Θα περίμενε κανείς να κάνει «φασαρία» ένα θωρηκτό στο μέγεθος του ΚΙΑ EV9 αντικρύζοντάς το στον δρόμο.
Ο όγκος του και οι αναπάντεχα μεγάλες διαστάσεις του, δικαίως προκαλούν δέος στους πεζούς όταν το βλέπουν να έρχεται κατά πάνω τους και κοντοστέκονται όπως όταν βλέπουν τριαξονικό φορτηγό. Τραβάει τα βλέμματα, για την ακρίβεια γουρλώνουν τα μάτια τους ειδικά όταν περνάει αθόρυβα δίπλα τους. Δίπλα σε αστικό λεωφορείο συνειδητοποιείς πως κάθεσαι περίπου στο ίδιο ύψος με οδηγό και επιβάτες και μοιάζει κάπως περίεργο.
Η ξεχωριστή του εξωτερική σχεδίαση διαθέτει τολμηρά στοιχεία φουτουριστικής αισθητικής. Φωτιστικά σώματα LED τύπου “Cube” και φώτα ημέρας σε σχήμα Ζ εντείνουν την παρουσία όχι μόνο το βράδυ αλλά και την μέρα. Η εμπρός σχεδόν κάθετη μάσκα είναι στο μεγαλύτερο τμήμα της κλειστή ενώ στο κάτω μέρος διαθέτει διαμορφωτές αέρα με ανοιγόμενα πτερύγια για βελτίωση της αεροδυναμικής και της ψύξης του ηλεκτροκινητήρα.
Η πλαϊνή πλευρά μοιάζει ατελείωτη, με μήκος λίγο πάνω από 5 μέτρα, λείες επιφάνειες, ευμεγέθεις πόρτες και μεγάλα παράθυρα τονίζεται η πληθωρική του σιλουέτα. Είναι από τα λίγα αυτοκίνητα όπου το ύψος παραμένει σχεδόν το ίδιο πηγαίνοντας προς τα πίσω. Τα πόμολα των θυρών είναι «κρυφά» για λόγους αεροδυναμικής και κάνουν την εμφάνισή τους όταν ξεκλειδώνουμε το αυτοκίνητο. Οι εντυπωσιακές ζάντες 21″ μαύρου χρώματος είναι ελαφριές και σχεδιασμένες αποκλειστικά για την έκδοση GT-line, ενώ η τελική τους όψη διαμορφώνεται από τα αεροδυναμικά καλύμματα γκρι χρώματος. Οι μπάρες οροφής εκτός από λειτουργικό χαρακτήρα προσδίδουν κύρος σε ένα SUV όπως το EV9.
Στο πίσω μέρος διακρίνονται καθαρές επιφάνειες λιτού σύγχρονου σχεδιασμού με φώτα LED σε σχήμα Υ, διακριτική αεροτομή ως προέκταση της οροφής, όπου εκεί κρύβεται ο υαλοκαθαριστήρας του πίσω τζαμιού και η κάμερα του μεσαίου καθρέπτη και λεπτομέρειες με όρθια ανακλαστικά και διαμόρφωση τύπου διαχύτη στον προφυλακτήρα. Τα σκουρόχρωμα τζάμια προσφέρουν εκτός από προστασία από τον ήλιο και ιδιωτικότητα στους πίσω επιβάτες, ενώ παράλληλα προσδίδουν και μια αίσθηση πολυτέλειας.
Ας μπούμε σε ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό, όπου κυριαρχούν άνεση και πολυτέλεια. Οι Κορεάτες έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν άπλετο χώρο για όλους τους επιβάτες, ενώ παράλληλα κάθε κάθισμα προσφέρει την ίδια άνεση από την πρώτη έως και την τρίτη σειρά, χωρίς εκπτώσεις πηγαίνοντας προς τα πίσω. Τα εμπρός καθίσματα είναι δερμάτινα, πλήρως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα-ψυχόμενα, διαθέτουν λειτουργία μασάζ και έχουν τα πιο άνετα και μαλακά προσκέφαλα που έχουμε συναντήσει μέχρι στιγμής. Μάλιστα υπάρχει επιλογή να ξαπλώνουν πλήρως και σηκώνεται μαξιλαράκι για τα πόδια, αν κάποια στιγμή επιθυμεί κανείς να ξαποστάσει στο αυτοκίνητο ή κατά τη διάρκεια της φόρτισης.
Η δεύτερη σειρά καθισμάτων κινείται μπρος-πίσω, ρυθμίζεται η κλίση της πλάτης, είναι θερμαινόμενα-ψυχόμενα, αναδιπλούμενα και τα παράθυρα διαθέτουν κουρτινάκια σκίασης. Οι πίσω επιβάτες έχουν δικό τους ξεχωριστό χειριστήριο του κλιματισμού με αεραγωγούς στην οροφή. Ο χώρος για τα πόδια τους είναι άφθονος και χωρούν άνετα 3 ενήλικες.
Η τρίτη σειρά καθισμάτων αναδύεται ηλεκτρικά με κουμπιά που βρίσκονται στον χώρο αποσκευών. Εκτός από εύκολη πρόσβαση μέσω της πίσω δεξιάς πόρτας, ο χώρος για τα πόδια των επιβατών είναι ικανοποιητικός, ενώ έχουν το δικό τους παράθυρο και τις δικές τους ποτηροθήκες. Ακόμη και σε αυτή τη διαμόρφωση απομένουν 333 lt χώρου αποσκευών. Διαφορετικά, σε 5θέσια διαμόρφωση έχει 828 lt, ενώ σε διθέσια φτάνει έως και 2.318 lt όπου πραγματικά χωρίζεις και μετακομίζεις.
Για του λόγου το αληθές, χώρεσε ένα μονό στρώμα, αρκετά χαρτοκιβώτια-προμήθειες, βαλίτσες και εξοπλισμό σκι. Αν αναρωτηθεί κάποιος πως βλέπαμε πίσω από τον μεσαίο καθρέφτη, υπάρχει απάντηση και η τεχνολογία συνετέλεσε σε αυτό. Ο μεσαίος εσωτερικός καθρέφτης διαθέτει λειτουργία, εκτός από κλασσικός καθρέφτης, με το πάτημα ενός κουμπιού μετατρέπεται σε οθόνη και βλέπουμε πίσω μέσω κάμερας, οπότε κι αυτό το πρόβλημα λύθηκε. Επίσης αν κάποιος αναρωτιέται αν χωρούσε κι άλλα πράγματα, προς έκπληξη όλων, η απάντηση είναι θετική. Και μην ξεχνάμε πως έχει χώρο αποσκευών και στο εμπρός μέρος, άλλα 50 lt!
Ας εστιάσουμε όμως και στην προηγμένη τεχνολογία και στα πολυτελή χαρακτηριστικά του εσωτερικού. Διαθέτει υλικά βιώσιμα με στόχο την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Τεχνητό δέρμα στα καθίσματα, μοκέτες από ανακυκλωμένα αλιευτικά δίχτυα, ενώ τα υλικά επένδυσης είναι από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET. Προφανώς δεν το καταλαβαίνει κανείς είτε οπτικά είτε μέσω της αφής, γεγονός που μαρτυρά πως η ποιότητα παραμένει σε υψηλό επίπεδο. Η επένδυση στην οροφή, στις κολώνες και στα αλεξήλια δίνει μια βελούδινη και μαλακή αίσθηση μοναδική, που συνήθως συναντάμε σε πολύ ακριβά αυτοκίνητα.
Εξοπλίζεται με μια τριπλή πανοραμική οθόνη λεπτής μίνιμαλ σχεδίασης όπου ενσωματώνεται άρτια στο ταμπλό. Αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3″ με όλες τις πληροφορίες οδήγησης, μια κεντρική οθόνη αφής 5,3″ για το σύστημα κλιματισμού και μία διαδραστική οθόνη αφής 12,3″ του συστήματος πολυμέσων. Η τελευταία παρέχει ταχύτατη απόκριση, ευκρίνεια και ασύρματη συνδεσιμότητα με την συσκευή του κινητού μας μέσω Apple CarPlay & Android Auto για αξιοποίηση των αγαπημένων μας εφαρμογών.
Το πολυλειτουργικό τιμόνι είναι προσεκτικά σχεδιασμένο ώστε εργονομικά να προσφέρει τη μέγιστη άνεση στον οδηγό ο οποίος μπορεί να χειριστεί αρκετές λειτουργίες εύκολα, άμεσα και με ασφάλεια, χωρίς να χρειάζεται να αφήσει ούτε στιγμή τα χέρια του από το τιμόνι. Αποθηκευτικοί χώροι αρκετοί για όλες τις ανάγκες, ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα και στις πόρτες, ντουλαπάκια και χώροι που θα καλύψουν μέχρι και τους πιο απαιτητικούς. Μετρήσαμε 5 θύρες USB-C (θα θέλαμε και μερικές USB-A), 2 εξόδους 12V και μία πρίζα κανονική (Max AC 250V,16 A) ώστε όλες μας οι συσκευές να παραμένουν φορτισμένες. Δεν θα μπορούσαμε να ξεχάσουμε την διπλή πανοραμική οροφή, όπου το εμπρός τμήμα είναι και ανοιγόμενο προσφέροντας άπλετο φως σε όλη την καμπίνα αλλά και φρέσκο αέρα δίνοντάς μας την ευκαιρία να κλείσουμε το κλιματιστικό όταν ανέβηκε η θερμοκρασία.
Περνώντας στα ενδότερα, κάτω από το καπό αλλά και γενικότερα κάτω από όλη την καμπίνα βρίσκεται μια πλατφόρμα που αλλάζει τα δεδομένα. Η έκδοση GT-line της δοκιμής μας, εφοδιάζεται με 2 σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στις 282 kW (384 PS) και η μέγιστη ροπή στα 700 Nm. Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς και παρά τα 2.664 kg συνολικού βάρους, οι επιδόσεις του είναι αρκετά υψηλές, με επιτάχυνση 0-100km/h σε 5,3 sec και τελική ταχύτητα 200 km/h. Όλο το επίπεδο πάτωμα διαθέτει κυψέλες μπαταριών τέταρτης γενιάς, όπου χάρη στη συστοιχία μπαταριών 99,8 kWh λιθίου ιόντων υψηλής τάσης που εφοδιάζει τόσο τις εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) όσο και τις εκδόσεις σε όλους τους τροχούς (AWD), επιτυγχάνεται αυτονομία περίπου στα 400 km σύμφωνα με αυτό που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Οι εργοστασιακές τιμές αυτονομίας έως 505 km πιθανόν να μπορούν να επιτευχθούν με χαμηλές ταχύτητες εντός αστικού ιστού.
Ταξιδεύοντας τόσο εντός πόλης, σε αυτοκινητόδρομο, σε επαρχιακό δίκτυο αλλά και στα βουνά από το Μαίναλο ως τα Καλάβρυτα, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως κινηθήκαμε «αρχοντικά» χωρίς ίχνος κούρασης ούτε μας δυσκόλεψε κάπου ο όγκος του. Ο σωστός προγραμματισμός φορτίσεων μας εξασφάλισε άνετα χιλιόμετρα χωρίς άγχος ενώ δεν χάσαμε καθόλου χρόνο για φόρτιση. Μάλιστα φεύγοντας από το Λεβίδι με 100% μπαταρία, φτάσαμε μετά από 65 km ανηφορικής διαδρομής στο χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων με 74% μπαταρία. Γυρίζοντας όμως προς Λεβίδι από την ίδια διαδρομή, κατηφορική πλέον, λόγω της ανάκτησης ενέργειας φτάσαμε στον προορισμό μας με 68% μπαταρία.
Διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης (DRIVE MODE) και τρία προγράμματα πρόσφυσης (TERRAIN). Eco για οικονομική οδήγηση με μικρή κατανάλωση, Normal όπου ανάλογα την πίεση του πεντάλ του γκαζιού προσαρμόζεται στις ανάγκες του οδηγού, Sport για εκρηκτικές επιδόσεις και MY DRIVE όπου ο οδηγός το ρυθμίζει όπως εκείνος επιθυμεί. Στα προγράμματα TERRAIN υπάρχουν οι επιλογές SNOW (χιόνι), MUD (λάσπη), SAND (άμμος), βελτιστοποιώντας την πρόσφυση ανάλογα τις συνθήκες. Επίσης ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τον ρυθμό ανάκτησης ενέργειας με τα χειριστήρια paddles πίσω από το τιμόνι. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να φρενάρει απλά αφήνοντας το γκάζι (I-pedal) με διπλό όφελος καθώς καταπονούνται λιγότερο τα φρένα και ταυτόχρονα φορτίζεται η μπαταρία. Τα φρένα του μάλιστα είναι δυνατά και διαθέσιμα συνεχώς, ενώ μπορούν να διαχειριστούν με ασφάλεια το βάρος του EV9.
Η αρχοντική και ποιοτική κύλιση οφείλεται στην μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Ανεξάρτητων πολλαπλών συνδέσμων με γόνατα MacPherson εμπρός και ανεξάρτητων πολλαπλών συνδέσμων πίσω με αυτορρυθμιζόμενα αμορτισέρ για την μέγιστη άνεση και την καλύτερη δυνατή επαφή με το οδόστρωμα ανά πάσα στιγμή. Μάλιστα η πίσω ανάρτηση είναι self-leveling κρατώντας το πίσω μέρος πάντα στο ίδιο ύψος ανεξάρτητα το βάρος αυτών που έχουμε φορτώσει. Λόγω της συστοιχίας μπαταριών που βρίσκονται στο χαμηλότερο μέρος του αυτοκινήτου, παρά το ύψος του (1.780 mm), το κέντρο βάρους διατηρείται πολύ χαμηλά με αποτέλεσμα να υπάρχουν κλίσεις πολύ μικρής κλίμακας, σχεδόν ανεπαίσθητες.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και στο τιμόνι ο οδηγός λαμβάνει την απαραίτητη πληροφορία για να μπορεί να διαχειριστεί το μακρύ μεταξόνιο των 3.100 mm. Είναι άξιο λόγου πως ακόμη και εντός πόλεως δεν μας προβλημάτισε το μήκος του (5.015 mm) και το πλάτος του (1.980 mm) και καταφέραμε να κινηθούμε ευέλικτα ακόμη και σε πιο στενά σημεία με περιορισμένο χώρο για να στρίψουμε, συνεπικουρεί το τιμόνι που «κόβει» αρκετά. Βοηθούν και οι περιμετρικές κάμερες τόσο στο παρκάρισμα όσο και στα στενά περάσματα. Ιδιαίτερα βοηθητικό επίσης το σύστημα καμερών όπου όταν ανάβουμε φλας για να προειδοποιήσουμε τους γύρω μας πως στρίβουμε, εμφανίζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων οθόνη που μέσω κάμερας κάτω από τους εξωτερικούς καθρέφτες μας μεταφέρει απευθείας εικόνα του τι γίνεται δίπλα μας, εξαλείφοντας τυφλά σημεία και ανασφάλειες.
Για ασφαλή χιλιόμετρα και άνετες μετακινήσεις εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Είναι πάρα πολλά για να τα αναφέρουμε όλα, ενδεικτικά:
- Σύστημα αυτόματης πέδησης για την αποφυγή σύγκρουσης.
- Σύστημα αυτόματης πέδησης μετά την σύγκρουση για την αποφυγή πολλαπλής σύγκρουσης.
- Σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από την λωρίδα κυκλοφορίας και διατήρησης στο μέσο της.
- Κάμερα που ανιχνεύει την κόπωση του οδηγού.
- Σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας.
- Σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας, πορείας και απόστασης από το προπορευόμενο όχημα.
- Άμεση κλήση αριθμού εκτάκτου ανάγκης (112).
Με τα συστήματα αυτά η κόπωση του οδηγού έρχεται πολύ αργότερα και οι πιθανότητες ατυχήματος μειώνονται αρκετά.
Το KIA EV9 ανήκει στην κατηγορία των μεγαλύτερων SUV όπου οι δυνατότητές του ίσως να μην μπορούν να εξαντληθούν σε εκτός δρόμου διαδρομές ειδικά με απλά ελαστικά. Το μέγεθός του και οι 7 θέσεις μπορούν να φιλοξενήσουν μεγάλες οικογένειες ώστε να χωρέσουν και οι αποσκευές τους. Επίσης απευθύνεται σε αγοραστές που επιθυμούν premium εμπειρία καθώς διαθέτει πολυτελή χαρακτηριστικά, άνεση, προσεγμένο και χλιδάτο εσωτερικό με πλούσιο εξοπλισμό και σύγχρονες τεχνολογίες. Ίσως κάποιοι το επιλέξουν και για επαγγελματική χρήση, π.χ. μεταφορές πολυτελείας (VIP). Απέναντί του αυτή τη στιγμή μπορεί να σταθεί μόνο το Volvo EX90 που είναι ηλεκτρικό και έχει αντίστοιχες διαστάσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά EV9 GT–Line AWD Dual motor 384 PS 99,8 kWh 7-Seater
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 2 σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη (1 στον εμπρός άξονα και 1 στον πίσω)
Χωρητικότητα μπαταρίας: 99,8 kWh
Ισχύς: 282 kW (384 PS)
Ροπή: 700 Nm
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 5.015 / 1.980 / 1.780 mm
Μεταξόνιο: 3.100 mm
Βάρος: 2.664 kg
Χώρος αποσκευών: 333 lt (7θέσιo), 828 lt (5θέσιo) έως 2.318lt (σε διθέσια διαμόρφωση), +50 lt εμπρός
Επιτάχυνση 0-100km/h: 5,3 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 20,2 kWh/100 km
Αυτονομία (δοκιμής): 410 km.
Εκπομπές CO2: 0
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 83.490 ευρώ (74.990€ με την κρατική επιδότηση)
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η νέα μάχη της ΕΡΤ, τα οικονομικά του Κοκλώνη, το beef Tanweer με ΑΝΤ1 και το… ανέκδοτο με τον Alpha 98.9
- Αλεξάντρ Γκριμάλντι: Ο άγνωστος γιος του Αλβέρτου του Μονακό ετοιμάζεται να κατακτήσει τον κόσμο
- Αλίκη Παληού: Με τη Βιλελμίνα φον Μπλούμενταλ στη Βιέννη
- Ά. Γεωργιάδης: Τα ανοικτά μέτωπα στο Υπουργείο Υγείας, οι προτεραιότητες
