Η Piraeus Securities και ο αναλυτής της Βασίλης Ρουμαντζής ξεκινούν την κάλυψη της μετοχής της ΑΒΑΞ με τιμή-στόχο τα €3,30, προσφέροντας 50% περιθώριο ανόδου και η σύσταση είναι υπεραπόδοση έναντι της αγοράς (outperform).

«Πιστεύουμε ότι η ΑΒΑΞ είναι σε καλή θέση για να επωφεληθεί από τις ευνοϊκές προοπτικές της αγοράς παραχωρήσεων κατασκευών και υποδομών στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα αξιοποιεί επιλεκτικά ευκαιρίες στο εξωτερικό. Η ΑΒΑΞ είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστικούς ομίλους στην Ελλάδα που ειδικεύεται σε σύνθετα έργα υποδομής, με το ανεκτέλεστο υπόλοιπο εργασιών της να υπερβαίνει σήμερα τα €3 δισ. Επιπλέον, η εταιρεία έχει εξελιχθεί σε σημαντικό παίκτη υποδομών στην αγορά παραχωρήσεων, κατέχοντας συμμετοχές σε βασικούς αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα, καθώς και σε άλλους ελκυστικούς τομείς, όπως μαρίνες και διαχείριση απορριμμάτων. Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία προχώρησε σε αποεπένδυση των ενεργειακών δραστηριοτήτων της για να επικεντρωθεί στους τομείς των κατασκευών και των παραχωρήσεων, επιτυγχάνοντας παράλληλα σημαντική απομόχλευση», επισημαίνει η Piraeus Securities.

1

Θετικές προοπτικές για τον τομέα των κατασκευών

«Με ένα ισχυρό ανεκτέλεστο υπόλοιπο ύψους άνω των 3 δισ. ευρώ που αποτελείται από έργα μεγάλης κλίμακας, εκτιμούμε σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας από το 2024 και έπειτα, με γνώμονα την αύξηση του κύκλου εργασιών και τη διεύρυνση του περιθωρίου κέρδους. Επιπλέον, ένας μεγάλος αγωγός νέων έργων υποδομής (εκτιμούμε ότι η απευθυνόμενη αγορά για την ΑΒΑξ στην Ελλάδα την περίοδο 2025-2027 προσεγγίζει τα €10 δισ.), μαζί με ευκαιρίες στο εξωτερικό, κυρίως λόγω του αναζωπυρωμένου ενδιαφέροντος για μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο, θα συμβάλλουν στη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου ανεκτέλεστου για έναν εκτεταμένο κατασκευαστικό κύκλο. Εκτιμούμε ότι οι σωρευτικές πληρωμές από παραχωρήσεις υψηλής ποιότητας προς τη μητρική θα ανέλθουν σε 0,2 δισ. ευρώ περίπου μόνο το 2025-2030. Συνολικά, οι παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων (εκτός Αττικής Οδού) θα πρέπει να αποφέρουν €0,75 δισ. περίπου σε μερίσματα και αποδόσεις κεφαλαίου από το 2025 έως το τέλος της περιόδου παραχώρησης, με επιπλέον €0,3 δισ. να προέρχονται από τις άλλες παραχωρήσεις της εταιρείας», προβλέπει ο Ρουμαντζής.

«Οι υγιείς ταμειακές ροές (FCF) οδηγούν σε περαιτέρω απομόχλευση και βελτιωμένη μερισματική πολιτική. Οι βασικές μας προβλέψεις για τη βελτίωση της δημιουργίας ταμειακών ροών στην κατασκευαστική δραστηριότητα μετά το 2024, μαζί με τις σταθερές ταμειακές διανομές από τις παραχωρήσεις, θα πρέπει να οδηγήσουν σε σημαντική δημιουργία ταμειακών ροών ύψους σχεδόν 0,5 δισ. ευρώ την περίοδο 2025-2030. Επιπλέον, η αναδιάρθρωση του χρέους το 2024, αξιοποιώντας την προβλεπόμενη ροή μερισμάτων από τις παραχωρήσεις, έχει βελτιώσει σημαντικά το προφίλ ωρίμανσης του χρέους της εταιρείας, επιτρέποντας μια υγιή μερισματική πολιτική (περίπου 5% μέση απόδοση στα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς). Η προβλεπόμενη συσσώρευση μετρητών θα επιτρέψει στην εταιρεία να αναζητήσει νέες επενδυτικές ευκαιρίες, κυρίως στον αναπτυσσόμενο τομέα των παραχωρήσεων. Αποτιμούμε τον κατασκευαστικό τομέα σε αξία επιχείρησης περίπου 0,4 δισ. ευρώ και τον τομέα παραχωρήσεων σε περίπου 0,37 δισ. ευρώ με βάση την καθαρά παρούσα αξία των προβλεπόμενων μερισμάτων από τις υφιστάμενες παραχωρήσεις. Οι βασικοί κίνδυνοι για την αποτίμησή μας προέρχονται από πιθανές καθυστερήσεις ή χαμηλότερα περιθώρια κέρδους στον κατασκευαστικό τομέα. Από την άλλη πλευρά, πιστεύουμε ότι η εταιρεία μπορεί να αυξήσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων από ένα μεγάλο pipeline νέων διαγωνισμών», καταλήγει ο Ρουμαντζής.

Διαβάστε επίσης:

Απαγόρευση συγκεντρώσεων και μπλόκο στα social media έβαλε ο Ερντογάν  – Προφυλακίστηκε ο Ιμάμογλου

BMW: Ξεκλειδώστε με το κινητό σας

tbi bank: Ανάπτυξη ρεκόρ ξανά το 2024 με κέρδη 50 εκατ. ευρώ – Αύξηση 18%