Η Mediterranean Shipping Company, του Τζιανλουίτζι Απόντε, προχώρησε σε μια σημαντική επένδυση ναυπηγώντας άλλα έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, διπλού καυσίμου, χωρητικότητας 22.000 TEU που τροφοδοτούνται με LNG από το ναυπηγείο Hengli Heavy Industry.

Το ναυπηγείο Hengli, είχε ήδη λάβει προηγουμένως παραγγελία από την MSC για δέκα πλοία 21.000 TEU και 24.000 TEU πλοία, αξίας άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων.

1

Τις τελευταίες ημέρες, η εταιρεία ανάλυσης και έρευνας Alphaliner επισήμανε το γεγονός ότι η MSC είναι ο πρώτος πλοιοκτήτης στον κόσμο που έφτασε σε διαθεσιμότητα 900 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 609 ιδιόκτητα και 291 σε ναύλωση, συνολικής χωρητικότητας 6,5 εκατομμυρίων TEU.

Πριν ανακοινωθεί αυτή η τελευταία παραγγελία, η ιταλο-ελβετική ναυτιλιακή εταιρεία κατασκεύαζε 132 νεότευκτα ναυπηγεία, χωρητικότητας 2,06 εκατομμυρίων TEU, αριθμός μεγαλύτερος από αυτόν που διαθέτει ολόκληρος ο στόλος της One (Ocean Network Express), που είναι σήμερα η έκτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο.

Η υπογραφή αυτής της σύμβασης με τη Xinde έχει πλέον ιδιαίτερη σημασία και από γεωπολιτική άποψη, καθώς έρχεται ακριβώς σε μια στιγμή που οι Ηνωμένες Πολιτείες φαίνεται να έχουν σοβαρή πρόθεση να εισαγάγουν έναν νέο φόρο στα πλοία «made in China» και η επιλογή της MSC να επικεντρωθεί στην κινεζική ναυπηγική είναι ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην αγορά.

Τις τελευταίες ημέρες, η China Cosco Shipping Corporation, ο κορυφαίος ναυτιλιακός, λιμενικός και logistics όμιλος της Κίνας, τάχθηκε επίσης σε αντίθεση με τους νέους πρόσθετους φόρους που δεσμεύθηκε το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών (USTR), εκφράζοντας τη σθεναρή του αντίθεση.

Τέτοια μέτρα – τόνισε ο κινεζικός όμιλος σε ανακοίνωση – όχι μόνο στρεβλώνουν τον θεμιτό ανταγωνισμό και εμποδίζουν την κανονική λειτουργία του παγκόσμιου ναυτιλιακού τομέα, αλλά απειλούν και τη σταθερή και βιώσιμη ανάπτυξή του.

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας (WSC), η ένωση υπό την προεδρία του Soren Toft (CEO της MSC), που εκπροσωπεί τις κύριες παγκόσμιες ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με το οποίο «τέτοια μέτρα θα μπορούσαν να υπονομεύσουν το αμερικανικό εμπόριο, να βλάψουν τους παραγωγούς των ΗΠΑ και να αποδυναμώσουν τις προσπάθειες ενίσχυσης της εθνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας».

Διαβάστε επίσης:

Κορκίδης: Οι εννέα βασικές τάσεις στην ευρωπαϊκή λιανική αγορά τροφίμων (πίνακας)

FT: Ο Βλαντίμιρ Πούτιν «προσφέρει εκεχειρία» με αντάλλαγμα κατεχόμενα εδάφη της Ουκρανίας

Σε λαϊκό προσκύνημα η σορός του πάπα Φραγκίσκου από σήμερα – Το Σάββατο η κηδεία