Η Eurobank Equities και οι αναλυτές της Σταμάτιος Δραζιώτης και Μάριος Μπουραζάνης, αν και επισημαίνουν την υψηλότερη απόδοση πέρυσι αλλά και το επιταχυνόμενο σχέδιο επέκτασης για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), εντούτοις δεν βλέπουν σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανόδου στη μετοχή.

Η σύσταση παραμένει διακράτηση (Hold), με νέα τιμή στόχο τα 9,7 ευρώ (από 9 ευρώ πριν) και περιθώριο ανόδου 7,2%. Μαζί με το προσδοκώμενο μέρισμα, ωστόσο, η προσδοκώμενη απόδοση ξεπερνά το 14%.

1

«Οι μετοχές έχουν αναζωογονηθεί από τον Οκτώβριο, υποστηριζόμενες από τις υψηλές αποδόσεις σε μετρητά (€0,78 μέρισμα, απόδοση 8,6% στην τιμή spot) και τα καλύτερα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα του 2024, με περαιτέρω δυναμική να απελευθερώνεται από την ανακοίνωση του επιταχυνόμενου σχεδίου capex. Μετά την αύξηση κατά 10% στα μεσοπρόθεσμα EBITDA, έχουμε αυξήσει την τιμή στόχο μας στα €9,7. Διατηρούμε την αξιολόγησή μας σε Hold, καθώς πιστεύουμε ότι η τρέχουσα αποτίμηση, σε περίπου 9,6 φορές τον δείκτη EV/EBITDA για το 2026 αντανακλά ήδη τα πλεονεκτήματα της ευνοϊκής ρύθμισης, της υψηλής απόδοσης και του προνομιακού περιουσιακού στοιχείου, με τη μετοχή να διαπραγματεύεται αντίστοιχα με τις μετοχές της ΕΕ», εξηγούν οι Δραζιώτης και Μπουραζάνης.

«Η βασική εξέλιξη για τον ΔΑΑ ήταν η ανακοίνωση για την επιτάχυνση του σχεδίου επέκτασης (συγχώνευση των φάσεων κεφαλαιουχικών δαπανών 33-40MAP με επιταχυνόμενο χρονοδιάγραμμα στόχου pax) που χρηματοδοτείται εν μέρει από ένα απλό μέρισμα (240 εκατ. ευρώ σε 4 χρόνια).

Το τελευταίο θα έχει 3 βασικές συνέπειες:

1) θα αυξήσει τη ρυθμιστική βάση ιδίων κεφαλαίων κατά πάνω από 40%, μεταφράζεται έτσι σε αύξηση κατά περίπου 17% στα “κανονικοποιημένα” καθαρά κέρδη του ομίλου (μετά την πλήρη εφαρμογή) ως αποτέλεσμα των υψηλότερων αποδόσεων του αεροπορικού τμήματος (15% ρυθμιστική απόδοση ιδίων κεφαλαίων).

2) περιθώριο για υψηλότερη κερδοφορία για το μη αεροπορικό τμήμα, που απορρέει από την προγενέστερη ανάπτυξη του εμπορικού χώρου και την προγενέστερη παράδοση των ενδιάμεσων αυξήσεων δυναμικότητας και

3) εμπορικές και κοστολογικές συνέργειες από το συνδυασμό των δύο φάσεων», εξηγούν οι αναλυτές της Eurobank Equities.

«Έχουμε αυξήσει το 2026 τις εκτιμήσεις μας κατά περίπου 30-40 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της ενσωμάτωσης της αυξημένης κεφαλαιακής βάσης (που σχετίζεται με το απλό μέρισμα) στα ρυθμιστικά ίδια κεφάλαια. Κοιτάζοντας πιο μακροπρόθεσμα, αυτό αυξάνεται περαιτέρω από υψηλότερα εμπορικά έσοδα μεσοπρόθεσμα, ως αποτέλεσμα της προγενέστερης παράδοσης και του αυξημένου μεγέθους των εμπορικών χώρων χάρη στο επιταχυνόμενο επενδυτικό πρόγραμμα.

Για το 2025, κάνουμε πού μικρές αλλαγές με ανώτατο όριο τις ρυθμιζόμενες αποδόσεις στο 15%. Με την εταιρεία να έχει καταναλώσει μεγαλύτερο μέρος των υποανάκτησης των αποδόσεων του προηγούμενου έτους κατά τη διάρκεια του 2024, απομένουν λιγότερα για κατανάλωση το 2025, και, ως αποτέλεσμα, οι εκτιμήσεις μας για τα καθαρά κέρδη του 2025 προσαρμόζονται προς τα κάτω κατά 2% σε σχέση με τους προηγούμενους αριθμούς μας. Η νέα μας πρόβλεψη για τα καθαρά κέρδη 2025-26 είναι σε γενικές γραμμές σύμφωνη με την καθοδήγηση της διοίκησης για 200 εκατ. ευρώ περίπου», εξηγεί το δίδυμο της χρηματιστηριακής.

«Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν υποτονικές, καθώς τα κέρδη από την αεροπορική δραστηριότητα “ομαλοποιούνται”. Όπως είχαμε υποστηρίξει στην αρχική μας έκθεση, οι ασυνήθιστα υψηλές αποδόσεις κατά την περίοδο 2022-25 σημαίνουν ότι οι προοπτικές κερδών έως το 2027 είναι αρνητικές (σε αντίθεση με την περίπτωση των περισσότερων διεθνών αεροδρομίων). Εκτιμούμε ότι το adj. EBITDA θα κατασταλάξει στα 400-410 εκατ. ευρώ το 2025-26, κάτω από το 2024 (425 εκατ. ευρώ), και θα αυξηθεί σε πάνω 430 εκατ. ευρώ από το 2027, καθώς τα μη αεροπορικά κέρδη θα αυξηθούν (μετά την ολοκλήρωση του πολυώροφου πάρκινγκ του ΔΑΑ το β’ τρίμηνο του 2027) και με τη βελτίωση του μίγματος.

Μετά την ομαλοποίηση της κερδοφορίας το 2025 και την εξάντληση του υπολοίπου μεταφοράς, οι αεροπορικές δραστηριότητες είναι έτοιμες να αναπτυχθούν με ρυθμό 4% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας. Οι μη αεροπορικές δραστηριότητες θα αυξηθούν κατά 5,5% μεταξύ 2028 και 2035», καταλήγουν οι Δραζιώτης και Μπουραζάνης.

Διαβάστε επίσης:

Απαγόρευση συγκεντρώσεων και μπλόκο στα social media έβαλε ο Ερντογάν  – Προφυλακίστηκε ο Ιμάμογλου

Piraeus Securities για ΑΒΑΞ: Γιατί η μετοχή έχει ακόμα περιθώριο ανόδου 50% παρά το φετινό ράλι

Ουκρανία: «Όχι» Πούτιν σε Τραμπ για εκεχειρία – «Πύρρειος νίκη» για Ζελένσκι