Ο Φερστάπεν έχει γράψει την δική του ιστορία παίζοντας σκληρά και φέρνοντας σε αδιέξοδο αντιπάλους και αγωνοδίκες. Απόψε στη Τζέντα βρήκε το μάστορά του, στο πρόσωπο του Όσκαρ Πιάστρι. Ο νεαρός Αυστραλός έχει κρύο αίμα και δεν καταλαβαίνει από τακτικισμούς και θεατρινισμούς. Στην εκκίνηση ο Φερστάπεν είχε την pole και ο Πιάστρι ήταν δίπλα του. Στις κατατακτήριες δοκιμές η διαφορά ανάμεσά τους ήταν μόλις στα 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Όμως στο σβήσιμο των κόκκινων φώτων ο Πιάστρι αντέδρασε ταχύτερα (2.5 δέκατα) με αποτέλεσμα οι δυο τους να βρεθούν πλάι – πλάι στην 1η στροφή. Ο Φερστάπεν κατάλαβε ότι δεν εκκίνησε καλά και προσπάθησε να μείνει από την εξωτερική, μάταια. Ο Πιάστρι πήρε την εσωτερική μπήκαν μαζί στη στροφή, όμως δεν υπήρχε χώρος να βγουν μαζί.

1

Oscar Piastri - Max Verstappen
Oscar Piastri – Max Verstappen

Μοιραία ο Φερστάπεν ίσιωσε το σικέιν και όφειλε να δώσει πίσω τη θέση. Δεν το έκανε και οι αγωνοδίκες του έδωσαν ποινή 5 sec. Στο σκεπτικό της απόφασης αναλύουν γιατί δεν επέβαλαν 10 sec: «Οι αγωνοδίκες εξέτασαν τα δεδομένα του συστήματος εντοπισμού θέσης/κατάταξης, βίντεο, χρονομέτρηση, τηλεμετρία και τα ενσωματωμένα βίντεο και διαπίστωσαν ότι το μονοθέσιο 81 είχε τον μπροστινό άξονα τουλάχιστον στο ύψος του καθρέφτη του μονοθεσίου 1 πριν την κορυφή και στην κορυφή της στροφής 1, όταν προσπαθούσε να προσπεράσει το μονοθέσιο 1 από την εσωτερική.

Στην πραγματικότητα, το μονοθέσιο 81 ήταν δίπλα στο μονοθέσιο 1 στην κορυφή. Βάσει οδηγιών έχει πρόκριμα το μονοθεσίο 81,  δικαιούνταν χώρο. Το μονοθέσιο 1 βγήκε από την πίστα και απέκτησε πλεονέκτημα το οποίο δεν επέστρεψε. Παρέμεινε μπροστά από το μονοθέσιο 81 και προσπάθησε να αυξήσει τη διαφορά. Κανονικά, η ποινή για έξοδο από την πίστα και απόκτηση πλεονεκτήματος είναι 10 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, δεδομένου ότι αυτό ήταν ένα περιστατικό στον πρώτο γύρο και στην πρώτη στροφή, το θεωρήσαμε ως ιδιαίτερη περίπτωση και επιβάλαμε ποινή χρόνου 5 δευτερολέπτων.

Υπενθυμίζεται στους συμμετέχοντες ότι έχουν το δικαίωμα να ασκήσουν έφεση κατά ορισμένων αποφάσεων των αγωνοδικών, σύμφωνα με το άρθρο 15 του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα της FIA και το Κεφάλαιο 4 των Δικαστικών και Πειθαρχικών Κανόνων της FIA, εντός των προβλεπόμενων χρονικών ορίων. Οι αποφάσεις των αγωνοδικών λαμβάνονται ανεξάρτητα από τη FIA και βασίζονται αποκλειστικά στους σχετικούς κανονισμούς, τις οδηγίες και τα προσκομισθέντα στοιχεία».

Η σύγκρουση Τσουνόντα – Γκασλί έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο οδήγησε την κούρσα για 3 γύρους. Αποχωρώντας ο Πιάστρι κρατήθηκε πίσω από το Φερστάπεν και μπήκε στα πιτ στον 19ο γύρο. Ο Φερστάπεν μπήκε στον 21ο και βγαίνοντας αφού έκτισε και την ποινή των 5 sec βρέθηκε 3 sec πίσω από τον Πιάστρι. Ο αγώνας τελείωσε εκεί γι’ αυτούς τους δυο που πήγαν έτσι μέχρι το τέλος. Πιο πίσω οι Ράσελ Λεκλέρκ και Νόρις έδωσαν μάχη για την 3η θέση στο βάθρο με τον Μονεγάσκο να κερδίζει με τη Ferrari. Το κόκκινο μονοθέσιο για 2ο συνεχή αγώνα ήταν γρήγορο από τη στιγμή που έπεσε το φορτίο καυσίμου.

Ο Λεκλέρκ που εκκινούσε 4ος πέρασε το Ράσελ και έφερε για πρώτη φορά φέτος τη Ferrari στο βάθρο. Ο Νόρις που εκκινούσε 10ος κατάφερε να τερματίσει 4ος περιορίζοντας τις απώλειες στη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών. Εκεί μετά την 3η του φετινή νίκη πέρασε μπροστά ο Πιάστρι με 10 βαθμούς διαφοράς από το Νόρις και 12 από το Φερστάπεν. Ο Ολλανδός πρωταθλητής ήταν χολωμένος στις δηλώσεις και απέφυγε να μιλήσει επί της ουσίας, ευχαριστώντας μόνο τους φιλάθλους.

Oscar Piastri - Max Verstappen - Charles Leclerc
Oscar Piastri – Max Verstappen – Charles Leclerc

Ο νικητής Όσκαρ Πιάστρι τόνισε: «Μόλις βρέθηκα στην εσωτερική, δεν υπήρχε περίπτωση να βγω δεύτερος από την πρώτη στροφή. Προσπάθησα όσο μπορούσα, προφανώς οι αγωνοδίκες έπρεπε να εμπλακούν, αλλά πίστευα ότι ήμουν αρκετά μπροστά και τελικά αυτό μου χάρισε τη νίκη. Οπότε ναι, είμαι πολύ χαρούμενος με όλη τη δουλειά που έχουμε κάνει με τις εκκινήσεις και αυτό μας χάρισε τη νίκη σήμερα. Ήταν πολύ δύσκολο να ακολουθήσω εκεί έξω, δεν μπορούσα να μείνω κοντά στον Μαξ στο τέλος του πρώτου μέρος, απλώς κατέστρεψα τα ελαστικά μου και μετά το ελεύθερο πεδίο ήταν ωραίο μετά τα pit stop.

Υπέροχος αγώνας, κάναμε σωστά τα κομμάτια που έπρεπε, νομίζω ότι χρειαζόμαστε ακόμα λίγα πράγματα, ο Μαξ ήταν λίγο πολύ κοντά για τα γούστα μας, αλλά ήταν ένας υπέροχος αγώνας και ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο. Μια από τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις μας αυτή την εβδομάδα ήταν ότι το μπουκάλι νερού δούλευε. Αυτό ήταν καλό, ήπια λίγα υγρά, κάτι που ήταν ωραίο, αλλά είναι πάντα ένας δύσκολος αγώνας εδώ. Είναι λίγο αργότερα μέσα στη χρονιά φέτος, κάτι που νομίζω ότι το κάνει λίγο πιο ζεστό, με περισσότερη υγρασία και σίγουρα ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες που έχω κάνει στην καριέρα μου, οπότε χαίρομαι που κατάφερα να βγω νικητής».

 

Επόμενος αγώνας στις 4/5 στο Μαϊάμι.

Η τελική κατάταξη ήταν:

Η βαθμολογία των οδηγών διαμορφώνεται ως εξής:

Η βαθμολογία των κατασκευαστών διαμορφώνεται ως εξής: