Θετικό ήταν το πρόσημο στη ναυλαγορά σε όλους τους τύπους των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 4-8 Σεπτεμβρίου 2017.
Capesize
Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, το κλίμα της αγοράς, γενικά, στα πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε βελτιώθηκε, ενώ παρατηρήθηκε αυξημένη κινητικότητα που είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές spot στις βασικές διαδρομές -από την Βραζιλία, την Νότιο Αφρική και την Δυτική Αυστραλία- να ενισχυθούν. Έτσι, για παράδειγμα, στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα η τιμή spot αυξήθηκε σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $17,15 ανά τόνο.
Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Dampier προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 21-23 Σεπτεμβρίου στα $7,55 ανά τόνο. Επίσης, υπήρξε συμφωνία για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Saldanha Bay προς το Qingdao με ημερομηνίες στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου στα $13,25 ανά τόνο. Τέλος, σε χρονοναύλωση αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 180.000-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στο Pohang στις 9-10 Σεπτεμβρίου για ένα κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας στα $12.750 ημερησίως.
Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 17% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $21.725 ημερησίως και σε χρονοναύλωση αυξήθηκε κατά 23% στα $20.938 ημερησίως.
Panamax
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το κλίμα της αγοράς του Ειρηνικού στα πλοία τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε ήταν πολύ θετικό, με συνεχή ροή φορτίων από βασικά λιμάνια του Bόρειου Ειρηνικού, της Δυτικής Αυστραλίας και των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής. Παράλληλα, αυξημένη δραστηριότητα παρατηρήθηκε και στις χρονοναυλώσεις μακράς περιόδου με τους πλοιοκτήτες να πρωτοστατούν και τους ναυλωτές να προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες τους με συμφωνίες μικρής και μεσαίας διάρκειας.
Στον Ατλαντικό, το κλίμα της αγοράς ήταν αισιόδοξο αφού οι τιμές των ναύλων ενισχύθηκαν κυρίως λόγω των νέων φορτίων από τις ανατολικές ακτές της Αμερικής, την Δυτική Αφρική και την Βαλτική. Πάντως, οι ειδικοί σχολιάζουν ότι, λόγω του θετικού κλίματος της αγοράς, αρκετοί πλοιοκτήτες δείχνουν απρόθυμοι να συμφωνήσουν σε πολλαπλά ταξίδια σε περίπτωση που οι τιμές ενισχυθούν περαιτέρω.
Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 82.000-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Krishnapatnam με τον χρόνο να μετράει από τις 29 Αυγούστου για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $14.100 ημερησίως. Επίσης, υπήρξε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 75.650-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση περνώντας την Σιγκαπούρη στις 7/8 Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $12.000 ημερησίως. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 79.500-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Χονγκ Κονγκ στις 14/15 Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $12.500 ημερησίως.
Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο 13% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $12.136 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $11.000 ημερησίως, αυξημένος κατά 16%.
Supramax/Handysize
Θετικό ήταν σε γενικές γραμμές το κλίμα της αγοράς του Ειρηνικού στα πλοία τύπου Supramax, με τις τιμές των ναύλων να ενισχύονται στην περιοχή, παρά τον μειωμένο αριθμό νέων φορτίων που παρατηρήθηκε από την Βόρεια Ασία. Στην αγορά του Ατλαντικού, το αναμενόμενο πέρασμα του τυφώνα Ίρμα δημιούργησε αβεβαιότητα και αγωνία σε σχέση με τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν. Παρόλα αυτά, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής βελτιώθηκε με περισσότερες προσφορές και αντιπροσφορές, ανεβάζοντας τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα. Επιπροσθέτως, ενισχυμένη παρέμεινε και η αγορά από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής.
Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 58.770-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση στην Σιγκαπούρη στις 11/15 Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $13.750 ημερησίως. Επίσης, υπήρξε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 56.500-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στην Kandla στις 9/11 Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω των δυτικών ακτών της Ινδίας και επαναπαράδοση στον Περσικό Κόλπο στα $11.000 ημερησίως. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 55.800-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Ρότερνταμ σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Τουρκία στα $10.000 ημερησίως.
Από την άλλη, το κλίμα της αγοράς στα πλοία τύπου Handysize ήταν ανάμεικτο την εβδομάδα που πέρασε, με εξαίρεση εκείνη των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής που παρέμεινε ενισχυμένη.
Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 32.380-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στην Δυτική Μεσόγειο σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή του Αραβικού Κόλπου-Ινδίας στα $11.000 ημερησίως, όπως επίσης και για πλοίο χωρητικότητας 34.400-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής σύντομα για περίοδο 3/4 μήνες και επαναπαράδοση στον Ατλαντικό στα $9.150 ημερησίως. Τέλος, υπήρξε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 38.300-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στο Ho Chi Minh στις 8 Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην Ασία στα $9.500 ημερησίως.
Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 8% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $11.500 ημερησίως και στην spot αγορά, οριακή άνοδο 1% στα $12.037 ημερησίως. Στα Handysizes, ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 5% -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- στα $7.542 ημερησίως.