ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ναυτιλιακή Atlas Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Λέοντα Πατίτσα, πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα προσοδοφόρα κίνηση, αξιοποιώντας την άνοδο των τιμών των νεότευκτων πλοίων.
H ελληνική εταιρεία σε συνεργασία με την European Maritime Finance (EMF) της Δανίας, με την οποία έχουν προχωρήσει από κοινού σε σειρά παραγγελιών πλοίων, πούλησαν στην Noatum Maritime, τον ναυτιλιακό βραχίονα του ομίλου AD Ports με έδρα το Άμπου Ντάμπι, δύο νεότευκτα πλοία μεταφοράς οχημάτων (PCTC) αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη.
Η Νoatam Maritime ανακοίνωσε την είσοδο της στα πλοία Ρο-Ρο στα τέλη του Μαρτίου, με την απόκτηση του χωρητικότητας 7.000 ceu, πλοίου UGR Al Samha, διπλού καυσίμου LNG, κατασκευής 2024.
Σύμφωνα με την vesselfinder.com πρόκειται για το πλοίο με αρχική ονομασία Electric Star, ένα εκ των τεσσάρων πλοίων PCTC διπλού καυσίμου LNG, που έχει υπό κατασκευή η Atlas Maritime, το οποίο σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας παρέλαβε τον Δεκέμβριο του 2024.
Την είδηση για την πώληση του Electric Star επιβεβαιώνει με ανακοίνωση της και η European Maritime Finance (EMF).
Παράλληλα, πηγές αναφέρουν ότι οι δύο εταιρείες προχώρησαν και στην πώληση και του αδελφού πλοίου Green Star, με τα ίδια χαρακτηριστικά, το οποίο είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί τον Μάιο 2025.
Η Noatum δεν αποκάλυψε την τιμή αγοράς των πλοίων, αλλά σύμφωνα με την VesselsValue κυμαίνεται στα 115 εκατ. δολάρια για το καθένα, και οι συμφωνίες οριστικοποιήθηκαν στα τέλη του περασμένου έτους.
Σημειώνεται ότι αν ισχύει η τιμή αυτή, η Atlas Maritime και η EMF εξασφάλισαν σημαντικά κέρδη αφού το κόστος παραγγελίας των πλοίων, το 2022, ήταν σχεδόν 85 εκατ. δολάρια έκαστο, αναφέρει η VesselsValue.
«Το Electric Star παραγγέλθηκε κατά τη διάρκεια του χαμηλότερου σημείου της αγοράς PCTC εν μέσω της πανδημίας Covid-19», δήλωσε ο Λέων Πατίτσας, Διευθύνων Σύμβουλος της Atlas Maritime.
Η εταιρεία έχει υπό κατασκευή δύο ακόμη πλοία μεταφοράς οχημάτων ίδια χωρητικότητας, τα Eco Star και Clean Star, τα οποία πρόκειται να παραλάβει τον Μάρτιο και τον Ιούλιο του 2026.
Δεν είναι η πρώτη φορά ο εφοπλιστής πραγματοποιεί συμφέρουσες κινήσεις asset play εκμεταλλευόμενη την σημαντική άνοδο των τιμών των πλοίων και συγκεκριμένα των νεότευκτων.
Το 2023, πούλησε δύο aframax δεξαμενόπλοια τα οποία παρέλαβε την ίδια χρονιά, τα χωρητικότητας 115,000 dwt Galveston Star και Delaware Star, έναντι 76 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Τα είχε παραγγείλει το 2020, όταν οι τιμές των τάνκερ βρίσκονταν σε χαμηλό 20 ετών, και σύμφωνα με ναυλομεσίτες κυμαίνονταν τότε στα 45 με 46 εκατ. δολάρια.
Ο Λέων Πατίτσας ίδρυσε την Atlas Maritime το 2004, με δύο πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Τα πούλησε την περίοδο 2005-2007 κατά την οποία η αγορά ξηρού φορτίου ήταν πολύ ισχυρή και πέτυχε συμφέρουσες τιμές.
Στη συνέχεια εστίασε στα τάνκερ, εξαγοράζοντας τέσσερα aframax την διετία 2007-2008.
Σήμερα η εταιρεία διαθέτει ένα σύγχρονο στόλο, με 13 δεξαμενόπλοια, τα περισσότερα εκ των οποίων υπό ναυπήγηση, τρία πολύ μεγάλα νεότευκτα πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLAC) που θα παραλάβει το 2027 και δύο ακόμη PCTC.
Διαβάστε ακόμη
Β. Κικίλιας σε Γ. Μώραλη: Θα παλέψουμε μαζί, ώστε το μεγάλο λιμάνι να δίνει αξία στον Πειραιά
Βαγγέλης Μαρινάκης: Ναυπηγεί 20 πλοία κοντέινερ συνολικής αξίας 1,6 δισ. δολαρίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καμπουρίδου στο mononews: Ευρωπαϊκή αυτονομία στις συναλλαγές απέναντι σε Visa και MasterCard
- Η ΕΡΤ ξαναβρίσκει τον εαυτό της – Οι κινήσεις του Γιάννη Παπαδόπουλου κι ένα ταξίδι στο Κάιρο
- Πέντε Χρόνια Προσφοράς από την Πόπη Καλαϊτζή, Μια έκθεση από μαθητές του Κολλεγίου, Η Χρυσή Βαρδινογιάννη στο Σύνταγμα
- Beosound Balance «Natura»: Η τέχνη του ήχου, σκαλισμένη στην πέτρα
