Σε μία κίνηση που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά της μεταφοράς πετρελαίου προχώρησε η AP Moller Maersk. Στο πλαίσιο του νέου στρατηγικού της πλάνου ανακοίνωσε την πώληση της Maersk Tankers σε ιδιωτική εταιρεία η οποία όμως ανήκει στην οικογένεια Moller.

Η  Maersk Tankers με τον τεράστιο στόλο των δεξαμενόπλοιων ανήκει πλέον στην AP Moller Holding Invest. Το συνολικό κόστος του deal έφτασε τα 1,17 δισεκατομμύρια δολάρια μετρητά. Στην ναυτιλιακή εισέρχεται δυναμικά και η ιαπωνική Mitsui & Co ύστερα από την κοινοπραξία που σύναψαν οι δύο εταιρείες. Επίσης υπάρχει η προοπτική για την είσοδο και άλλων εταίρων στην κοινοπραξία.

Maersk Tankers
Το Maersk Virtue της Maersk Tankers

Σημειώνεται πως η APMHI ανήκει 100% στην AP Moller Holding, που είναι ελεγχόμενος μέτοχος του ομίλου AP Moller-Maersk.

Όπως δήλωσε ο Robert Uggla, διευθύνων σύμβουλος της AP Moller Holding, «η Maersk Tankers έχει χτίσει τον τελευταίο αιώνα μία δυνατή εταιρεία».

«Με την κίνηση της αυτή, η AP Moller Holding φιλοδοξεί να συνεισφέρει στη μελλοντική ανάπτυξη της δανέζικης ναυτιλιακής».

Οι αναλυτές Espen Landmark Fjermestad, Peder Nicolai Jarlsby και Lars Konrad Johnsen της Fearnley Securities είδαν με θετικό μάτι αυτή την κίνηση. Σημειώνοντας πως η τιμή είναι κάτω από την αρχική εκτίμηση των 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Mitsui & Co
Το tanker Libra Trader της Mitsui & Co

Ο στόλος της δανέζικης ναυτιλιακής σε συνδυασμό με το στόλο της Mitsui θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να ξεπεράσει τα 140 πλοία (συνολικής χωρητικότητας 7,6 εκατομμυρίων -dwt). Με αυτό τον τρόπο η κοινοπραξία μπορεί να ανταγωνιστεί στα ίσια τη Scorpio Tankers -ξεπερνώντας της Cosco και Torm– η οποία αυτή τη στιγμή είναι η κυρίαρχος στο κομμάτι μεταφοράς παράγωγων πετρελαίων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Προχωράει σε απίστευτο reverse split των μετοχών της Ocean Rig

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Στροφή στο LPG για καύσιμο του στόλου του