Πρόκειται για την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Alfa Romeo. Η ιταλική εταιρία η οποία είναι άμεσα συνυφασμένη με τo πάθος, τo στιλ, το συναίσθημα και την οδηγική ευχαρίστηση προσαρμόζεται στις επιταγές της σύγχρονης εποχής με την αμιγώς ηλεκτρική Junior. Ταυτόχρονα για πρώτη φορά η Alfa Romeo έχει πρόταση στην κατηγορία των premium B-SUV, θέλοντας να ανοίξει νέους δρόμους ακολουθώντας τα σημεία των καιρών. Συνδυάζει τα οφέλη ενός υπερυψωμένου και ευέλικτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τον αέρα της ιταλικής κομψότητας. Παρόλο που εδράζεται στην κοινή πλατφόρμα του ομίλου Stellantis, η εταιρία έχει βάλει τις πινελιές της ώστε να κάνει τη διαφορά.

Η εξωτερική εμφάνιση της Junior και ειδικά το εμπρός μέρος έχει ταυτότητα Alfa Romeo και συναισθηματική σχεδίαση. Με την πρώτη ματιά αναγνωρίζει κανείς για ποια εταιρία μιλάμε, με τον θυρεό στο μέσο της μάσκας να τονίζει πως πρόκειται για ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Τα αιχμηρής σχεδίασης φωτιστικά σώματα led δημιουργούν μια δυναμική υπογραφή προσδίδοντας σύγχρονο χαρακτήρα.
Ήπιες γραμμές, τονισμένοι θόλοι και μεγάλης διάστασης τροχοί με ζάντες αλουμινίου 18″ δημιουργούν αίσθηση κίνησης και τραβούν το βλέμμα. Το διακριτικό έμβλημα SPECIALE στα εμπρός φτερά με τα καλλιγραφικά γράμματα, προσδίδει κύρος και φινέτσα. Η οροφή και οι καθρέπτες σε μαύρο χρώμα κάνουν αντίθεση με το λευκό χρώμα του αμαξώματος ενώ το κόκκινο σιρίτι χαμηλά στο πλάι και πίσω δίνουν μια σπορ πινελιά.
Στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβουν τα φωτιστικά σώματα led όπου η σχεδίασή τους θυμίζει μουστάκι όπως γυρίζουν και κατεβαίνουν προς τα κάτω. Έντονες καμπύλες, αεροτομή στο πάνω μέρος και διαχύτης στο κάτω μέρος συμπληρώνουν την πίσω όψη, η οποία είναι πρωτότυπης σχεδίασης.
Στο εσωτερικό επικρατεί μίνιμαλ και λιτή σχεδίαση με διακριτικές λεπτομέρειες που προσδίδουν πολυτέλεια. Οι στρογγυλοί αεραγωγοί με τον φωτιζόμενο θυρεό σε κόκκινο χρώμα αποτυπώνουν δυναμική και ξυπνούν μνήμες. Ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη αφής 10,25″ στραμμένη προς τον οδηγό καθιστούν ξεκάθαρο τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του.
Τα καθίσματα είναι άνετα και μαλακά, προσφέρουν πλευρική στήριξη και ξεχωρίζουν με την κόκκινη λεπτομέρεια στο μέσον τους. Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, στην κεντρική κονσόλα, είναι τοποθετημένο το κουμπί έναυσης του ηλεκτροκινητήρα και τα κουμπιά – επιλογέας (P R N D). Διάφορες θήκες για παγούρι, αποθηκευτικοί χώροι, ασύρματη φόρτιση κινητού, ντουλαπάκια εμπρός του συνοδηγού και ανάμεσα στα καθίσματα, εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες.
Μαλακές επενδύσεις στις πόρτες και στο ταμπλό προσφέρουν άνεση και γενικότερα η ποιότητα των υλικών είναι υψηλού επιπέδου. Στα πίσω καθίσματα ο χώρος είναι περιορισμένος και η οροφή κατεβαίνει χαμηλά. Η ανοιγόμενη ηλιοροφή γεμίζει με φως την καμπίνα. Ο χώρος αποσκευών στα 400 lt με δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, φτάνει έως και τα 1.265 lt.
Την κίνηση της Junior Elettrica αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 115 kW (156 PS) και μέγιστης ροπής 260 Nm. Η μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh εξασφαλίζει αυτονομία περίπου στα 420 km με μία φόρτιση. Η κατανάλωση που καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν 13,7 kWh/100 km, κινούμενοι σύννομα και με ηλεκτρική συνείδηση. Είναι γεγονός πως οδηγώντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλάζεις φιλοσοφία και η μετακίνηση πλέον γίνεται ομαλά, χωρίς απότομες επιταχύνσεις με στόχο την άνεση, την ασφάλεια και την αυτονομία προφανώς.
Η ηλεκτρική Junior επιταχύνει 0-100 km/h σε 9.0 sec και έχει τελική 150 km/h. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: Dynamic, Natural, Advanced efficiency όπου ανάλογα προσαρμόζεται ο ρυθμός επιτάχυνσης και η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού. Δε νιώθεις να σε κολλάει στο κάθισμα όταν επιταχύνει, καθώς υπάρχει γραμμικότητα και μια ισορροπημένη προσέγγιση, ανάλογη ενός αυτοκινήτου της κατηγορίας B-SUV, που κινείται κυρίως εντός αστικού ιστού.
Συνολικά η αίσθηση που αποκομίζει κανείς οδηγώντας την είναι ανάλογη της εμφάνισής της, εξαιρετική. Πρόκειται για ένα ευκολοδήγητο, άνετο, καλά στημένο αυτοκίνητο με αξιοπρεπείς επιδόσεις και περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας. Στην καθημερινότητα σου φτιάχνει το κέφι με την ευκολία οδήγησης αλλά και με τα υψηλά όρια που διαθέτει. Υπό πίεση δεν εμπνέει, αν ψάχνετε το πνεύμα «cuore sportivo» δείτε την Giulia. Τούτου δοθέντος σε καμία περίπτωση δεν απογοητεύει τον ενθουσιώδη οδηγό που θέλει να κινηθεί σβέλτα απολαμβάνοντας την σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα.
Την ίδια στιγμή εντός πόλης η άνεση της ανάρτησης κυριαρχεί. Επιλέγοντας το πρόγραμμα Dynamic υπάρχει και τεχνητός ήχος επιτάχυνσης, για όσους αρέσκονται σε ακουστικές προσεγγίσεις. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι έντονος, ενδεικτικά αναφέρουμε: Peugeot E-2008, Opel Mokka-e, Hyundai Kona Electric, ΚIA EV3, MG ZS EV , Fiat 600e, Jeep Avenger, BYD Atto 2. Η Junior σ’ αυτά έχει να αντιτάξει, ομορφιά, φινέτσα, άνεση, στυλ και το σήμερα της Alfa Romeo. H τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής μας με τη διχρωμία στην οροφή έφτανε τις 43.326 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale
Κινητήρας: ηλεκτρικός, σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh
Ισχύς: 115 kW (156 PS)
Ροπή: 260 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.173 / 1.781 / 1.535 mm
Μεταξόνιο: 2.562 mm
Βάρος: 1.620 kg
Χώρος αποσκευών: 400 lt έως 1.265 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,0 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 13,7 kWh/100 km
Αυτονομία (δοκιμής): 385 km.
Εκπομπές CO2: 0
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Τιμή: από 33.400 ευρώ (Η τιμή περιλαμβάνει προωθητική ενέργεια λιανικής 3.500€ και την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»)
Junior Elettrica (20)
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Ζητούν «συγκεκριμένες προτάσεις» από Ρωσία και Ουκρανία, αλλιώς αποχωρούν από τις διαπραγματεύσεις
- Φάρσα για βόμβα στη Βουλή: Κάτοικος Θεσσαλονίκης ο φαρσέρ, έχει απασχολήσει ξανά τις Αρχές
- Βουλή: Συζητήθηκε στις επιτροπές το σχέδιο προμήθειας 8 νέων πυροσβεστικών ελικοπτέρων
- Βρετανία: Συντριβή μικρού αεροπλάνου στο αεροδρόμιο Μπράντον του Μάντσεστερ
