ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Bentley ανακοίνωσε τα χαμηλότερα ετήσια έσοδα από το 2020 (τη χρονιά της πανδημίας covid-19), καθώς αντιμετώπισε μια δύσκολη παγκόσμια αγορά το 2024.
Ωστόσο ανέφερε ότι προτίμησε μια τακτική “value over volume” (ποιότητα έναντι ποσότητας) με τα έσοδα ανά όχημα να αυξάνονται σε σχέση με το 2023.
Ειδικότερα, τα έσοδα της κορυφαίας βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πολυτελών οχημάτων μειώθηκαν κατά 10% στα 2,648 δισ. ευρώ, από 2,938 δισ. ευρώ το 2023.
Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Frank-Steffen Walliser δεν αποκάλυψε πόσα αυτοκίνητα πουλήθηκαν.
Επεσήμανε μόνο ότι τα έσοδα της Bentley ανά αυτοκίνητο έχουν φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς οι πελάτες υψηλών προδιαγραφών συνεχίζουν να επενδύουν σε εξατομικευμένα χαρακτηριστικά που αυξάνουν απότομα την τιμή και το περιθώριο κέρδους για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Η μάρκα που ανήκει στην γερμανική Volkswagen, ανέφερε λειτουργικά κέρδη για το 2024 ύψους 373 εκατομμυρίων ευρώ (407 εκατομμύρια δολάρια), μειωμένα κατά 37% από 589 εκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος.
Τροχοπέδη οι δασμοί των ΗΠΑ
Την ίδια στιγμή, έντονο προβληματισμό προκαλεί η απειλή των δασμών από τον Ντόναλντ Τραμπ στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και ιδιαίτερα στις πολυτελής μάρκες αυτοκινήτων, όπως η Bentley.
Ο διευθύνων σύμβουλος σημείωσε χαρακτηριστικά ότι η απειλή των δασμών, “πλανάται πάνω από την Bentley”.
Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι οι δασμοί έως και 25% στα αυτοκίνητα θα αναγκάσουν τους κατασκευαστές να μεταφέρουν την παραγωγή στην Αμερική.
Αξίζει να σημειωθεί πως δεν είναι καθόλου εύκολο να μεταφερθεί η παραγωγή στην Αμερική για εταιρείες πολυτέλειας όπως η Bentley, της οποίας η φήμη εξαρτάται εν μέρει από τη συνεχή παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Κρου του Τσεσάιρ.
Παράλληλα, ο Walliser σημείωσε ότι η αγορά οχημάτων πολυτελείας στην Κίνα, μια χώρα κλειδί για τις πωλήσεις της Bentley, παραμένει “αρκετά προκλητική”.
Το επιπλέον κόστος στον πελάτη
Ο Walliser δήλωσε ότι εξετάζονται διάφορα σενάρια, αλλά το πιθανότερο είναι το έξτρα κόστος που θα προκύψει να μετακυλήσει στους αγοραστές.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο οικονομικός διευθυντής Jan-Henrik Lafrentz, είπε ότι εάν ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ προχωρήσει με δασμούς 25% στα αυτοκίνητα, η Bentley θα το προσθέσει απλώς στους λογαριασμούς των πελατών.
“Αξιολογούμε διαφορετικά σενάρια για το πώς να το χειριστούμε, αλλά τελικά το έξτρα κόστος θα το επωμισθεί ο πελάτης”, τόνισε ο οικονομικός διευθυντής Jan-Henrik Lafrentz.
Επιπλέον, ανέφερε ότι μέχρι στιγμής, η πρόσφατη αναταραχή στο χρηματιστήριο και οι φόβοι των επενδυτών για πιθανή ύφεση στις ΗΠΑ δεν έχουν καμία επίδραση στις πωλήσεις.
Σημειώνεται επίσης ότι, σύμφωνα με το Reuters, η Bentley θα λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2026, ενώ αναμένεται να κυκλοφορεί ένα νέο ηλεκτρικό ή υβριδικό μοντέλο κάθε χρόνο για την επόμενη δεκαετία, έως ότου η εταιρεία υιοθετήσει πλήρως την ηλεκτρική τεχνολογία το 2035.
Διαβάστε επίσης:
Τσίπσε (BMW): Πλήγμα €1 δισ. το 2025 από το «παιχνίδι» ΗΠΑ-Ευρώπης-Κίνας
Η Cathie Wood «ξεφορτώνεται» Meta: Τέλος εποχής για τις «Magnificent Seven»;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δόμνα Μιχαηλίδου: Επίσκεψη στον ΟΠΕΚΑ – Τι συζητήθηκε
- Τζερόμ Πάουελ (FED): Μεγάλο μέρος των προβλέψεών μας για υψηλότερο πληθωρισμό φέτος οφείλεται στους δασμούς
- ALCO: Ο Νίκος Δένδιας, ο πιο επιτυχημένος Υπουργός – Ποιοι ακολουθούν
- Χατζηδάκης: Συμμαχία με την αυτοδιοίκηση για την προστασία του περιβάλλοντος
