Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) προειδοποίησε ότι οι νέοι δασμοί των ΗΠΑ θα μπορούσαν να αποδυναμώσουν την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου το 2025, εντείνοντας την αβεβαιότητα στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Όπως αναφέρεται στο εβδομαδιαίο ραπόρτο του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου αναμένεται να υπερβεί τη ζήτηση κατά 600.000 βαρέλια την ημέρα, οδηγώντας σε χαμηλότερες αποστολές αργού πετρελαίου και πιθανή μείωση των ναύλων.

1

Επιπλέον, οι υψηλοί δασμοί των ΗΠΑ στην Κίνα, τον Καναδά και το Μεξικό θα μπορούσαν να συμβάλουν σε μια μακροοικονομική επιβράδυνση, μειώνοντας τη βιομηχανική δραστηριότητα και περιορίζοντας έτσι τη ζήτηση για μεταφορά πετρελαίου, επισημαίνουν οι αναλυτές της Xclusiv και προσθέτουν ότι αντίθετα, ο ΟΠΕΚ σχεδιάζει να χαλαρώσει τις εθελοντικές περικοπές παραγωγής, οι οποίες θα μπορούσαν να αυξήσουν τις αποστολές αργού, αλλά η συμμόρφωση παραμένει αβέβαιη.

Επίσης, οι αναλυτές της Xclusiv, τονίζουν: Η αύξηση της παραγωγής πετρελαίου από το Καζακστάν στο Tengiz ενίσχυσε την παγκόσμια προσφορά πετρελαίου, ωστόσο η πρόβλεψη παραγωγής της Βενεζουέλας έχει μειωθεί λόγω της απώλειας άδειας της Chevron, η οποία θα μπορούσε να περιορίσει τη διαθεσιμότητα και να επηρεάσει τις ναυτιλιακές διαδρομές από τη Νότια Αμερική.

Παρά την αστάθεια των τιμών του πετρελαίου, οι χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου θα μπορούσαν να ωφελήσουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία μειώνοντας το κόστος καυσίμων για τα πλοία.

Ωστόσο, αυτό το πιθανό πλεονέκτημα μπορεί να αντισταθμιστεί από τη χαμηλότερη ζήτηση μεταφορών, πράγμα που σημαίνει ότι οι εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων πρέπει να εξισορροπήσουν την αποδοτικότητα του κόστους με τις μειώσεις όγκου τους επόμενους μήνες.

Η σύγκλιση αυτών των εμπορικών διαταραχών και των οικονομικών πιέσεων παρουσιάζει τόσο προκλήσεις όσο και ευκαιρίες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Οι εταιρείες μεταφοράς χύδην φορτίου που μεταφέρουν μεταλλουργικό άνθρακα είναι πιθανό να δουν διακυμάνσεις στη ζήτηση, με τις πολιτικές της Ινδίας και της Κίνας να καθορίζουν εάν οι εισαγωγές ανακάμπτουν.

Επίσης, η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ενδέχεται να αντιμετωπίζει αβεβαιότητα καθώς οι δασμοί των ΗΠΑ αναγκάζουν τις εταιρείες να αναδιαρθρώσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού, επηρεάζοντας τη συμφόρηση των λιμανιών, τους χρόνους διέλευσης και τον όγκο του εμπορίου.

Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι αναλυτές, οι ναύλοι των πετρελαιοφόρων ενδέχεται να αντιμετωπίσουν καθοδική πίεση, εκτός εάν οι πολιτικές παραγωγής του ΟΠΕΚ+ οδηγήσουν σε υψηλότερη ζήτηση ναυτιλίας. Εναλλακτικοί εμπορικοί δρόμοι ενδέχεται να αναπτυχθούν, δημιουργώντας ευκαιρίες για τους μεταφορείς στις αναδυόμενες αγορές, καθώς οι εταιρείες αλλάζουν στρατηγικές προμήθειας.

Εξάλλου, οι θαλάσσιες εισαγωγές μεταλλουργικού άνθρακα στην Ασία υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών ετών τον Φεβρουάριο, σηματοδοτώντας μείωση της ζήτησης ναύλων για φορτηγά χύδην.

Οι κύριοι λόγοι πίσω από αυτή την ύφεση είναι η χαμηλότερη παραγωγή χάλυβα στην Κίνα και την Ινδία σε συνδυασμό με κρατικές παρεμβάσεις στις εισαγωγές πρώτων υλών.

Οι ποσοστώσεις που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση της Ινδίας στις εισαγωγές οπτάνθρακα και οι αυξανόμενες εισαγωγές χάλυβα από τη Νότια Κορέα και την Κίνα μείωσαν την εγχώρια παραγωγή χάλυβα, οδηγώντας σε πτώση της ζήτησης άνθρακα οπτανθρακοποίησης.

Αν και αυτοί οι περιορισμοί μπορεί να είναι προσωρινοί, έχουν ήδη περιορίσει τη ζήτηση για φορτηγά χύδην που μεταφέρουν κωκ, επηρεάζοντας τους ναύλους στην περιοχή.

Ομοίως, οι εισαγωγές μεταλλουργικού άνθρακα της Κίνας μειώθηκαν σε χαμηλό 18 μηνών, με τις χερσαίες εισαγωγές από τη Μογγολία να αυξάνουν και να μειώνουν την εξάρτηση από τις θαλάσσιες αποστολές.

Προσθέτοντας περαιτέρω πολυπλοκότητα, η Κίνα επέβαλε δασμό 15% στις εισαγωγές άνθρακα οπτανθρακοποίησης των ΗΠΑ, τερματίζοντας ουσιαστικά την εξάρτησή της από την αμερικανική προμήθεια.

Καθώς η Κίνα στρέφεται σε εναλλακτικούς προμηθευτές όπως η Αυστραλία και ο Καναδάς, οι προσαρμογές της εμπορικής ροής είναι πιθανό να αυξήσουν τη ζήτηση για ορισμένες ναυτιλιακές διαδρομές μειώνοντας παράλληλα τη δραστηριότητα στις εμπορικές διαδρομές άνθρακα ΗΠΑ-Κίνας.

Οι πρόσφατοι δασμοί 25% των ΗΠΑ στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου οδήγησαν τις εξαγωγές αλουμινίου των ΗΑΕ στις ΗΠΑ να αυξηθούν στις αρχές Μαρτίου προτού τεθούν σε ισχύ οι δασμοί, οι όγκοι αποστολών αυξήθηκαν προσωρινά, αλλά αναμένεται μακροπρόθεσμη επιβράδυνση στις αποστολές αλουμινίου καθώς οι δασμοί μειώνουν τη ζήτηση.

Ο Καναδάς, ο μεγαλύτερος προμηθευτής χάλυβα και αλουμινίου στις ΗΠΑ, αντέδρασε με δασμούς 25% σε μέταλλα και άλλα προϊόντα των ΗΠΑ.

Διαβάστε επίσης:

Παράκαμψη Χαλκίδας (ΜΕΤΚΑ): Πώς προχωράει το μεγαλύτερο οδικό έργο στην Εύβοια

Το νέο ρεζίλι του manager Γιάννου των 551.000 ευρώ, σε ετοιμότητα ο Πιέρ, το αντίο του Πόλσον στην Alpha, ο Αυτιάς πετάει business, οι Γλου στο εδώλιο, ο ΚΜ και το αστείο στον Κωστή

Μαξίμου: Οι 10 «άνθρωποι του προέδρου» που θα συμμετέχουν στο νέο «πρωϊνό καφέ»