Το πρώτο ηλεκτρικό δείγμα γραφής για τη Subaru έρχεται σε συνεργασία με την Toyota και είναι υψηλού επιπέδου. Η Toyota είναι μέτοχος στη Subaru (20%) και μαζί έχουν παρουσιάσει κι άλλα μοντέλα όπως το GT86/BRZ. Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο και για τις δυο είναι κοινό, για την Toyota ονομάζεται bZ4X, για τη Subaru, Solterra. Το Solterra βασίζεται στην πλατφόρμα «e-Subaru Global Platform». Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι δομικό στοιχείο καθώς παίζει το ρόλο του πατώματος. Αυτό ενισχύει την ακαμψία του πλαισίου, συντελεί στο χαμηλό κέντρο βάρους αλλά και στη βέλτιστη αξιοποίηση των χώρων. Το Solterra δεν έχει να ζηλέψει σε χώρους από το Forester.
H μπαταρία είναι υδρόψυκτη, με 96 στοιχεία και χωρητικότητα 71,4 kWh. Για την μακροζωία της και την προστασία της, φορτίζεται μόνο το 80% οπότε η πραγματική αυτονομία είναι στα 370km με κατανάλωση δοκιμής στις 16kwh/100km. Η φόρτισή της σε εναλλασσόμενο ρεύμα γίνεται σε παροχή ισχύος έως 11 kW ενώ σε ταχυφορτιστή είδαμε ρυθμό 70kw την ώρα.
Το Solterra είναι τετρακίνητο, διαθέτει έναν ίδιο ηλεκτροκινητήρα, σε κάθε άξονα. Η ισχύ του κάθε ηλεκτροκινητήρα είναι 80kw (109PS) και η ροπή 168 Nm. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς είναι το άθροισμα ήτοι 160kw (218PS) και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 336 Nm. Οι επιδόσεις του είναι εκείνες που περιμένει κανείς από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, επιτάχυνση 0-100km/h σε 6,7 sec και τελική περιορισμένη στα 160 km/h. Η γραμμική απόδοση της ισχύος είναι το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου. Δεν έχει έντονα ξεσπάσματα ούτε υστερίες στην επιτάχυνση, διαθέτει όμως τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας για ένα γρήγορο προσπέρασμα.
Η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω. Στο σετάρισμα της ανάρτησης εντοπίζεται και η πρώτη ουσιώδη διαφορά από το Toyota bz4x για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Είναι πιο άνετη και πραγματικά λειτουργεί ως μαγικό χαλί για τους επιβάτες, χωρίς να επιτρέπει κλίσεις υπό πίεση. Ακόμη και εκτός δρόμου παραμένει ενδοτική.
Εξωτερικά, το Solterra είναι επιβλητικό και το χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής μας, προσδίδει. Ξεχωρίζει ως ηλεκτρικό καθώς η εμπρός πολυγωνική μάσκα, δεν έχει κανένα άνοιγμα ψύξης. Ο εμπρός προφυλακτήρας, οι πιο ογκώδεις θόλοι των τροχών και το πλαστικό προστατευτικό δεικνύουν μια φιλοσοφία κατασκευής που θα πάει και εκτός δρόμου. Το πίσω μέρος είναι ξεχωριστό, φουτουριστικό και δεν μοιάζει με τίποτα άλλο. Η απόσταση των 21cm από το έδαφος συντελεί στη δυνατότητα απρόσκοπτης κίνησης εκτός δρόμου. Η γωνία προσέγγισης είναι 17,7 μοίρες, η γωνία ράμπας 18,2 μοίρες και η γωνία αναχώρησης 24,5 μοίρες. Μπορεί να περάσει και από νερό βάθους μισό μέτρο.
Το σύστημα XMode, κατανέμει τη ροπή σε όλους τους τροχούς και βοηθά το αυτοκίνητο να αντιμετωπίσει μεικτές συνθήκες αλλά και απαιτητικές off road καταστάσεις. Εκεί ο οδηγός θα βρει σύμμαχο τη σταθερή ηλεκτρική ροπή. Η ρύθμιση του XMode είναι το δεύτερο στοιχείο που διαφοροποιεί το Solterra. Επίσης, το σύστημα «Grip Control» φροντίζει να διατηρεί το όχημα σταθερή ταχύτητα υπό έντονη κλίση. Με μια τετράδα ελαστικών μεικτών συνθηκών το Solterra ακολουθεί το Forester χωρίς ενδοιασμούς.
Το εσωτερικό δε μοιάζει με άλλα μοντέλα της μάρκας: Δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, όπου δε συναντάμε τα κλασσικά χειριστήρια σε οριζόντια σχεδίαση αλλά σε κάθετη, σα να αποτελούν προέκταση του κεντρικού τμήματος. Το ταμπλό είναι τρισδιάστατο, εγκλωβίζει το μάτι στις λεπτομέρειες. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένα μεγάλο κενό, καθώς η οθόνη 7″ που αποτελεί τον πίνακα οργάνων, έχει τοποθετηθεί στο βάθος πιο κοντά στο παρμπρίζ.
Η κεντρική κονσόλα είναι ενιαία από την οθόνη αφής 12,3″ μέχρι και το κεντρικό υποβραχιόνιο ανάμεσα στα καθίσματα. Εντός πόλης έχει σχετικά καλό κύκλο στροφής, 11,2 μέτρα, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης βοηθούν τον οδηγό κατά το παρκάρισμα. Το σύστημα one pedal drive σου επιτρέπει να μην πατάς φρένο, ανακτώντας ενέργεια ενώ κινείσαι πιο ξεκούραστα. Στο ταξίδι, το επίπεδο θορύβου είναι πολύ χαμηλό. Η άνεση της ανάρτησης και η ευρυχωρία προσδίδουν όπως και η ποιότητα κατασκευής.
Εν κατακλείδι το Solterra είναι ένα ηλεκτρικό Forester με όλα τα πλεονεκτήματα του διάσημου δασοφύλακα και επιπλέον την κορυφαία αποδοτικότητα χάρη στην ηλεκτροκίνηση. Ξεχωρίζει για την ακαμψία του πλαισίου, την άνεση της ανάρτησης, την ευρυχωρία και τις δυνατότητες εκτός δρόμου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Subaru Solterra 218 PS AWD
Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες, σύγχρονοι μόνιμου μαγνήτη εμπρός-πίσω
Μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς: 218 PS
Μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή: 336 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 71,4 kWh (Ονομαστική)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,9 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 16,1 kWh/100 km/ 19,4 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 465-414 km («WLTP»)
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.690/1.860/1.650 mm
Μεταξόνιο: 2.850 mm
Βάρος: 2.010 kg
Χώρος αποσκευών: 452 lt (Ελάχιστο)
Τιμή: Από 47.960 ευρώ (δικαιούται επιδότηση ως 9000 ευρώ από το ΚΗ3 οπότε πέφτει στις 39.000 ευρώ)
Διαβάστε επίσης:
F1: Τι ρόλο παίζει ο ακάθαρτος αέρας;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νέα επίθεση Τραμπ κατά Χάρβαρντ: Αποτελεί απειλή για τη Δημοκρατία, είναι ένα ακροαριστερό ίδρυμα
- Σερβία: Διαρροή 82.000 λίτρων πετρελαίου στον Δούναβη
- Νέα προσθήκη στον στόλο του ΟΑΣΘ – Έρχονται 50 αρθρωτά λεωφορεία με ανοιχτό, ηλεκτρονικό διαγωνισμό
- Κυρανάκης: Τηλεφωνική επικοινωνία με τον οδηγό αστικού που έπεσε θύμα επίθεσης στη Θεσσαλονίκη

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Ο πρώτος δισεκατομμυριούχος της Αλβανίας: Η διαδρομή του Σαμίρ Μάνε από την εξορία στη δημιουργία μίας αυτοκρατορίας
