύξη ταχύτητα μέχρι και 40 κόμβων. Αυτό θα είναι το τρίτο ταχύπλοο της εταιρείας μετά την αγορά του Ε/Γ-Ο/Γ Superrunner πέρυσι και του trimaran E/Γ Krilo Eclipse πριν από λίγες ημέρες.

Σε ελεύθερη πτώση τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία

Συνεχίζεται η καθοδική πορεία των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων. Οι τελευταίες μετρήσεις έδειξαν πως τα ναυπηγεία και οι ναυπηγοεπισκευαστικές περιοχές της χώρας «έκοψαν» 35.400 θέσεις εργασίας τους πρώτους μήνες του 2017. Η μείωση αυτή ανέρχεται σε ποσοστό 21,3% συγκριτικά με τα τέλη του 2016. Τον περασμένο χρόνο οι γιάρδες αφαίρεσαν από τα μισθολόγια τους, 37.000 εργαζόμενους συνολικά.

Έμεινε με ένα bulker η Mercator Ltd

Η Mercator Ltd προχώρησε στην πώληση ενός 23χρονου panamax bulker, το οποίο ήταν έτοιμο να αποσταλεί για scrap. H ναυτιλιακή θα πάρει το ποσό των 3,8 εκατομμυρίων δολαρίων για το Sri Prem Poorva (χωρητικότητας -dwt και κατασκευής 1994) από την Natalia Shipping, που αγόρασε το bulker. Τα έσοδα από το deal αυτό, αναμένεται να διατεθούν για την αποπληρωμή χρεών της Mercator. Σημειώνεται πως η -υπό το καθεστώς χρεωκοπίας- εταιρεία θα μείνει με μόνο ένα φορτηγό πλοίο.

Νέο tug για τη Vernicos

Η Vernicos Tugs & Salvage ανακοίνωσε πως προχώρησε στην αγορά ενός «πολύ δυνατού» ρυμουλκού. Το tug είναι κατασκευασμένο το 2006 και θα παραδωθεί στην εταιρεία στο τέλος του Οκτώβρη. Θα φέρει το όνομα Vernicos Liberty και θα είναι το 19ο για την Vernicos και το 39ο για την Aegean Consortium. Αυτό είναι το τέταρτο tug που αποκτά η οικογένεια Vernicos από τον Απρίλιο του 2017.

 

 

 

Αγόρασε second hand containership η Limarko

Η λιθουανική ναυτιλιακή εταιρεία Limarko Shipping Company προχώρησε στην αγορά ενός μεταχειρισμένου containership. Το boxship Kantata (χωρητικότητας 1.118-teu και κατασκευής 2006) άνηκε προηγουμένως στη γερμανική H Schepers για ένα ποσό το οποίο ανήλθε στα 5 εκατομμύρια δολάρια. Η ναυτιλιακή με αυτό τον τρόπο θα έχει στον στόλο της επτά containerships. Το νεοαποκτηθέν πλοίο να δραστηριοποιείται σε μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ισπανίας, Γαλλίας, Ιταλίας και Βορείου Αφρικής.

 

Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τρίτη  (03/10/2017), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Baltic Dry Index (BDI): 1418 (+7)
  • Baltic Capesize Index (BCI):  2894 (-12)
  • Baltic Panamax index (BPI): 1465 (+27)
  • Baltic Supramax Index (BSI): 996 (+18)
  • Baltic Handysize Index (BHSI): 618 (+5) 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Β. Μαρινάκης: Η Capital Product πουλάει το παλαιότερο tanker της

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η αισιόδοξη πρόβλεψη του Α. Χατζηγιάννη: Η επόμενη ναυτιλιακή κρίση θα είναι τον 22ο αιώνα

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ίων Βαρουξάκης: Νέος οικονομικός διευθυντής στη FreeSeas