Με συμμετοχή 106 σκαφών αναψυχής πολυτελείας, 300 και πλέον μπρόκερ από 24 χώρες, 30 περιπτέρων χορηγών άνοιξε το 21o East Med Yacht Show στον Πόρο.

Μιλώντας, ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνης Στελλιάτος, τόνισε ότι τρία είναι τα μεγάλα θέματα του ελληνικού γιώτιγκ.

1

Το πρώτο είναι το έλλειμμα θέσεων ελλιμενισμού, που έπρεπε να το λύσουμε χθες, το δεύτερο είναι η αναβάθμιση του ναυτικής και τουριστικής παιδείας και τρίτο επιβάλλεται να αλλάξουν τα άρθρα 8 και 9 του τελευταίου νόμου Πλακιωτάκη, όπως λέγεται πλέον, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις ξένες σημαίες που λυμαίνονται τους ναύλους και κινδυνεύουμε να μείνουμε χωρίς ελληνικές σημαίες στα σκάφη μας.

“Αλλά, εμείς, πάση θυσία, θα κάνουμε τα πάντα για να διατηρήσουμε την ελληνική σημαία στα σκάφη μας και να πλέουμε στο Αιγαίο”, τόνισε με νόημα ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ, Αντώνης Στελλιάτος.

Αντώνης Στελλάτος
Αντώνης Στελλάτος
Γ. Βερνίκος - Γ. Αλεξανδράτος
Γ. Βερνίκος – Γ. Αλεξανδράτος

Απαντώντας,  ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Αλεξανδράτος, στον Αντώνη Στελλιάτο, είπε: “Αν σήμερα θα λύναμε όλα τα προβλήματα, την επόμενη ημέρα θα ερχόταν ο Στελλιάτος και θα ζητούσε να λύσουμε και άλλα, γιατί η σύγχρονη εποχή και η ανάπτυξη δημιουργεί νέα προβλήματα”.

Ο Γιώργος Αλεξανδράτος, τόνισε επίσης ότι “ο Πόρος, όπως όλοι γνωρίζουμε, προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη που σημαίνει “πέρασμα” και αυτό το πέρασμα δεν αναφέρεται μόνο στη γεωγραφική του θέση, αλλά και στο ότι περνάμε κάθε χρόνο σε μια νέα σελίδα για το γιώτιγκ”.

Γ. Βερνίκος - Β. Πολίτης - Γ. Γαβριήλ - Γ. Αλεξανδράτος
Γ. Βερνίκος – Β. Πολίτης – Γ. Γαβριήλ – Γ. Αλεξανδράτος

Στη συνέχεια ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, πρόσθεσε:

“Αυτό το νησί φέρνει την βαρια κληρονομιά της πρώτης Ναυτικής Ακαδημίας που ιδρύθηκε το 1830 και αποτελεί σημείο αναφοράς για τη ναυτιλία και το γιώτινγκ στην Ελλάδα. Το yachting είναι ένας από τους πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους τομείς της ελληνικής οικονομίας και η εφετινή έκθεση είναι απόλυτο δείγμα αυτής της εξέλιξης.Είμαι από φύση αισιόδοξος και ως Κεφαλονίτης. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος, τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Ο κλάδος του γιοτ – τουρισμού έχει φτάσει να εισφέρει πάνω από 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, δημιουργώντας τη χώρα μας σε παγκόσμιο ηγέτη στον θαλάσσιο τουρισμό. Εντούτοις, το γιώτινγκ, πέρα από τα οικονομικά οφέλη του, προσφέρει μια μοναδική αξία που το ξεχωρίζει από άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες: την ξεκούραση. Η στήριξη της έκθεσης από θεσμικούς φορείς είναι καθοριστική. Η λέξη “αιγίδα” δεν είναι απλώς ένας τίτλος για να δώσουμε έναν ευχάριστο χαιρετισμό, αλλά αναδεικνύει τη διαρκή τους στήριξη που χρειάζεται ο κλάδος για να αναπτυχθεί με ασφάλεια και υπευθυνότητα. Προβλήματα και θέματα για επίλυση πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν, αυτό επιτάσσει ο νόμος της εξέλιξης. Χαίρομαι όμως για τη διάθεση αλληλοκατανόησης για τα περισσότερα θέματα, η οποία αποδεικνύεται από την συνεργασία των ενώσεων με τα υπουργεία και τους αρμόδιους φορείς”.

Ο Γιώργος Βερνίκος, από τα παλαιότερα στελέχη του γιώτινγκ, τόνισε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός δέχεται μια ασύμμετρη επίθεση και για το λόγο αυτό, ότι θα κάνουμε στο μέλλον,  θα πρέπει να το κάνουμε καλύτερα.

Ο δήμαρχος του Πόρου, Γιώργος Κουτουζής, στην ομιλία του ανάφερε ότι εξασφαλίστηκαν 7 εκατομμύρια ευρώ από πρόγραμμα του υπουργείου Τουρισμού για την ανάπτυξη των υποδομών του παραλιακού μετώπου του Πόρου που θα ενισχύσει τον ρόλο του νησιού στον τομέα του γιώτινγκ.

Επίσης, τόνισε ότι ο Πόρος έχει ενταχθεί σε ένα πρόγραμμα για να μετεξελιχθεί σε πράσινο νησί και ότι είναι αντίθετος στην ανάπτυξη ιχθυοτροφείων στην ευρύτερη περιοχή, δεδομένου ότι σε περίπτωση που προωθηθεί η σχετική νομοθεσία θα δεσμευτούν δασικός και θαλάσσιος χώρος.

Τέλος, ο αρμόδιος για θέματα θαλάσσιου τουρισμού του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Βασίλης Πολίτης, επισήμανε ότι “σε περίπτωση που ο δήμαρχος του Πόρου κατορθώσει να απορροφήσει τα 7 εκατομμύρια ευρώ για την επέκταση του λιμένα, τότε του χρόνου δεν θα έχουμε μόνο 106 σκάφη, αλλά 360 σκάφη αναψυχής στην έκθεση”.

Διαβάστε επίσης

Γιάννης Δράγνης: Παρέλαβε το νεότευκτο Kedros

Μειώθηκαν κατά 8 τα ποντοπόρα, αυξήθηκαν κατά 24 τα επιβατηγά και διάφορα πλοία

Xclusiv: Η πολιτική πλέον επηρεάζει τις θαλάσσιες διαδρομές και τους ναύλους