ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H AXIA και οι αναλυτές Κωνσταντίνος Ζούζουλας και Χριστιάνα Τσουκαλά εκτιμούν ότι η Aegean Airlines δημοσίευσε ισχυρά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο πέρυσι, τα οποία διαμορφώθηκαν στο υψηλότερο σημείο των προσδοκιών της αγοράς. Η τιμή στόχος για τη μετοχή και η σύσταση είναι υπό αναθεώρηση.
Η αεροπορική εταιρεία εμφάνισε έσοδα ύψους 397,4 εκατ. ευρώ το τέταρτο τρίμηνο (+10% σε ετήσια βάση), EBITDA 75,4 εκατ. ευρώ (+129% σε ετήσια βάση) και καθαρές ζημίες 2,1 εκατ. ευρώ έναντι καθαρών ζημιών 1,6 εκατ. ευρώ το τέταρτο τρίμηνο του 2023.
Το τέταρτο τρίμηνο, το EBIT έφτασε σε νέο ιστορικό υψηλό στα 27,6 εκατ. ευρώ έναντι αρνητικού EBIT 6,9 εκατ. ευρώ το τέταρτο τρίμηνο του 2023, αλλά η πλήρης επίδραση της βελτιωμένης λειτουργικής κερδοφορίας δεν ήταν εμφανής στα καθαρά κέρδη λόγω των ζημιών αποτίμησης από τις υποχρεώσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης μελλοντικών ετών λόγω της υποτίμησης του ευρώ έναντι του δολαρίου.
Ο συντελεστής πληρότητας (RPK/ASK) αυξήθηκε σε 83,1% από 82,7% το τέταρτο τρίμηνο του 2023.
Ο καθαρός δανεισμός (συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων) στο τέλος Δεκεμβρίου 2024 ανήλθε σε 662,2 εκατ. ευρώ έναντι 485,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023, λόγω των αυξημένων υποχρεώσεων από μισθώσεις.
Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους 0,80 ευρώ ανά μετοχή για το 2024.
Συνολικά, το 2024, η επιβατική κίνηση έφτασε σε νέο υψηλό επίπεδο, ξεπερνώντας τα 16,3 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 6% σε ετήσια βάση.
Η εταιρεία σημείωσε ότι στο δεύτερο εξάμηνο πέρυσι, 8-10 αεροσκάφη A320/321neo καθηλώθηκαν στο έδαφος λόγω υποχρεωτικής επιθεώρησης των κινητήρων που οδήγησε επίσης σε αύξηση του κόστους μίσθωσης, ενώ η αποζημίωση που έλαβε από τους κατασκευαστές είναι σημαντική, αλλά δεν επαρκεί για να αντισταθμίσει όλες τις επιπτώσεις από τις καθηλώσεις.
«Συνολικά, είναι ένα ικανοποιητικό σύνολο αποτελεσμάτων του τετάρτου τριμήνου του έτους, σε λειτουργικό επίπεδο, καθώς παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό και το κόστος, η Aegean επωφελήθηκε από την επιβατική κίνηση και τη στοχευμένη στρατηγική της που επέτρεψε την αύξηση των εσόδων.
Παρόλα αυτά, όπως αναμενόταν, οι υψηλότερες αποσβέσεις και τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα πίεσαν την κερδοφορία. Για το 2025, η διοίκηση σημείωσε ότι η αεροπορική εταιρεία θα προσφέρει περίπου 21,5 εκατομμύρια θέσεις, 1,8 εκατομμύρια θέσεις περισσότερες από το 2024.
Ειδικότερα, 13 εκατομμύρια θέσεις θα διατεθούν στο διεθνές δίκτυο, 1,4 εκατομμύρια περισσότερες από το 2024, ενώ 8,5 εκατομμύρια θέσεις θα είναι διαθέσιμες στο εγχώριο δίκτυο, 6% περισσότερες σε σχέση με το 2024.
Επιπλέον, η διοίκηση σημείωσε ότι οι προκλήσεις από τους περιορισμούς στη Μέση Ανατολή και οι επιπτώσεις από τις επιθεωρήσεις των κινητήρων GTF θα συνεχίσουν να επηρεάζουν σημαντικά το κόστος της εταιρείας για κάποιο χρονικό διάστημα, αλλά παραμένει αισιόδοξη λόγω της ανταγωνιστικότητας και της σταθερής θέσης της εταιρείας στην αγορά, η οποία αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω από την ανανέωση του στόλου και την αναβάθμιση των υπηρεσιών, ενώ επισημαίνει την παραγγελία 8 επιπλέον αεροσκαφών A321neo και την προστιθέμενη αξία από τη νέα εγκατάσταση MRO», καταλήγουν οι αναλυτές της ΑΧΙΑ.
Διαβάστε επίσης:
Γιατί ο Γιώργος Στάσσης επιταχύνει την επέκταση στα Βαλκάνια και πώς θα αυξάνει τα κέρδη για τη ΔΕΗ
Αναγκαστικά μέτρα είσπραξης σε οφειλέτες από το ΚΕΑΟ – 255.000 ειδοποιητήρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μητσοτάκης: Χαιρετίζει τη «γενναία» πράξη του Τριαντόπουλου – Ερχονται αλλαγές στις διατάξεις περί ευθύνης υπουργών
- Ίδρυμα Παύλος Γιαννακόπουλος: Πλήρης ανακαίνιση του φαρμακείου στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο
- ΣΥΡΙΖΑ για αίτημα Τριαντόπουλου: «Όχι νέα συγκάλυψη στο έγκλημα των Τεμπών»
- ΗΠΑ: Ανώτατος δικαστής επέπληξε τον Τραμπ για την καθαίρεση «διεφθαρμένου» δικαστή που είχε γράψει στα social
