Ο ιταλικός οίκος μόδας Dolce & Gabbana, που είναι γνωστός για τα τολμηρά, μεσογειακής έμπνευσης σχέδιά του, ισχυρίζεται ότι η επιχείρηση ομορφιάς του αποτελεί το κλειδί για να διατηρήσει μελλοντικά την ανεξαρτησία του στην ταχέως μεταβαλλόμενη βιομηχανία ειδών πολυτελείας.

Τα έσοδα από τα προϊόντα ομορφιάς αναμένεται να αυξηθούν περισσότερο από 20% κατά τους 12 μήνες μέχρι το τέλος Μαρτίου 2025, στα 610 εκατομμύρια ευρώ (665 εκατομμύρια δολάρια), δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Alfonso Dolce σε συνέντευξή του. Αυτό θα ανεβάσει τα συνολικά ετήσια έσοδα σε περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ.

1

Η εταιρεία στοχεύει επίσης σε πωλήσεις ύψους 1 δισ. ευρώ στον τομέα της ομορφιάς μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2027, μετά τη στροφή από την χορήγηση δικαιωμάτων στην άμεση διαχείριση της παραγωγής και διανομής αρωμάτων, μακιγιάζ και περιποίησης δέρματος.

Οι ανταγωνιστές

Η στροφή της Dolce & Gabbana στην ομορφιά έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή για τον κλάδο της μόδας, όπου η παγκόσμια ύφεση έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με το αυτόνομο μέλλον ορισμένων ανταγωνιστών της.

Η εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ Prada, πλησιάζει σε συμφωνία για την αγορά της Gianni Versace , ενώ το είδωλο της μόδας Τζόρτζιο Αρμάνι συγκλόνισε τον κλάδο πέρυσι όταν δήλωσε ότι δεν αποκλείει πλέον μια συγχώνευση ή εισαγωγή στο χρηματιστήριο μόλις αποχωρήσει από τη σκηνή.

Η αντίδραση της Dolce & Gabbana ήταν να διαφυλάξει την ανεξαρτησία της διευρύνοντας τις πηγές εσόδων της. Αποφασίζοντας παράλληλα να διαχειρίζεται απευθείας την επιχείρηση ομορφιάς, ενώ δοκιμάζει τις δυνάμεις της σε άλλους κλάδους, όπως τα ακίνητα και τα ξενοδοχεία.

«Αναρωτηθήκαμε, τι άλλο έχουμε να πούμε στη βιομηχανία της μόδας μετά από 40 χρόνια στην κορυφή;», δήλωσε ο Dolce, 60 ετών, ο οποίος κατέχει την κορυφαία θέση στην εταιρεία που ίδρυσαν ο αδελφός του Domenico και ο Stefano Gabbana, το 1985.

Τα οικονομικά στοιχεία

Η Dolce & Gabbana Holding, η οποία περιλαμβάνει τις προσφορές του ομίλου σε είδη ένδυσης, αξεσουάρ επίπλωσης και ομορφιάς, ανακοίνωσε έσοδα ύψους περίπου 1,9 δισ. ευρώ για το 12μηνο έως τον Μάρτιο του 2024, αυξημένα κατά 19% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, λόγω της σχεδόν πενταπλάσιας αύξησης στον τομέα της ομορφιάς.

Αλλά τα κέρδη προ φόρων και τόκων της εταιρείας εξακολουθούν να είναι μόνο ένα κλάσμα σε σχέση με τα μεγέθη των Ιταλών ανταγωνιστών της. Η Dolce & Gabbana κατέγραψε 4 εκατ. ευρώ Ebit στο τέλος της προηγούμενης χρήσης, έναντι 1,28 δισ. ευρώ της Prada, με πωλήσεις 5,4 δισ. ευρώ.

Εκτιμήσεις για το άλλο μεγάλο στοίχημα διαφοροποίησης της εταιρείας, στα ακίνητα και τα ξενοδοχεία, δεν υπάρχουν προς το παρόν.

«Η επιτυχία στην ομορφιά είναι μια καλή απόδειξη της δύναμης της μάρκας», δήλωσε ο Luca Solca, αναλυτής της Bernstein. «Δεν νομίζω ότι τα ξενοδοχεία θα παίξουν μεγάλο ρόλο γι’ αυτούς».

Η εταιρεία αναζητά πρόσθετη χρηματοδότηση, μεταξύ άλλων για τις επιχειρήσεις ακινήτων της, οι οποίες καλύπτουν κατοικίες στη Μαρμπέλα της Ισπανίας, στο Μαϊάμι και στο Ντουμπάι, καθώς και ξενοδοχεία στις Μαλδίβες και στη Σαουδική Αραβία.

Αυτή είναι άλλη μια αλλαγή στην πορεία του ομίλου που παραδοσιακά χρηματοδοτούσε τις επενδύσεις εσωτερικά, δήλωσε ο Dolce. Ένα μακροπρόθεσμο δάνειο ύψους 300 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει αποπληρωθεί κατά περίπου 25%, χρονολογείται από το 2022. Ο οίκος μόδας διαθέτει επίσης μια διευκόλυνση κεφαλαίου κίνησης ύψους 100 εκατ. ευρώ.

Τώρα βρίσκεται σε συζητήσεις με τράπεζες για ποσό ύψους 150 εκατ. ευρώ.

Καλοκαιρινοί επισκέπτες

Οι κινήσεις διαφοροποίησης προήλθαν, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, όταν η διοίκηση συνειδητοποίησε την υπερβολική εξάρτηση της πορείας της από τους επισκέπτες της Μεσογείου, και έλαβε υπόψη το γεγονός ότι η ανάκαμψη του μετά την πανδημία ήταν βραχύβια.

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία το 2022 εξανέμισε περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις σε Κινέζους πελάτες μειώθηκαν, καθώς η οικονομία της χώρας βυθίστηκε και οι καταναλωτικές προτιμήσεις άλλαξαν.

Παρόλα αυτά, ο Dolce επιμένει ότι η εταιρεία του μπορεί να ευδοκιμήσει ως ανεξάρτητη. «Εάν το μακροοικονομικό περιβάλλον επιδεινωθεί περαιτέρω, έχουμε τα δικά μας ακίνητα, τις αποθήκες μας και μπορούμε πάντα να μειώσουμε τις διαφημιστικές δαπάνες, οι οποίες είναι διπλάσιες από τις αντίστοιχες των ανταγωνιστών μας», δήλωσε.

Επίσης, παραμένει ξεκάθαρος στην άποψη του ότι δεν επιθυμεί εξωτερικούς επενδυτές, τουλάχιστον προς το παρόν.

«Ακούμε τους πάντες, επενδυτικές τράπεζες, οικογενειακά γραφεία, εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος. «Αλλά η απάντησή μας είναι πάντα η ίδια, προς το παρόν δεν ενδιαφερόμαστε να αυξήσουμε τα κεφάλαιά μας».

Διαβάστε επίσης:

LVMH: Συνεχίζονται οι ανακατατάξεις – Ο γιος του Μπερνάρ Αρνό, Φρεντερίκ, στο τιμόνι της Loro Piana

Το πιο avant-garde αεροδρόμιο του πλανήτη

Μελάνια Τραμπ: Με εμφάνιση από την ανδρική συλλογή Dolce & Gabbana τo επίσημο πορτρέτο της πρώτης κυρίας