Η Toyota παράγει τα Hilux στην Ν. Αφρική.
Από εκεί έφτασαν στην Καππαδοκία με καράβι και αυτοκινητάμαξες, αν και θα μπορούσαν κάλλιστα να έρθουν οδικώς ανοίγοντας νέους δρόμους. Έχοντας ιστορία 55 και πλέον ετών, το Toyota Hilux έχει χτίσει απαράμιλλη φήμη ως ένα όχημα με εξαιρετική αντοχή και αξιοπιστία, αποδεικνύοντας καθημερινά την ποιότητά του σε μερικά από τα πιο ακραία περιβάλλοντα του πλανήτη.
Η Καππαδοκία είναι γνωστή για τα μοναδικής ομορφιάς της, ψαμολλιθικά οροπέδια. Εκεί έχει αναπτυχθεί ο θεματικός τουρισμός με πεζοπορία, ιππασία, αερόστατα και διάσημες απαιτητικές διαδρομές off road. Εξ’ ου και η επιλογή των ανθρώπων της Toyota που γνώριζαν καλά τις δυνατότητες του σκληροπυρηνικού pick up και περίμεναν να ακούσουν τις εντυπώσεις μας. Ενδεικτικό της σημασίας που έδιναν στην παρουσίαση, είναι ότι ο αρχιμηχανικός της εταιρείας, Τζούραχαρτ Τζίρα ήταν παρόν καθόλη τη διάρκεια των δοκιμών και κατέγραφε με ενδιαφέρον τις παρατηρήσεις όλων των συναδέλφων.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Toyota συνδυάζει την υβριδική τεχνολογία με πετρελαιοκινητήρα. Ο λόγος για τον 4κύλινδρο 2.8lt diesel απόδοσης 204PS, ο οποίος πλέον διαθέτει ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία. Το Hilux εξελίσσεται συνεχώς μέσω σχεδιαστικών βελτιώσεων, τεχνολογικών καινοτομιών, αναβαθμισμένων στοιχείων άνεσης και απόδοσης, αλλά και προηγμένων συστημάτων ασφαλείας. Στην τελευταία του έκδοση, εξασφαλίζει την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στις εκτός δρόμου ικανότητες και την αξιόπιστη συμπεριφορά στο δρόμο.
Θα ξεκινήσω από το δεύτερο: Κινούμενοι εντός δρόμου, είτε σε επαρχιακό δίκτυο είτε σε αυτοκινητόδρομο, αισθάνεσαι σα να βρίσκεσαι σε Land Cruiser. Κυριαρχεί η άνεση, η αθόρυβη κύλιση χάρη και στον εξηλεκτρισμό, ενώ ο συνδυασμός του αυτόματου κιβωτίου, του δερμάτινου σαλονιού, της μεγάλης οθόνης πολυμέσων και των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας σε κάνουν να αισθάνεσαι πως οδηγείς premium SUV. Στο πυρήνα βέβαια της αναβάθμισης βρίσκεται το ήπιο υβριδικό σύστημα που προσφέρει πιο ομαλή, αθόρυβη και αξιόπιστη απόδοση, στην άσφαλτο αλλά και σε ανώμαλα εδάφη. Επωφελούμενο από την τεχνογνωσία της Toyota στα υβριδικά συστήματα, το Hilux διαθέτει τις ίδιες ακριβώς ικανότητες με τις συμβατικές εκδόσεις όσον αφορά τη μεταφορά φορτίων (1tn) και τη ρυμούλκηση (3.5tn), ενώ κινείται εξίσου άνετα σε εκτός δρόμου διαδρομές και διασχίζει νερό μεγάλου βάθους (70cm).
Ο ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια είναι μια σύγχρονη μονάδα μόνιμου μαγνήτη, που τροφοδοτείται από τον κινητήρα και με τη σειρά της φορτίζει την υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου. Παρέχει πολλαπλά οφέλη που κάνουν την οδήγηση ευκολότερη, πιο ομαλή και πιο αθόρυβη σε όλες τις συνθήκες εντός αλλά και εκτός δρόμου. Οι συμπαγείς διαστάσεις του βοήθησαν στην εύκολη ενσωμάτωση του υβριδικού συστήματος στο υπάρχον σύστημα κίνησης του Hilux. Όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στην πράξη η λειτουργία του πετρελαιοκίνητου συνόλου έχει αναβαθμιστεί. Καταρχάς σβήνει όταν σταματάς, ή ρολάρεις, κατά δεύτερον η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα κάνει τη διαφορά στις πολύ χαμηλές στροφές (500 – 1000 rpm) όπου εξ’ ορισμού υστερεί το diesel. Εκεί έχεις την επιπλέον ώθηση που σου επιτρέπει να κινείσαι αρχοντικά και χωρίς κανένα άγχος σε κακοτράχηλα off road σημεία όπου παίζει καθοριστικό ρόλο η σταθερή ώθηση χωρίς να χρειάζεται να δώσεις επιπλέον γκάζι. Η ικανότητα ελέγχου στις χαμηλές ταχύτητες ενισχύεται περαιτέρω μέσω της μείωσης των στροφών του ρελαντί κατά 20%, από τις 720 rpm. στις 600 rpm.
Η υποβοήθηση ισχύος που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας μειώνει επίσης το φορτίο του κινητήρα κατά τη λειτουργία χαμηλής απόδοσης, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών CO2, κατά 5% σε σύγκριση με το Hilux diesel των 2,8 λίτρων χωρίς το σύστημα Hybrid 48V. Η υβριδική λειτουργία του συστήματος προβάλλεται στην οθόνη πολλαπλών πληροφοριών του οδηγού, με τις ενδείξεις CHG (ανάκτηση ενέργειας), ECO και PWR (παροχή υποβοήθησης και στις δύο περιπτώσεις).
Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ορίσει τις προτιμήσεις του για την απόδοση του συστήματος start-stop, επιλέγοντας NORMAL ή LONG στην οθόνη πολλαπλών πληροφοριών του οχήματος. Με την επιλογή LONG, παρατείνεται ο χρόνος που ο κινητήρας παραμένει στο ρελαντί όταν λειτουργεί ο κλιματισμός.
Η υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου 48V έχει 13 κυψέλες και χωρητικότητα 4,3Ah. Ζυγίζοντας μόλις 7,6 kg, είναι επίσης αρκετά συμπαγής ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα του Hilux, με ελάχιστες επιπτώσεις στο χώρο της καμπίνας. Όταν είναι πλήρως φορτισμένη, η μπαταρία μπορεί να παρέχει επιπλέον 12 kW ισχύος και 65 Nm ροπής στο σύστημα κίνησης κατά την εκκίνηση.
Ρωτώντας τους μηχανικούς της Toyota μάθαμε ότι έχουν γίνει εκτενείς δοκιμές ασφαλείας και έχει προβλεφθεί ακόμη και η σύγκρουση του κάτω μέρους αλλά και η βύθιση σε νερό ύψους 70 cm. Τόσο η υβριδική μπαταρία όσο και ο μετατροπέας DC-DC χαμηλού προφίλ προστατεύονται από την είσοδο νερού. Ο αέρας ψύξης εισέρχεται στην μπαταρία από το μπροστινό τμήμα του οχήματος, με θερμοκρασία χαμηλότερη από εκείνον της καμπίνας. Με τη βοήθεια ενός φίλτρου αποτρέπεται η συσσώρευση σκόνης στις διαδρομές ψύξης της μπαταρίας και στον ανεμιστήρα, και κατ’ επέκταση αποφεύγεται η υποβάθμιση τη απόδοσης της μπαταρίας εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών. Το Hilux 48V έχει τη δυνατότητα να μείνει στο νερό για 10 λεπτά.
Ο κινητήρας του Hilux είναι μια 4κύλινδρη, 16-βάλβιδη μονάδα DOHC, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 204 DIN hp (150 kW) στις 3.400 σ.α.λ. και εντυπωσιακή ροπή 500 Nm από τις 1.600 έως τις 2.800 σ.α.λ. Διαθέτει σύστημα ψεκασμού καυσίμου common rail, υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και υδρόψυκτο intercooler. Στα συστήματα ελέγχου εκπομπών καυσαερίων περιλαμβάνονται το φίλτρο σωματιδίων, η Επιλεκτική Καταλυτική Αναγωγή (Selective Catalytic Reduction) και η πρόσθετη έκχυση ουρίας. Όπως και σε άλλα μοντέλα Hilux, το Hybrid 48V είναι συμβατό με το diesel HVO100, ένα μη ορυκτό καύσιμο που παράγεται αποκλειστικά από 100% ανανεώσιμες πηγές. Ρωτήσαμε τους μηχανικούς της Toyota γιατί δεν προχώρησαν σε χρήση πλήρους υβριδικού συστήματος και η απάντηση ήταν: «Πρωτεύον στο Hilux είναι η αντοχή στο χρόνο και η απόλυτη αξιοπιστία. Η τεχνολογία είναι ώριμη αλλά θα την χρησιμοποιήσουμε όταν είναι 100% εξασφαλισμένες αντοχή και αξιοπιστία σε ακραίες συνθήκες».
Το Hilux Hybrid 48V είναι το πρώτο Hilux που διαθέτει το σύστημα Multi-Terrain Select, το οποίο ελέγχεται μέσω του διακόπτη MTS και του επιλογέα λειτουργίας στην κεντρική κονσόλα. Το εν λόγω σύστημα προσαρμόζει τα συστήματα ελέγχου κίνησης του οχήματος – τη κινητήρια ισχύ, την ανάρτηση και την υδραυλική πίεση πέδησης – προκειμένου να βελτιώσει την πρόσφυση, την ευελιξία και τη σταθερότητα σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης. Υπάρχουν έξι ρυθμίσεις: Sand, Mud, Rock, Dirt, Snow και Auto. Στη λειτουργία Auto, οι αισθητήρες γύρω από το όχημα αξιολογούν διαρκώς τις συνθήκες του δρόμου και εφαρμόζουν τις κατάλληλες ρυθμίσεις ελέγχου. Οι λειτουργίες Sand, Mud, Rock και Auto μπορούν να ενεργοποιηθούν όταν το Hilux κινείται με τετρακίνηση και κοντές σχέσεις (L4). Με τη σειρά τους, οι λειτουργίες Dirt, Sand, Mud, Deep Snow και Auto μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τετρακίνηση και μακριές σχέσεις.
- AUTO MODE: Εξασφαλίζει βέλτιστη απόδοση κίνησης σε κάθε είδους επιφάνεια χωρίς να απαιτείται αλλαγή λειτουργίας από τον οδηγό ανάλογα με τον δρόμο και τις συνθήκες οδήγησης.
- DIRT MODE: Κατά την οδήγηση σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους, η ταχύτητα και η σταθερότητα του οχήματος παραμένουν ίδιες όπως στην άσφαλτο. Το σύστημα εξασφαλίζει την κατάλληλη αίσθηση της επαφής των ελαστικών με το έδαφος σε ανώμαλες ή κυματοειδής επιφάνειες, σε συνδυασμό με την απαιτούμενη κινητήρια δύναμη, ακόμα κατά τη ρυμούλκηση.
- SAND MODE: Σε λειτουργία H4 αποτρέπει την υπερβολική παροχή ισχύος, ώστε να μην κολλήσει το όχημα, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει επαρκή ισχύ για την κίνησή του. Στη λειτουργία L4, προσφέρεται αυξημένη κινητήρια δύναμη στην περίπτωση που το όχημα κολλήσει ή όταν η αμμώδης επιφάνεια δημιουργεί υψηλά επίπεδα αντίστασης.
- MUD MODE: Σε αυτή τη λειτουργία οι τροχοί σπινάρουν για να βοηθήσουν την κίνηση σε λασπωμένους δρόμους με πολύ χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης. Μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη παρέχεται στη λειτουργία L4 όταν η λάσπη είναι αρκετά βαθιά ώστε να καλύψει τα ελαστικά.
- DEEP SNOW MODE: Αυτή η λειτουργία μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά κίνηση προς τα εμπρός και προς τα πίσω για την αντιμετώπιση μεγάλων όγκων χιονιού. Όταν το χιόνι είναι αρκετά βαθύ ώστε να καλύπτει τα ελαστικά, το σύστημα σπινάρει τους τροχούς, όπως σε ένα εκχιονιστικό. Κατά την εκκίνηση παρέχεται μέτρια κινητήρια δύναμη για να αποφευχθεί το σπινάρισμα των τροχών. Σημείωση: αυτή η λειτουργία δεν προορίζεται για χρήση κατά την οδήγηση σε οδόστρωμα με πακτωμένο χιόνι.
- ROCK MODE: Αυτή η λειτουργία είναι κατάλληλη για οδήγηση σε σκληρές, βραχώδεις επιφάνειες, καταστέλλοντας την ολίσθηση των ελαστικών. Όταν μόνο δύο ελαστικά έχουν επαφή με το έδαφος, το σύστημα θα μεταφέρει την κινητήρια δύναμη στους άλλους δύο τροχούς, ενώ παράλληλα θα ελέγξει την ταχύτητα του οχήματος.
Η ψηφιακή οθόνη πολλαπλών πληροφοριών του Hilux προσφέρει διαφορετικά φόντα για κάθε λειτουργία. Στα Sand, Mud και Deep Snow στο H4, καθώς και σε όλες τις λειτουργίες L4, η ένδειξη VSC OFF ενεργοποιείται. Σε όλες τις λειτουργίες, η ένδειξη ολίσθησης των τροχών αναβοσβήνει όταν εφαρμόζεται ο έλεγχος πέδησης.
Το νέο Hilux Hybrid 48V έχει στιβαρή παρουσία στο δρόμο, με μήκος 5.325 mm, πλάτος 1.900 mm και ύψος 1.865 mm. Είναι ένα πρακτικό pick-up, με την διπλή καμπίνα να συνδυάζεται με έναν χώρο φόρτωσης μήκους 1.555 mm. Ταυτόχρονα μπορεί να παίξει το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, αλλά και του fun car εκτός δρόμου. Το Hilux Hybrid 48V υιοθετεί την αρχιτεκτονική body-on-frame και πλαίσιο τύπου σκάλας, τα οποία αποτελούν το κλειδί για τη δύναμη, την αντοχή και τα υψηλά επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας του. Τα ανθεκτικά ελατήρια με φύλλα σούστας της πίσω ανάρτησης και τα αμορτισέρ διπλού θαλάμου παρέχουν αυτοπεποίθηση off-road καθώς και οδηγική άνεση και χειρισμό τύπου SUV στο δρόμο. Η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, που φτάνει 310 mm, αλλά και οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής των 29 και 26 μοιρών, αντίστοιχα, του επιτρέπου να κινείται με άνεση οπουδήποτε.
Είναι αλήθεια πως οδηγώντας το, σε πραγματικά σκληρές συνθήκες και με επιθετικό τρόπο στα οροπέδια της Καππαδοκίας εντυπωσιαστήκαμε τόσο από την ευκολία που αντιμετώπιζε τις προκλήσεις όσο και από την ασφάλεια που αισθανόμασταν σε κάθε περίπτωση. Σπάνια χρειάστηκε η τετρακίνηση ενώ στο workshop off road που είχαν ετοιμάσει οι άνθρωποι της Toyota και εμπλέξαμε τον υποπολλαπλασιαμό σχέσεων (L4) οι ασκήσεις που εκτελέσαμε ξεπερνούσαν τη λογική του μέσου ανθρώπου και άγγιζαν τα όρια της υπερβολής. Εννοείται πως το Hilux και εκεί παρέμεινε απροβλημάτιστο.
Το Hilux Hybrid 48V είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία Toyota Safety Sense προκειμένου να παρέχει στους επιβάτες και τους άλλους χρήστες του δρόμου κορυφαία προστασία από τους πιο συνηθισμένους τύπους ατυχημάτων. Το βελτιωμένο σύστημα Pre-Collision System (PCS) μπορεί να ανιχνεύει καλύτερα τους πεζούς τη νύχτα, τους ποδηλάτες κατά τη διάρκεια της ημέρας και τα επερχόμενα οχήματα ή τους πεζούς στις διασταυρώσεις σε μία στροφή. Όταν εντοπίζονται τέτοιοι κίνδυνοι, το σύστημα εκδίδει ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις πριν εφαρμόσει δύναμη πέδησης, εάν χρειαστεί. Το Adaptive Cruise Control (ACC) με Road Sign Assist (RSA) επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει γρήγορα την ταχύτητα ανάλογα με τις αλλαγές στα όρια. Το ACC μπορεί επίσης να επιβραδύνει αυτόματα το όχημα, ώστε να στρίβει στον αυτοκινητόδρομο με την κατάλληλη ταχύτητα. Κατά τη νυχτερινή οδήγηση, η λειτουργία Automatic High Beam (AHB) καταργεί την ανάγκη εναλλαγής ανάμεσα στη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα ώστε να μην «τυφλώνονται» οι άλλοι οδηγοί. Ανιχνεύει τα οχήματα που πλησιάζουν και προσαρμόζει άμεσα και με ακρίβεια τα φώτα, ώστε να μεγιστοποιείται η χρήση της μεγάλης σκάλας.
Η ανώτερη έκδοση εξοπλισμού περιλαμβάνει το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect που υποστηρίζεται από οθόνη 8 ιντσών και ένα premium ηχοσύστημα JBL με 9 ηχεία. Το Toyota Smart Connect παρέχει στον οδηγό πρόσβαση σε πλοήγηση που βασίζεται στο cloud, εξασφαλίζοντας αποτελεσματικό σχεδιασμό ενός ταξιδιού με τη βοήθεια ενημερωμένων δελτίων κυκλοφορίας. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης φωνητικό βοηθό για την hands-free διαχείριση των κλήσεων κινητού τηλεφώνου και των λειτουργιών του ηχοσυστήματος. Παρέχεται ασύρματη ενσωμάτωση smartphone, τόσο μέσω Apple CarPlay όσο και μέσω Android Auto.
Ιδιαίτερα βολική είναι η εφαρμογή MyToyota για smartphone. Με αυτή ο οδηγός μπορεί να διαχειρίζεται ορισμένες λειτουργίες του οχήματος από απόσταση – κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών και χρήση του συστήματος κλιματισμού για τη θέρμανση ή ψύξη της καμπίνας πριν από ένα ταξίδι. Η εφαρμογή παρέχει επίσης δεδομένα του οχήματος και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον προγραμματισμό και τις υπενθυμίσεις σέρβις. To Hilux mhev 2.8lt/204PS diesel είναι διαθέσιμο για παραγγελία, με τιμή από 52.270 ευρώ.
Στην Καππαδοκία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και το Hilux GR Sport II αλλά και ν’ ανεβούμε σε αερόστατο. Γι’ αυτά μείνετε συντονισμένοι.
Διαβάστε επίσης:
Μοτοδυναμική: Ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις με Toyota Ελλάς – Ανοίγει κατάστημα στην Πάτρα

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Δεύτε λάβετε… Phos Βank: Το παρασκήνιο με την νέα ψηφιακή τράπεζα της Εκκλησίας – Τι λέει ο Γιάννης Στουρνάρας
Ο υποκριτής Κικίλιας, τα βαριά πορτοφόλια στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το Helikon και ο ΑΔΜΗΕ, το παρασκήνιο με την Phos Bank και την Εκκλησία, τι συμβαίνει με τον manager Μπρουμίδη, το νέο χάος στις Σπέτσες και ένα εφοπλιστικό quiz
