F1 Αυστραλία: Οι κατατακτήριες δοκιμές του Αυστραλιανού GP είχαν εκπλήξεις θετικές και αρνητικές.

Στις θετικές η απόδοση των Τσουνόντα, Άλμπον, Γκασλί και Σάινθ στις αρνητικές η απόδοση των Ferrari, o Χάμιλτον ήταν 9 δέκατα πιο αργός από το Νόρις και περιορίστηκε στην 8η θέση.

1

Αντίστοιχα οι Λώσον και Αντονέλι, δεν κατάφεραν να προκριθούν στο Q2 παρότι οι teammate τους εκκινούν από τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης. Τόσο ο Φερστάπεν όσο και ο Ράσελ αξιοποίησαν στο έπακρο τη δυναμική των μονοθεσίων τους.

MELBOURNE, AUSTRALIA – MARCH 14: Oscar Piastri of Australia driving the (81) McLaren MCL39 Mercedes on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Grand Prix Circuit on March 14, 2025 in Melbourne, Australia. (Photo by Glenn Dunbar/LAT Images)

Στο Q1 δημιουργήθηκε ουρά στο ξεκίνημα καθώς όλοι οι οδηγοί ήθελαν να σημειώσουν χρόνο νωρίς. Η μόνη ομάδα που χρησιμοποίησε τη μέση γόμα ήταν η Mercedes με τον Αντονέλι να προβληματίζεται και εν τέλει να χάνει την πρόκριση. Ο Μπέρμαν είχε πρόβλημα στο κιβώτιο και δεν πήρε καν χρόνο, συνεχίζοντας έτσι ένα κακό Σαββατοκύριακο. Αναμένεται να εκκινήσει τελευταίος αύριο ίσως από το pit lane. Ο Λώσον έκανε οδηγικά λάθη και αποκλείστηκε όπως και ο Χούλκενμπεργκ. Πάντως είναι σαφές πως Haas και Kick Sauber υστερούν σε ρυθμό. Τούτου δοθέντος η πρόκριση του Μπορτολέτο στο Q2 μπορεί να θεωρηθεί επιτυχία. Ταχύτερος όλων ήταν ο Νόρις

MELBOURNE, AUSTRALIA – MARCH 15: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren MCL39 Mercedes on track during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Grand Prix Circuit on March 15, 2025 in Melbourne, Australia. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)

Στο Q2 τώρα όλοι οι οδηγοί προσπάθησαν να βελτιώσουν, από τη συνέχεια αποκλείστηκαν εκτός του Μπορτολέτο, οι Aston Martin, η Alpine του Ντούχαν και ο Χάντζαρ με τη Racing Bulls. Ο Χάμιλτον κινδύνεψε να μείνει εκτός λόγω οδηγικών λαθών, πέρασε τελικά την ύστατη στιγμή. Στο ξεκίνημα του Q3 οι McLaren δεν έκαναν καλό γύρο σε αντίθεση με το Φερστάπεν. Ο Ολλανδός έδειξε αμέσως την ταχύτητά του. Οι πορτοκαλί επέστρεψαν και κατέβασαν μισό δευτερόλεπτο, ο χρόνος της pole είναι 8 δέκατα καλύτερος από το περσινό και 1.3 sec ταχύτερος από τον αντίστοιχο περσινό του Νόρις. Αντίστοιχα η Ferrari είναι 7 δέκατα ταχύτερη από πέρυσι, η Mercedes 1.2 sec ταχύτερη και η Red Bull μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη. Εύκολα βλέπει κανείς πως από τις τέσσερις ομάδες την πιο θεαματική πρόοδο έχουν οι McLaren και οι Mercedes. Ακόμη πιο μεγάλη πρόοδος στα 1.4sec για τη Williams.

MELBOURNE, AUSTRALIA – MARCH 15: Pole position qualifier Lando Norris of Great Britain and McLaren and Third placed qualifier Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing talk in the Drivers Press Conference during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Grand Prix Circuit on March 15, 2025 in Melbourne, Australia. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202503150213 // Usage for editorial use only //

Αμέσως μετά την κατάκτηση της pole ο Νόρις ήταν όλο χαμόγελα: «Πολύ καλά! Είναι ο τέλειος τρόπος να ξεκινήσει η χρονιά. Πρώτα απ’ όλα, ένα μεγάλο μπράβο στην ομάδα – όλοι στη McLaren έχουν κάνει καταπληκτική δουλειά για να συνεχίσουμε από εκεί που ήμασταν στο τέλος της περασμένης σεζόν και να σημειώσουμε το 1-2. Αλλά είναι μόνο οι κατατακτήριες, σωστά; Ας περιμένουμε και ας δούμε αύριο. Ξέρω ότι θα είναι ένας δύσκολος αγώνας, αλλά σήμερα ήταν ο τέλειος τρόπος να ξεκινήσουμε. Το μονοθέσιο είναι καλό αλλά δεν το έχουμε δοκιμάσει στη βροχή. Γνωρίζουμε πόσο γρήγοροι είναι ο Μαξ και η Red Bull στη βροχή, οπότε ας περιμένουμε και ας δούμε. Θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες για όλους, αλλά και πολλά νέα πράγματα που θα μαθαίνουμε στην πορεία, οπότε θα δούμε αύριο».

MELBOURNE, AUSTRALIA – MARCH 15: Second placed qualifier Oscar Piastri of Australia and McLaren talks with Third placed qualifier Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Grand Prix Circuit on March 15, 2025 in Melbourne, Australia. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202503150215 // Usage for editorial use only //

Από την πλευρά του ο Πιάστρι συμπλήρωσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος. Είμαι μια θέση πιο πίσω από ό,τι θα ήθελα, αλλά είναι μια εξαιρετική αρχή για τη χρονιά και υπέροχο που είμαστε σαν ομάδα στην πρώτη σειρά. Θα δούμε τι μας επιφυλάσσει το αύριο. Είμαι πολύ χαρούμενος με το πώς πήγαν οι κατατακτήριες, απλώς όχι αρκετά στο Q3, αλλά είναι η αρχή μιας μακράς σεζόν. Μια σταθερή αρχή. Στον 3ο τομέα έχασα λίγο χρόνο σε σύγκριση με τον γύρο πριν από το Q2. Επίσης, μπλόκαρα εκεί και βγήκα έξω (στη 13η στροφή) στην πρώτη προσπάθεια του Q3, οπότε δεν ήθελα να το κάνω αυτό δύο φορές. Ίσως άφησα λίγα περιθώρια, αλλά νομίζω ότι ήταν αρκετά δύσκολο εκεί έξω για όλους. Το Q3 στην αρχή φαινόταν αρκετά χαοτικό, οπότε είμαι απλώς χαρούμενος που είμαι στην πρώτη σειρά και έχω μια καλή αρχή».

MELBOURNE, AUSTRALIA – MARCH 15: Pole position qualifier Lando Norris of Great Britain and McLaren talks with Third placed qualifier Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Grand Prix Circuit on March 15, 2025 in Melbourne, Australia. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202503150219 // Usage for editorial use only //

Αντίθετα ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν ήταν έκπληκτος που κατετάγη 3ος : «Είχαμε μια κάπως δύσκολη αρχή. Αυτή η πίστα δεν ήταν ποτέ πραγματικά καλή για εμάς, οπότε χρειάστηκε λίγος χρόνος για να καταλάβουμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την κατάσταση, και το κάναμε σήμερα. Ειλικρινά, είμαι αρκετά έκπληκτος που κάθομαι εδώ. Ένιωσα αυτοπεποίθηση, ένιωσα ένα με το μονοθέσιο. Φυσικά, σαφώς μας λείπει ακόμα λίγος ρυθμός, αλλά γενικά είμαι χαρούμενος με τους γύρους στις κατατακτήριες δοκιμές. Προσπάθησα να αξιοποιήσω πραγματικά τα πάντα, τα ελαστικά είναι αρκετά ευαίσθητα εδώ με όλες αυτές τις στροφές υψηλής ταχύτητας, αλλά είμαι χαρούμενος που είμαι εδώ. Προσπαθούσαμε απλώς να ρυθμίσουμε την ισορροπία. Το καταφέραμε και το μονοθέσιο απλώς ζωντάνεψε λίγο περισσότερο, οπότε γενικά ήταν αρκετά καλό στην οδήγηση, απλώς αργό. Σήμερα ήταν λίγο πιο γρήγορο, αλλά όχι αρκετά γρήγορο. Ωστόσο, το να είμαστε μπροστά από τη Ferrari και τη Mercedes νομίζω ότι είναι καλό για εμάς εδώ. Δεν είμαστε στο ίδιο επίπεδο με τις McLaren. Οπότε δεν περιμένω θαύματα αύριο αλλά θα κάνω απλώς ότι καλύτερο μπορώ».


Όσον αφορά στη Ferrari, ο Χάμιλτον τόνισε ότι βρίσκεται ακόμη σε φάση προσαρμογής: «Δεν αισθάνομαι άνετα, ήταν μια πρόκληση. Προσπαθώ ακόμη να συνηθίσω τον τρόπο που ρυθμίζεται το μονοθέσιο. Νιώθω καλά που εξάντλησα ότι είχε το μονοθέσιο στο τέλος. Πιστεύω ότι πιθανώς υπάρχουν ακόμα μερικά δέκατα του δευτερολέπτου. “Σίγουρα δεν περίμενα να είμαστε τόσο μακριά όσο ήμασταν, αλλά να είμαι τόσο κοντά με το Σαρλ στον Charles στην πρώτη μου περίοδο κατατακτήριων δοκιμών με αυτό το μονοθέσιο ενώ το μαθαίνω ακόμη. Το δούλευα σταδιακά όλο το Σαββατοκύριακο και το τελειοποιούσα, βρίσκοντας νέα εργαλεία που δεν μπορέσαμε να αξιολογήσουμε στις δοκιμές εξέλιξης και που δεν έχουμε χρησιμοποιήσει ποτέ πριν. Νομίζω ότι κάναμε καλή δουλειά. Ο πρώτος γύρος στο Q3 ήταν αρκετά καλός. Ο δεύτερος γύρος δεν ήταν τόσο καλός – φαινόταν ακατάστατος. Συνολικά, απλώς δεν είχαμε τον ρυθμό. Προσπαθούσα να βρω περισσότερα, αλλά αυτό με ώθησε να κάνω μερικά λάθη. Το πίσω μέρος ήταν αρκετά ασταθές, οπότε δυσκολευτήκαμε αρκετά, κάτι που είναι κρίμα. Πριν έρθουμε εδώ, σίγουρα περιμέναμε να είμαστε πίσω αλλά τα ελεύθερα αναθαρρήσαμε. Εν τέλει δεν ήταν έτσι».

16 LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-25, action during the Formula 1 Louis Vuitton Australian Grand Prix 2025, 1st round of the 2025 FIA Formula One World Championship from March 14 to 16, 2025 on the Albert Park Grand Prix Circuit, in Melbourne, Australia – Photo Antonin Vincent / DPPI

Αντίστοιχα ο Λέκλέρκ ήταν απογοητευμένος: «O πρώτος γύρος ήταν καλός, ο δεύτερος όχι αλλά δεν είχαμε το ρυθμό, οπότε πίεζα και έκανα λάθος. Το πίσω μέρος είναι ασταθές. Πιστέψαμε μετά τα ελεύθερα ότι ήμασταν καλά, όμως τώρα που φάνηκε ο ρυθμός όλων, είμαστε εκεί που περιμέναμε. Πριν έρθουμε ξέραμε πως υστερούμε. Αύριο θα βρέχει όλα είναι πιθανά, θα τα δώσουμε όλα και δούμε που θα καταλήξουμε».

Η τελική κατάταξη ήταν:

Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για αύριο στις 06:00 το πρωί ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ANT1 και ΑΝΤ1+.