Αυξημένα μεγέθη ανακοίνωσε η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas για τη διετία 2023-2024, σημειώνοντας περαιτέρω ανάπτυξη σε ένα περιβάλλον υψηλών τιμών πρώτων υλών, ενέργειας και άλλων αυξήσεων στα κόστη της εταιρίας.

Παράλληλα διατήρησε την ανταγωνιστικότητα της, εντατικοποιώντας την καινοτομία, τις προωθήσεις και την πολιτική συγκράτησης των τιμών, με απτά αποτελέσματα μειωμένων τιμών στα ράφια σε σημαντικές κατηγορίες βασικών προϊόντων της, το 2024.

1

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση, σημείωσε ικανοποιητική πορεία το 2023.

Η εταιρεία αναφέρει ότι: 

Με βάση την στρατηγική καινοτομίας και την υποστήριξη των προϊόντων της, διατήρησε την αναπτυξιακή της πορεία και το αποτύπωμα της στην αγορά, ενώ παράλληλα λόγω της οικονομικής συγκυρίας ενίσχυσε τις προωθητικές/εκπτωτικές ενέργειες σε ένα ευρύ αριθμό βασικών προϊόντων για το καλάθι του νοικοκυριού.

Όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα €379,5 εκατ., αυξημένος κατά 10,7% σε σχέση με το 2022, τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στο ποσό των €16,2 εκατ. ενώ τα αποτελέσματα μετά από τους φόρους ανήλθαν στο ποσό των €13,0 εκατ.

Κατά το 2024, η πορεία της εταιρείας κρίνεται επίσης ικανοποιητική όσον αφορά τις πωλήσεις και τα μερίδια της στην αγορά. Σ’ αυτό συνέβαλε η στήριξη των μάρκων μας μέσω ενισχυμένης επένδυσης στην διαφήμιση και η πολιτική συγκράτησης και μείωσης των τιμών στα ράφια των καταστημάτων (άμεσα ή έμμεσα μέσω προωθήσεων).

Με βάση στοιχεία Nielsen, το 2024, τα καθαριστικά προϊόντα μας, τα απορρυπαντικά, τα παγωτά και τα τρόφιμα παρουσίασαν μείωση των μέσων τιμών στα ράφια, κατά -2.9%, -9.0%, -3.5% και -5.5% αντίστοιχα.

Η αναπτυξιακή στρατηγική One Unilever

Όπως σημειώνει η εταιρεία, η προσαρμογή της εταιρείας στο νέο μοντέλο λειτουργίας One Unilever τέθηκε σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2025 και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του έτους.

Στο πλαίσιο της νέας οργάνωσης One Unilever, η ελληνική εταιρεία αναβαθμίζεται και αναλαμβάνει για πρώτη φορά διευρυμένο περιφερειακό ρόλο, ο οποίος, με κέντρο διοίκησης την Ελλάδα, καλύπτει την Κύπρο, τα Βαλκάνια και τις Βαλτικές χώρες.

Αυτή η εξέλιξη αποτελεί μια ισχυρή αναγνώριση της επιτυχημένης πορείας της εταιρείας στην ελληνική αγορά όλα αυτά τα χρόνια.

Η νέα στρατηγική στηρίζεται σε μια διαφορετική οργάνωση που στόχο έχει η εταιρεία να γίνει πιο ευέλικτη, ανταγωνιστική και να έλθει πιο κοντά στον καταναλωτή και τις ολοένα εξελισσόμενες προτιμήσεις και ανάγκες του.

Η νέα οργανωτική δομή έχει οριστικοποιηθεί και είναι στη φάση της υλοποίησης.

Primary listing στο Άμστερνταμ για τη νέα επιχείρηση παγωτού

Τέλος, η δραστηριότητα του Παγωτού θα διαχωριστεί παγκοσμίως με απόσχιση και εισαγωγή της νέας εταιρείας στα χρηματιστήρια του Άμστερνταμ, του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης, δηλαδή στα ίδια τρία χρηματιστήρια στα οποία διαπραγματεύονται σήμερα οι μετοχές της Unilever PLC.

Η επικεφαλής εταιρεία του Παγωτού θα συσταθεί στην Ολλανδία και θα έχει την έδρα της στο Άμστερνταμ, όπως είχε δημοσιοποιηθεί τον Φεβρουάριο.

Η απόφαση αυτή ελήφθη μετά από ενδελεχή εξέταση από το Διοικητικό Συμβούλιο των επιλογών διαχωρισμού, με σκοπό τη μεγιστοποίηση των αποδόσεων για τους μετόχους, τη δημιουργία προϋποθέσεων επιτυχίας για την εταιρεία του Παγωτού και τη διασφάλιση της ολοκλήρωσης του μετασχηματισμού μέχρι το τέλος του 2025.

Διευκρινίζεται ότι, όπως έχει ήδη αναφερθεί, η καθυστέρηση στη δημοσίευση των αποτελεσμάτων οφείλετο σε διαδικαστικούς λογούς, οι οποίοι έχουν πλέον αρθεί και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα των επόμενων οικονομικών χρήσεων, θα δημοσιευθούν εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών.

Διαβάστε επίσης: 

Aktor: Σε κυκλοφορία τα οδικά έργα αποκατάστασης στην περιοχή του Ισθμού Κορίνθου

BYD: Επανάσταση στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων – Αυτονομία 400 χλμ με 5 λεπτά φόρτισης

Alphabet (Google): Ξανά στο τραπέζι το deal με την Wiz – Αυξήθηκε στα $33 δισ. η προσφορά εξαγοράς