Στον νέο οργανισμό «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε.», που θα πάρει στα χέρια του το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μέχρι το τέλος του 2025, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης μετά το πέρας της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών το πρωί της Τρίτης παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, δηλώνοντας την πρόθεση να προσελκυστούν άνθρωποι από την διεθνή αγορά για τη στελέχωσή του.

Συγκεκριμένα όπως δήλωσε, στόχος είναι μια νέα εταιρική δομή που να μπορεί να προσελκύσει σοβαρά στελέχη ώστε να μπορέσει να μετασχηματιστεί ο σιδηρόδρομος, υπενθυμίζοντας πως μέτοχος είναι το δημόσιο και όχι μια ιδιωτική εταιρεία, επισημαίνοντας παράλληλα πως «θα πρέπει να συγκρουστούμε με το βαθύ κράτος όπως δήλωσε και ο Πρωθυπουργός και να πάμε σε μια εταιρική δομή που να μπορεί να τρέξει τα έργα».

1

Όπως εξήγησε η εταιρεία έχει ήδη νομοθετηθεί και θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2025 όπως προβλέπεται και ακόμη νωρίτερα.

«Ο σχεδιασμός προβλέπει μια σύγχρονη εταιρική δομή η οποία θα μπορεί να τρέξει γρήγορα τα πράγματα» είπε χαρακτηριστικά εξηγώντας πως το βασικό που συμβαίνει στον ΟΣΕ όλα τα προηγούμενα χρόνια είναι ότι υπάρχει ένα προσωπικό το οποίο είναι εκεί 25-30 χρόνια και τα πράγματα αυτά δεν προχωρούν. Αυτά είναι οι διαδικασίες του δημοσίου, προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, 4412 στις δημόσιες συμβάσεις τα πράγματα αντικειμενικά δεν μπορούν να προχωρήσουν.

Αναφορικά με τη στελέχωση του νέου οργανισμού όπως επισήμανε έχει ξεκινήσει ήδη η κατάρτιση λίστας με Έλληνες του εξωτερικού, στελέχη τα οποία βρίσκονται σε επιχειρήσεις σιδηροδρομικές ή κρατικές δομές σιδηροδρομικές σε Ευρώπη, Ασία και όπου αλλού υπάρχει σιδηρόδρομος.

Υπενθυμίζεται πως όπως είχε ανακοινωθεί ο νέος οργανισμός θα αναλαμβάνει και έργα αναβάθμισης στους σταθμούς αναφορικά με το σιδηροδρομικό τους σκέλος, δηλαδή αποβάθρες, γραμμές, συστήματα, συνδέσεις με στόχο στόχος είναι η αντιμετώπιση των χρόνιων παθογενειών του σιδηροδρομικού τομέα στην Ελλάδα.

Όπως ενημέρωσε θα ακολουθούσε την ίδια μέρα και μια πρώτη συνάντηση με την Hellenic Train ώστε να μπουν στο τραπέζι όλα τα θέματα, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «φυσικά θα πρέπει να πάμε σε διαπραγμάτευση μεταξύ των οποίων είναι και η ταχύτητα παράδοσης του νέου τροχαίου υλικού, όπου μιλάμε για σύγχρονα τρένα τα οποία ανταποκρίνονται σε ένα ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο».

Αναφερόμενος στον βασικός πάροχο σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων στην Ελλάδα που είναι η Hellenic Train, επισήμανε πως είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε πως στα ευρωπαϊκά rankings η μητρική εταιρεία η Trenitalia είναι πρώτη, ενώ η Hellenic Train είναι προτελευταία, καλώντας τη μητρική εταιρεία να στηρίξει απολύτως το εγχείρημα που γίνεται στην Ελλάδα.

Στη συνέχεια θέλησε να καταστήσει σαφές πως ο ελληνικός σιδηρόδρομος είναι ανοιχτός και σε άλλους παίχτες δεν υπάρχει αποκλειστικότητα χρήσης.

Βασικός στόχος για τον σιδηρόδρομο είναι η ασφάλεια, αλλά επίσης σημαντικό είναι να είναι και οικονομικά βιώσιμος. «Ένας σιδηρόδρομος ο οποίος θα έχει οικονομική δραστηριότητα σε επιβατική και εμπορευματική χρήση» δήλωσε χαρακτηριστικά δεσμευόμενος πως για τα θέματα σιδηροδρόμου θα παρέχεται τακτική αναφορά για την πρόοδο του έργου και το ειδικότερο πλάνο για κάθε επίπεδο.

Έρχεται πλάνο για τις μεταφορές και νέος ΚΟΚ για τον σιδηρόδρομο

Όπως προανήγγειλε ο Πρωθυπουργός στις αρχές Απριλίου θα γίνει συνολική παρουσίαση των νέων παρεμβάσεων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αυτό θα αφορά και σε νέα λεωφορεία καθώς και προσλήψεις νέων οδηγών.

Ειδικότερα στις αρχές Απριλίου θα δοθεί το πλάνο για ΗΣΑΠ, ΜΕΤΡΟ και λεωφορεία, νέες επενδύσεις, τους νέους συρμούς, ενώ προβλέπονται και νέοι οδηγοί με στόχο μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων και αξιοπιστίας.

Αναφορικά με τα λεωφορεία επισήμανε πως το action plan ακολουθείται. Αυτό σημαίνει πως έχει όμως κάποιους γενικούς στόχους που στη συνέχεια εξειδικεύονται. Όπως είπε ο υπουργείο είναι σε επαφή με την ευρωπαϊκή επιτροπή ώστε μέσα στην εβδομάδα να προχωρήσει σε ανακοινώσεις.

Συμπληρωματικά ο κ. Κυρανάκης ενημέρωσε πως μια μέρα πριν φύγει από το υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης βγήκε ο διαγωνισμός για τις 1000 κάμερες που αφορούσαν την οδική κυκλοφορία και οδική ασφάλεια καθώς και το ενιαίο κέντρο το οποίο θα εντοπίζει παραβάτες.

Για τον νέο ΚΟΚ ανέφερε πως έχει ολοκληρωθεί η εκτενής διαβούλευση ώστε να έχει και η νέα σύνδεση του υπουργείου τον χρόνο να το εξετάσει. Ανακοινώνοντας παράλληλα ότι προβλέπεται ανανέωση και του αντίστοιχου ΚΟΚ που λειτουργεί και στον σιδηρόδρομο, γενικός κανονικός που είναι σε λειτουργία πολλές δεκαετίες και σε αρκετά σημεία του είναι απαρχαιωμένος, για αυτό και πρόκειται να εκσυγχρονιστεί και να έρθει σε ψήφιση.

Διαβάστε επίσης:

Κυρανάκης: Νέες προκλήσεις με φόντο τις σιδηροδρομικές μεταφορές

Κυρανάκης: Απροειδοποίητη επίσκεψη στον Σταθμό Λαρίσης – Συνομίλησε με τους σταθμάρχες

Χρίστος Δήμας στο Υπουργείο Υποδομών: «Στοχοπροσήλωση, αποτελεσματικότητα και σεμνότητα»